خانه » معما و تست هوش هایی که فقط افراد واقعا باهوش به آن‌ پاسخ درست می‌دهند

معما و تست هوش هایی که فقط افراد واقعا باهوش به آن‌ پاسخ درست می‌دهند

توسط مجله اینترنتی گلزاد
معما و تست هوش‌هایی که فقط افراد واقعا باهوش به آن‌ پاسخ درست می‌دهند

همان‌طور که می‌دانید انواع زیادی از معما و تست هوش در اینترنت وجود دارد و قطعا مواردی که در این مطلب جمع‌آوری کردیم در نوع خود اول نیستند، اما مطمئنا تمرین مناسبی برای مغز شما خواهند بود.

در این مطلب چند معما و تست هوش با جواب ارائه می‌شود که اگر واقعا بدانید سوال از شما چه می‌خواهد در اولین تلاش به جواب درست می‌رسید.

جواب معادله چهارم چیست؟

جواب معادله چهارم چیست؟

راه‌حل این سوال این است که بدانید نمادها نشان‌دهنده چه اعدادی هستند. بیایید با اولین معادله شروع کنیم: سه عدد کفش با یکدیگر جوابشان در نهایت 30 می‌شود، بنابراین هر عدد کفش نشان‌دهنده عدد 10 است.

در معادله دوم یک عدد کفش به همراه دو عدد گربه جواب 20 به ما می‌دهد، بنابراین هر گربه نشان‌دهنده عدد 5 است. فقط مراقب باشید که همه گربه‌ها یکسان نیستند و یکی از آن‌ها با دیگری متفاوت است.

از آن جایی که قرار است معما و تست هوش با جواب کامل ارائه شود پس بیایید قبل از این که سریع دوباره همین کار را برای معادله سوم انجام دهیم نگاهی به آن بیاندازیم. در معادله سوم در هر جایگاه دو عدد سوت وجود دارد، حال آن که در معادله چهارم یک عدد سوت است.

بنابراین 5 که نشان‌دهنده گربه است به اضافه 4 عدد سوت می‌شود 13، پس هر عدد سوت عدد 2 را نشان می‌دهد. قبل از رفتن به مرحله بعد باید تقدم عملیاتی را یاد داشته باشید که انجام عمل ضرب و تقسیم به جمع تقدم دارد.

کلید حل سوال به لباس گربه برمی‌گردد. در معادلات دوم و سوم گربه سوت را دور گردن خود انداخته است، اما در معادله آخر سوتی دور گردن گربه نیست.

نیازی نیست به عقب برگردید و دوباره همه معادلات را از اول انجام دهید. فقط آخرین معادله را به [سوت * (سوت – گربه) + کفش] تغییر دهید. حال تقدم عملیاتی را رعایت کنید، در نهایت باید به عدد 16 برسید.

به شما تبریک می‌گوییم چرا که توانستید یک معما و تست هوش سخت ریاضی را حل کنید.

کدام فنجان ابتدا با قهوه پر می‌شود؟

کدام فنجان ابتدا با قهوه پر می شود؟

پاسخ این سوال بسیار ساده است فقط کافی است کمی به تصویر با دقت نگاه کنید، در واقع می‌بینید که همه لوله‌های موجود در تصویر انتهایشان مسدود است، به غیر از لوله‌ای که به لیوان شماره 5 منتهی می‌شود.

چند مثلث در تصویر وجود دارد؟

چند مثلث در تصویر وجود دارد؟

احتمالا تعداد مثلث‌ها بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید، اما به هر حال این هم یک معما و تست هوش است و باید شما را به چالش بکشد. وقتی این تست هوش در فیسبوک به اشتراک گذاشته شد، بیش از 11000 نظر در مورد تعداد مثلث‌ها به ثبت رسید و جواب‌ها بین رنج 4 تا 44 تغییر می‌کرد.

از آن جایی که مطلب ما در مورد معما و تست هوش با جواب است، بنابراین اجازه دهید به تصویر زیر نگاه کنیم تا ببینیم قضیه از چه قرار است.

تعداد مثلث ها

در این شکل 25 مثلث وجود دارد، اما در تصویر بالا فقط 24 عدد مثلث پیدا شده است. کاملا حق با شما است، اما مثلث آخر در تصویر نوشته کنار هرم مثلثی قرار گرفته است.

مثلث آخر

Related Articles

نظر دهید