خانه » معرفی بلندترین آسمان خراش های دنیا در سال 2021

معرفی بلندترین آسمان خراش های دنیا در سال 2021

توسط مجله اینترنتی گلزاد
معرفی بلندترین آسمان خراش های دنیا در سال 2021

آسمان خراش معمولا به برج‌هایی اطلاق می‌شود که بیشتر از 100 طبقه دارند، البته نمی‌توانیم آسمان خراشی را در نظر بگیریم که برای مدت طولانی در جایگاه اول از نظر بلندترین قرار بگیرد. چون هر سال شاهد هستیم که آسمان خراشی با ارتفاع بلندتر ساخته می‌شود و این روال ادامه دارد.

اما به‌هر حال در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بلندترین برج های جهان در سال 2021 بپردازیم، پس تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

آسمان خراش تایپه 101 در تایوان

معرفی بلندترین آسمان خراش های دنیا در سال 2021

این برج در سال 2004 ساخته شد و در آن زمان می‌توانستیم لقب بلندترین آسمان خراش دنیا را به این برج بدهیم. اما بعد از ساخت برج دوبی کریک و جده دیگر تایپه 101 جایی در این فهرست نخواهد داشت.

برج تایپه 101 با 106 طبقه به نام مرکز ملی تایپه شناخته می‌شود. این برج در حقیقت از مقاوم‌ترین ساختارهایی است که تا به الان جهان به خود دیده، چون بلایای طبیعی را بدون رخداد هیچ مشکلی از سر می‌گذراند.

برج CITIC یکی دیگر از بلندترین آسمان خراش های دنیا در چین

این آسمان خراش ارتفاع 527.7 متری دارد و در جایگاه نهم فهرست بلندترین برج‌های جهان قرار می‌گیرد. این برج در سال 2018 افتتاح شد و طرح آن از یک کشتی قدیمی چینی به نام Zun الهام می‌گیرد.

به‌همین دلیل این برج گاهی با نام The China zun نیز در جهان شناخته می‌شود. برج سیتیک 119 طبقه دارد و بیشتر طبقات آن جنبه اداری دارند.

برج CTF در تیانجین چین

معرفی بلندترین آسمان خراش های دنیا در سال 2021

شهر تیانجین از جمله شهرهای پرجمعیت چین محسوب می‌شود که برج‌های زیادی در آن قرار دارد اما ارتفاع هیچ کدام از آسمان خراش‌های این شهر به بلندی برج مرکز مالی CTF نمی‌رسد. برج مرکز مالی CTF ساختمانی 97 طبقه‌ای است با چند کاربرد که 1530 متر ارتفاع دارد و در سال 2019 تاسیس شد.

برج CTF در گوانگ‌‌ژو چین

به‌طور کلی در فهرست بلندترین آسمان خراش های دنیا پنج برج در چین است. یکی دیگر از این برج‌ها در شهر گوانگ‌ژو این کشور قرار دارد و با 530 متر ارتفاع و 111 طبقه کاربردی چند منظوره دارد. از طبقه‌های این برج به‌عنوان هتل، اداره، مسکونی و تجاری بهره می‌برند.

مرکز تجارت جهانی یک در ایالات متحده آمریکا

در معرفی بلندترین برج های دنیا در سال 2021 تنها نام این برج از کشور آمریکا نمایان است. در حالی که در گذشته وقتی صحبت از آسمان خراش‌ها می‌شد برج‌های آمریکا بیشتر مد نظر بود اما با روی کار آمدن کشورهای آسیایی و عربی دیگر آمریکا در این مورد حرفی برای گفتن ندارد. one world trade center با 541 متر ارتفاع 94 طبقه دارد.

برج خلیفه در دبی

معرفی بلندترین آسمان خراش های دنیا در سال 2021

با گذشت یک دهه هنوز هم نام برج خلیفه به‌عنوان بلندترین آسمان خراش جهان در گینس ماندگار است. طبقات این برج به 828 طبقه می‌رسد و در سال 2010 افتتاح شده است.

نام این برج از اسم رئیس امارات متحده عربی یعنی خلیفه بن زاید انتخاب شده است. معماری این ساختمان شبیه گلی به‌نام لیلی عنکبوتی است. پله‌های برج خلیفه به 2909 پله می‌رسد و با 160 طبقه اولین جایگاه را در لیست بلندترین آسمان خراش های دنیا کسب می‌کند.

برج شانگهای در چین

برج شانگهای دومین آسمان خراش مرتفع در دنیا با 632 متر ارتفاع و 128 طبقه است. این برج از آن‌جایی که هتل، مرکز خرید، رستوران و دفتر اداری دارد به شهر عمودی در جهان معروف است.

وقتی در بالاترین طبقه این آسمان خراش قرار می‌گیرید می‌توانید برج‌های دیگر چین را به‌راحتی ببینید. از معروف‌ترین برج‌هایی که در کنار این آسمان خراش قرار دارد می‌توان به مرکز اقتصاد جهانی شانگهای اشاره کرد.

از دیگر بلندترین آسمان‌ خراش‌ها در جهان می‌توان به برج رویال ساعت ملکه در عربستان، برج پینگ آن چین و برج جهانی لوته در کره جنوبی اشاره کرد.

Related Articles

نظر دهید