خانه » غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

ذائقه خورد و خوراک ایرانی‌ها و ترکیه‌ای‌ها نزدیک هم است. غذاهای لذیذ ترکیه در ایران نیز طرفداران زیادی دارند. در این مطلب چند مورد از معروف‌ترین غذاهای ترکیه را به شما معرفی میکنیم پس با گلزاد در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی غذاهای معروف ترکیه

شیرینی‌ها و غذاهای معروف ترکیه در ایران نیز محبوبیت زیادی دارند و در بسیاری از رستوران‌های شهرهای ایران سرو می‌شوند.

غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

مانتی

مانتی یکی از غذاهای سنتی ترکیه محسوب می‌شود. این غذای لذیذ از خمیری بسیار نازک تشکیل شده است که با گوشت چرخ کرده مزه‌دار شده پر می‌شود. این غذا معمولا با 3 نوع سس سرو می‌شود که طعم آن را تکمیل کند.

چیزی که در مورد مانتی بسیار اهمیت دارد اندازه لقمه‌های این غذا است. هرچه لقمه‌های آن کوچکتر باشد درست کردن آن سخت‌تر است و میزان زحمت و احترامی را که آشپز برای مهمان خود قائل شده نشان می‌دهد.

غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

لاهماجون

لاهماجون که به پیتزای ترکیه شناخته می‌شود از کلمه «لحم عجین» به معنای گوشت و خمیر گرفته شده است. این غدا همان‌طور که از اسم آن می‌توانید حدس بزنید از یک خمیر نازک و در ابعاد پیتزا تشکیل شده است.

مواد روی خمیر نیز شامل گوشت چرخ کرده، سیر، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و ادویه می‌شود که به‌شکل یک لایه نسبتا نازک روی خمیر را می‌پوشاند. در رستوران‌های ترکیه معمولا این غذا را در تنور درست می‌کنند اما شما می‌توانید در خانه از فر نیز استفاده کنید.

غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

بورک

بورک نیز یکی دیگر از غذاهای معروف ترکیه است که در بیشتر مهمانی‌های ترکیه به عنوان میان وعده یا پیش‌غذا سرو می‌شود. تقریبا در همه خیابان‌های ترکیه بورک فروشی وجود دارد و انواع مختلف آن برای فروش موجود است.

برای تهیه بورک از خمیر یوفکا استفاده می‌شود. همان‌طور که گفتیم این غذا انواع مختلفی دارد و می‌توان برای مواد درون خمیر از گوشت، قارچ، پنیر، سیب‌زمینی، سبزیجات و مانند آن استفاده کرد.

بورک پنیر و سبزیجات به عنوان صبحانه نیز سرو می‌شوند. برای پخت بورک بسته به سلیقه خود می‌توانید آن را در روغن سرخ کنید یا آن را در سینی چیده و در فر بگذارید.

غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

دونر کباب

امکان ندارد در خیابان‌های ترکیه قدم زده باشید و محسور بوی دونر ترکی نشده باشید. این غذا که یکی دیگر از غذاهای معروف ترکیه است به دلیل محبوبیت زیاد در سرتاسر جهان طرفدار دارد. دونر در زبان ترکیه‌ای به معنای «گشتن و چرخیدن» است و از طرز تهیه این غذا گرفته شده است.

این کباب که غذاهای سنتی ترکیه است در ایران با نام «کباب ترکی» نیز شناخته می‌شود با بریدن گوشت لایه لایه که به حالت عمودی دور آتش می‌گردد برای سرو آماده می‌شود. این غذا با گوشت قرمز، گوشت مرغ و ترکیبی از این دو نیز تهیه می‌شود.

غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

باقلوا

باقلوای ترکیه دیگر نیاز به معرفی ندارد. این دسر خوشمزه از لایه‌های نازک خمیر تهیه می‌شود که آن را با انواع مغزها پر می‌کنند. چیزی که در تهیه باقلوا بسیار مهم است و تا حد زیادی طعم آن را مشخص می‌کند شربت آن است.

شربت باقلوا از ترکیب شکر، آب، آبلیمو، دارچین و پودر میخک تهیه می‌شود و آن را بعد از پخت باقلوا روی آن می‌ریزند. نکته مهمی که درباره شربت وجود دارد این است که باید سرد باشد وگرنه باقلوا را خمیر می‌کند و تردی آن را از بین می‌برد.

این دسر معروف ترکیه در کنار چای پایه ثابت همه مهمانی‌های ترکیه است و از سنت‌های ترکیه محسوب می‌شود. باقلوا در ایران نیز محبوبیت زیادی دارد و انواع مختلف آن در شهرهای ایران تهیه و سرو می‌شود.

غذاهای معروف ترکیه که از خوردن آن‌ها لذت می‌برید

کنافه

کنافه یا کنوفه نیز یکی دیگر از دسرهای معروف ترکیه است. این دسر خوشمزه رشته‌ای همراه سرشیر، بستنی مخصوص ترکیه، یک استکان چای یا یک فنجان قهوه سرو می‌شود.

اگر قصد دارید در خانه این دسر معروف ترکیه را درست کنید تنها به رشته کادایف و پنیر کم نمک نیاز خواهید داشت. برای تهیه آن ابتدا نیمی از رشته‌ها را درون ظرف مورد نظر بریزید. سپس لایه‌ای از پنیر را روی رشته‌ها ریخته و بقیه رشته‌ها را روی پنیر بریزید و خوب فشار دهید تا سطح آن صاف شود.

30 تا 35 دقیقه برای پخت کنافه در فر کافی است. بعد شربتی را که از قبل آماده کردید روی آن بریزید و در نهایت کنافه شما آماده است.

Related Articles

نظر دهید