خانه » چطور یک اسموتی مقوی و خوشمزه و در عین حال کم کالری درست کنیم؟

چطور یک اسموتی مقوی و خوشمزه و در عین حال کم کالری درست کنیم؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
چطور یک اسموتی مقوی و خوشمزه و در عین حال کم کالری درست کنیم؟

اسموتی‌ها گزینه‌های عالی برای تامین ویتامین و مواد مغذی بدن شما محسوب می‌شوند. وقتی با دستور تهیه اسموتی مقوی و خوشمزه آشنا شدید، هر روز دوست دارید آن را درست کنید.

در ادامه چند مورد از بهترین مواد کم کالری را برای افزودن به اسموتی معرفی کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

میوه منجمد

چطور یک اسموتی مقوی و خوشمزه و در عین حال کم کالری درست کنیم؟

میوه‌های یخ زده نه تنها در خوش طعم شدن اسموتی تاثیر می‌گذارند، بلکه طعم شیرین طبیعی به اسموتی می‌دهند. میوه‌ها به‌طور کلی کالری کمی دارند و در عین حال سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین هستند.

موز و انبه منجمد برای افزودن بافت خامه‌ای و غلیظ به اسموتی گزینه‌های خوبی هستند، اما هر میوه یخ‌زده دیگر را نیز می‌توانید استفاده کنید.

بلوبری یخ زده یک انتخاب عالی دیگر است. زیرا کالری و کربوهیدارت کمی دارد و همچنین در مقایسه با دیگر میوه‌ها از قند کمتر و فیبر بیشتری برخوردار است.

برای تهیه اسموتی مقوی و خوشمزه برای صبحانه، مخلوط‌کن را روی بالاترین سرعت تنظیم کنید تا میوه‌های یخ زده به‌خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. همچنین میزان میوه اضافه شده را برای کنترل قند و کربوهیدارت اندازه‌گیری کنید.

پودر کره بادام زمینی

یک قاشق غذا خوری پودر کره بادام زمینی در مقایسه با کره آجیل معمولی کالری و چربی بسیار کمتری دارد، اما همان طعم بادام زمینی را به اسموتی می‌دهد.

از طرفی این پودر راهی عالی برای افزودن پروتئین به اسموتی است، زیرا بیشتر پودرهای بادام زمینی در هر وعده شش گرم پروتئین دارند.

جو دوسر

چطور یک اسموتی مقوی و خوشمزه و در عین حال کم کالری درست کنیم؟

افزودن جودوسر بهترین راه برای افزایش غلظت و همچنین طعم بهتر اسموتی است. برای انتخاب جودوسر حتما به‌دنبال بهترین کیفیت باشید و دیگر مواد را در اسموتی متعادل نگه دارید تا میزان کربوهیدرات را کاهش دهید.

سعی کنید جودوسر را با انواع توت‌ با کربوهیدرات پایین و پروتئین و چربی‌های سالم مانند آووکادو، ماست یونانی، پودر کره بادام زمینی و دیگر پودرهای پروتئینی ترکیب کنید.

جودوسر به‌ویژه انتخاب خوبی برای تهیه یک اسموتی‌ مقوی و خوشمزه است که جایگزین یک وعده غذایی مفید باشد.

زیرا جودوسر غلات کاملی است که فیبر زیادی دارد، در نتیجه می‌تواند قند خون را تثبیت کند. از طرفی با مصرف آن برای طولانی مدت احساس سیری خواهید داشت و به‌دلیل وجود مواد آنتی اکسیدان در سلامت قلب نیز تاثیرگذار است.

همچنین فیبر موجود در جودوسر نوعی فیبر محلول است که در کاهش کلسترول بد یا همان  LDLتاثیر می‌گذارد.

شیر گیاهی

افزودن شیر بادام شیرین نشده، شیر سویا یا هر نوع شیر گیاهی کم کالری دیگری به اسموتی مقوی و خوشمزه شما غلظت بیشتری می‌دهد. به‌طور کلی شیرهای گیاهی جایگزین بهتری برای آب محسوب می‌شوند، زیرا کالری کمی دارند و از آن طرف مواد مغذی و مفید را در اختیار بدن قرار می‌دهند.

همچنین اگر دوست دارید می‌توانید از نصف لیوان شیر گیاهی و نصف لیوان آب برای تهیه اسموتی استفاده کنید. از دیگر مواد مفید و مغذی برای افزودن به اسموتی مقوی برای صبحانه می‌توان به ماست یونانی بدون چربی، کفیر، دانه‌ چیا، آووکادو و سبزی‌های با برگ تیره اشاره کرد.

البته اگر دوست دارید اسموتی طعم شیرین‌تری داشته باشد، از یک قاشق چای‌خوری شکر یا عسل استفاده کنید و برای شیرینی بیشتر از استویا، شیرین‌کننده طبیعی بدون قند، بهره ببرید.

Related Articles

نظر دهید