خانه » غذاهای کم کالری و پر انرژی که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند

غذاهای کم کالری و پر انرژی که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند

توسط مجله اینترنتی گلزاد
غذاهای کم کالری و پر انرژی که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند

وقتی می‌خواهید رژیم غذایی سالمی داشته باشید به این معنی نیست که باید غذاهای بد طعم بخورید و همیشه احساس گرسنگی داشته باشید. در حقیقت تعدادی غذا وجود دارد که در دسته غذاهای کم کالری و پر انرژی قرار می‌گیرد.

احساس سیری برای کاهش وزن و ثابت نگه داشتن وزن اهمیت زیادی دارد، زیرا مستقیما در مقدار غذایی که در وعده اصلی یا میان وعده می‌خورید تاثیرگذار است. در این مطلب تصمیم داریم به معرفی غذاهای کم کالری و مفید بپردازیم، پس تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

سیب غنی از مواد مفید

غذاهای کم کالری و پر انرژی که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند

سیب سرشار از فیبر است و از نظر شاخص سیری جایگاه بالایی دارد. تکه‌های سیب با کره بادام زمینی یک میان‌وعده عالی، سرشار از انرژی و خوشمزه است.

فیبر و دیگر مواد مفید موجود در برش‌های سیب مخلوط با پروتئین و چربی‌های سالم کره بادام زمینی بدون شک ارزش غذایی بالایی خواهند داشت.

اسفناج یکی از غذاهای کم کالری و پر انرژی

غذاهای کم کالری و پر انرژی که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند

شما می‌توانید از اسفناج به‌عنوان یک پایه برای درست کردن یک سالاد خوشمزه بدون افزودن کالری زیاد استفاده کنید. زیرا این سبزی می‌تواند با تامین فیبر شما را برای طولانی‌مدت سیر نگه دارد و منبع خوبی از پروتئین گیاهی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، اسفناج سرشار از کلسیم، منیزیم، ویتامین K و ویتامین C است که با خوردن این سبزی می‌توانید این مواد مغذی را نیز دریافت کنید.

لوبیا حاوی پروتئین با سیرکنندگی بالا

غذاهای کم کالری و پر انرژی که شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند

لوبیا سرشار از فیبر و پروتئین است و چربی و کالری کمی دارد، بنابراین راهی عالی و خوشمزه برای سیر ماندن است. لوبیا به‌دلیل فیبر بالا روند هضم را کند می‌کند و در مدیریت و کنترل سطح قند خون تاثیرگذار است. از طرفی لوبیا منبع خوبی از آهن، پتاسیم و منیزیم نیز محسوب می‌شود.

توت‌ها سرشار از آنتی اکسیدان

انواع توت مانند تمشک، زغال اخته، شاه توت و توت فرنگی بهترین گزینه‌ها برای افرادی هستند که به‌دنبال غذاهای کم کالری و سیر کننده می‌گردند.

توت‌ها با فیبر و آب بالا، قند کمتری در مقایسه با دیگر میوه‌ها دارند و مملو از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند. انواع توت خاصیت ضد التهابی نیز دارند و جزو میوه‌های سرشار از آنتی اکسیدان هستند.

کلم بروکلی دفاع عالی در برابر سرطان

کلم بروکلی سبزی سرشار از فیبر است، در حالی که کالری کمی دارد. این سبزی با وجود ویتامین‌های A،  C، E، K، آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم و دیگر مواد مفید یک گزینه فوق‌العاده برای مبارزه با سرطان است.

خیار، کرفس و هویج

خیار، کرفس و هویج سرشار از آب و فیبر هستند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت خام با کمی هوموس میل کرد تا پروتئین بیشتر و چربی سالم به برنامه غذایی خود اضافه کنید. از طرفی با مصرف این سبزیجات ویتامین‌های A، C، K و پتاسیم را جذب بدن خود خواهید کرد.

از طرفی می‌توانید با مصرف غذاهای کم کالری و سیر کننده، وزن خود را کاهش دهید. تنها کافی است وقتی غذا می‌خورید، حتما به میزان آب، فیبر و پروتئین موجود در آن‌ها دقت کنید. شما می‌توانید با مصرف غذاهای سالم و مقوی برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشید و همزمان کالری دریافتی روزانه را کاهش می‌دهید.

Related Articles

نظر دهید