خانه » بررسی فواید شیر سویا و شیر جو دوسر: در نهایت کدام بهتر است؟

بررسی فواید شیر سویا و شیر جو دوسر: در نهایت کدام بهتر است؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
بررسی فواید شیر سویا و شیر جو دوسر: در نهایت کدام بهتر است؟

شیر یکی از آیتم‌های اصلی هر یخچالی است اما همه نمی‌توانند شیر گاو بخورند. چه به‌دلیل عدم تحمل لاکتوز شیر باشد، چه طعم واقعی آن را دوست نداشته باشند. بنابراین احتمالا شیرهای دیگری را برای ترکیب با قهوه یا در غلات صبحانه استفاده کرده‌اند.

اما با فواید شیر سویا و جو دوسر تا چه اندازه آشنایی دارید؟ آیا یکی نسبت به دیگری برتری دارد؟ در ادامه در مورد این موضوع بیشتر توضیح می‌دهیم. پس تا انتها همراه گلزاد باشید.

آیا شیر سویا سالم است؟

بررسی فواید شیر سویا و شیر جو دوسر: در نهایت کدام بهتر است؟

ابتدا اجازه دهید در مورد هورمون‌های موجود در شیر سویا صحبت کنیم. شیر سویا حاوی استروژن نیست، بلکه فیتواستروژن دارد که یک استروژن گیاهی محسوب می‌شود و روی تعادل هورمونی در مردان و زنان تاثیر نمی‌گذارد.

با توجه به ارزش غذایی هر لیوان شیر سویا، می‌توانید در هر فنجان به اندازه شیر معمولی پروتئین دریافت کنید اما از نظر دیگر مواد مغذی مانند کلسیم،  B12و ویتامین D شیر سویا غنی‌تر است.

با توجه به فواید شیر سویا استفاده از آن همراه با غلات و ترکیب با اسموتی‌ها راهی عالی برای افزایش مصرف پروتئین دریافتی روزانه است تا سیری طولانی‌مدت‌تری تجربه کنید و از طرفی انرژی کافی نیز داشته باشید.

آیا شیر جو دوسر سالم است؟

شیر جو دوسر محبوبیت بیشتری دارد، که علت آن طعم بهتر و بافت خامه‌ای است. بسیاری از مردم از افزودن شیر جودوسر به‌عنوان شیر گیاهی در قهوه بیشتر لذت می‌برند، چراکه در طعم بخشیدن به قهوه نیز تاثیرگذار است. اما شیر جودوسر پروتئین کمتری دارد و با مقادیر کمتری کلسیم، ویتامین  Dو B12 غنی شده است.

از طرفی بیشتر شیرهای جودوسر که در فروشگاه‌ها قرار دارند مواد افزودنی دارند و روغن و قند اضافه در آن‌ها موجود است. بنابراین برای انتخاب شیر جودوسر سالم‌تر حتما برچسب‌های روی محصول را بخوانید.

خواص شیر جو دوسر یا شیر سویا، کدام یک پیروز است؟

بررسی فواید شیر سویا و شیر جو دوسر: در نهایت کدام بهتر است؟

برنده این رقابت بدون تردید شیر سویا است و دلیل آن تنها پروتئین بیشتر و ارزش تغذیه‌ای بالاتر محصول خواهد بود.

با شیر جو دوسر در هر وعده به‌طور کلی می‌توانید یک تا سه گرم پروتئین دریافت کنید، در حالی که شیر سویا هفت تا هشت گرم پروتئین دارد. شیر سویا معمولا با مواد مغذی بیشتر نیز غنی می‌شود، اما شیر جو دوسر این‌طور نیست.

می‌توانید از شیر سویا برای غلات و اسموتی استفاده کنید و شیر جو دوسر را برای قهوه و نوشیدنی‌ها نگه دارید. در حالی که بیشتر شیرهای جو دوسر از نظر ارزش غذایی در سطح پایین‌تری قرار دارند، در بعضی از برندها ارزش غذایی محصول بیشتر شده است.

به‌عنوان مثال برندهایی هستند که میزان بیشتری پروتئین دارند و همچنین با کلسیم و اسیدهای چرب امگا3 غنی شده‌اند. بنابراین علاوه بر سالم بودن برای سلامت قلب نیز انتخاب مناسبی خواهند بود و در کاهش التهاب نیز تاثیرگذار هستند.

حتی در بعضی از برندها دیده می‌شود برای افزودن خواص شیر جو دوسر قند یا روغن بیشتر به شیر اضافه نمی‌کنند و این موارد بدون شک برای افرادی که به سلامت غذای مصرفی خود اهمیت می‌دهند مهم خواهد بود.

Related Articles

نظر دهید