خانه » خنگ ترین حیوانات جهان که شما را به خنده وا می‌دارند

خنگ ترین حیوانات جهان که شما را به خنده وا می‌دارند

توسط مجله اینترنتی گلزاد
خنگ ترین حیوانات جهان که شما را به خنده وا می‌دارند

حیوان‌های زیادی در دنیا موجود دارند که در یکی از سه دسته خنگ، باهوش و تنبل قرار می‌گیرند، بعضی نیز ترکیبی از این چند مورد هستند. اما در این مطلب قصد داریم به دسته اول یعنی خنگ ترین حیوانات دنیا بپردازیم، پس تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

جروبا کم انرژی

خنگ ترین حیوانات جهان که شما را به خنده وا می‌دارند

این جانور در آسیا و آفریقای شمالی زندگی می‌کند و در دسته جوندگان قرار دارد. وقتی رفتارهای این جانور را تحت بررسی قرار دارند متوجه شدند اصلا هیچ انرژی برای انجام کارها ندارد و حتی رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد. مثلا اصلا مهارتی در مخفی شدن ندارد و برای پیدا کردن غذا با مشکل روبرو می‌شود.

بوقلمون‌هایی که دوست دارند فقط آب خورند

خنگ ترین حیوانات جهان که شما را به خنده وا می‌دارند

بوقلمون یکی دیگر از خنگ ترین حیوانات جهان است که شاید رفتارش از نظر شما بامزه نیز باشد. بوقلمون‌ها آب را به غذا ترجیح می‌دهند و آنقدر خنگ و تنبل هستند که اصلا دنبال غذا نمی‌گردند.

حتی دیده شده است آن‌ها به‌قدری زیر باران می‌ایستند که از شدت بارش باران گاهی می‌میرند. یعنی نمی‌دانند در این شرایط باید از خودشان محافظت کنند و تنها برای آب خوردن به آسمان خیره نشوند.

البته بهتر است بدانید مشکل این حیوانات ژنتیکی است به‌نوعی که هنگام بارش باران عضلات پلک آن‌ها دچار اسپاسم شده و بدون هیچ پلک زدنی مدام به آسمان خیره می‌شوند. به عبارت دیگر فرقی نمی‌کند باران ببارد یا نبارد.

دیو کوسه

شاید اسم این حیوانات شما را خطا بیاندازد و فکر کنید در فهرست خنگ ترین حیوانات جهان جایی ندارند، اما اشتباه فکر می‌کنید و این گروه از کوسه‌ها به‌شدت تنبل هستند و بیشتر در سواحل ژاپن دیده می‌شوند.

تنبلی این حیوانات از آن جهت است که هیچ تلاشی برای پیدا کردن غذا انجام نمی‌دهند. در واقع منتظر می‌مانند تا شکار نزدیک آن‌ها شود و در بیشتر مواقع به‌دلیل گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

کوالا یک حیوان خنگ دوست داشتنی

خنگ ترین حیوانات جهان که شما را به خنده وا می‌دارند

بیشتر اوقات وقتی می‌پرسند خنگ ترین حیوان دنیا چیست، کوالا با عکس‌هایی که در فضاهای اجتماعی خیلی ترند شده است در ذهن همه مجسم می‌شود.

بله درست است کوالا در مقایسه با جثه خود، کوچکترین مغز را دارد. ولی در عین خنگی بیش از حد که در چهره‌اش نیز نمایان است از بامزه‌ترین حیوانات در دنیا نیز به‌شمار می‌رود.

این حیوان بیشتر در استرالیا دیده می‌شود. کوالا چهار معده دارد و برگ اکالیپتوس از غذاهای مورد علاقه او است. تقریبا بیشتر کوالاها غذایی را که همیشه می‌خورند نمی‌شناسند. حتی در مورد همین غذای مورد علاقه خود هیچ ذهنیت قبلی ندارند.

بنابراین خنگ بودن این حیوانات سبب می‌شود غذاهای سمی بخورند و از آن‌جایی که نمی‌دانند چه زمانی سیر می‌شوند، گاهی در اثر پرخوری می‌میرند.

فلامینگو یکی دیگر از خنگ ترین حیوانات جهان

همان‌طور که می‌دانید فلامینگو حیوان زیبایی است، اما در عین زیبایی کمی خنگ است. این حیوان دو پا دارد، اما در مواقع زیادی ترجیح می‌دهد تنها از یک پای خود استفاده کند. به‌همین دلیل به این حیوان صفت خنگی می‌دهیم.

فلامینگو وقتی می‌خواهد بخوابد فقط روی یکی از پاهایش می‌خوابد یا وقتی قرار است غذا بگیرد روی یکی از پاها می‌ایستد. به‌همین دلیل تعادلی ندارد و آنقدر خنگ است که نمی‌داند باید یکی از پاهای خود را زمین بگذارد تا بتواند کنترل بیشتری داشته باشد.

کاکاپو در مقابل شکارچی از ترس یخ می‌زند

آخرین حیوانی که در پاسخ به سوال خنگ ترین حیوان دنیا چیست معرفی می‌کنیم کاکاپو است. کاکاپو در حقیقت نوعی جغد است که در نیوزلند دیده می‌شود.

این حیوان از خنگی زیاد نمی‌داند باید وقتی شکار را می‌بیند فرار کند و به جای آن از ترس زیاد یخ می‌زند. کاکاپو از میوه‌هایی مثل توت سیاه انرژی روزمره خود را تقویت می‌کند و جزو حیوان‌های کمیاب است. کاکاپو نر برای این که جنس مخالف خود را جذب کند سعی می‌کند همیشه محیط زندگی خود را تمیز نگه دارد.

حیوانات دیگری مانند وزغ نیشکر، پاندا و سبزقبای یاسی نیز در فهرست خنگ ترین حیوانات جهان جای می‌گیرند که رفتارهای عجیب و غریبی از خود نشان می‌دهند.

Related Articles

نظر دهید