خانه » معرفی انواع سوشی های مختلف برای کسانی که به غذاهای متفاوت علاقه دارند

معرفی انواع سوشی های مختلف برای کسانی که به غذاهای متفاوت علاقه دارند

توسط مجله اینترنتی گلزاد
معرفی انواع سوشی های مختلف برای کسانی که به غذاهای متفاوت علاقه دارند

سوشی محبوب‌ترین غذای سفره‌های ژاپنی است و از سنت‌های قدیمی آن‌ها محسوب می‌شود. انواع سوشی های مختلف در بسیاری از رستوران های ایران نیز سرو‌ می‌شوند.

اگر شما نیز قصد امتحان کردن این لقمه‌های جذاب را دارید یا می‌خواهید انواع سوشی را بشناسید در ادامه مطلب با گلزاد همراه ما باشید.

معرفی انواع سوشی های مختلف برای کسانی که به غذاهای متفاوت علاقه دارند

معرفی انواع سوشی های مختلف

احتمالا با شنیدن نام سوشی ذهن شما سریع یاد ماهی و غذاهای دریایی خام میافتد. اما واقعیت این است که انواع سوشی های مختلف وجود دارد و غذاهای دریایی آن هم به شکل خام قسمت کوچکی از دنیای رنگارنگ سوشی را در برمی‌گیرند.

نگیری

سوشی نگیری به دسته‌ای از سوشی‌ها گفته می‌شود که از یک توپک برنج که یک تکه غذای دریایی روی آن قرار دارد تشکیل می‌شود. ماهی استفاده شده برای نگیری معمولا خام است اما می‌توان آن را به شکل‌های پخته شده نیز تهیه کرد.

در طرز تهیه سوشی نگیری معمولا از ماهی تن یا سالمون استفاده می‌شود. نکته قابل توجه این است که بر خلاف تصور عموم این نوع از سوشی را باید با دست بخورید و آن را طوری توی سس سویا بزنید که ماهی با سس مزه‌دار شود و برنج بدون سس باقی بماند.

ماکی

ماکی یکی دیگر از انواع مختلف سوشی و معروف‌ترین آن بین مردم است. در تهیه سوشی ماکی برنج و ماهی توسط یک لایه نازک از جلبک رول می‌شوند.

در واقع لایه‌های این نوع از سوشی از بیرون به داخل شامل جلبک دریایی، برنج و مواد پرکننده آن می‌شود. این مواد می‌تواند شامل ماهی خام، صدف پخته‌شده و حتی پنیر خامه‌ای باشد.

معرفی انواع سوشی های مختلف برای کسانی که به غذاهای متفاوت علاقه دارند

اوراماکی

اوراماکی در واقع نوع خاصی از سوشی ماکی است. در طرز تهیه سوشی اوراماکی لایه‌های آن برعکس ماکی قرار می‌گیرند. یعنی لایه بیرونی آن ماهی است و در داخل جلبک و و برنج قرار دارند.

تماکی

تماکی با دست رول می‌شود و شکل ظاهری آن نیز با سوشی‌های معمول متفاوت است. این رول را به‌شکلی می‌پیچند که ظاهر نهایی آن شبیه به مخروط یا قیف می‌شود.

ساشیمی

ساشیمی در واقع سوشی نیست و به اشتباه مردم آن را از انواع سوشی های مختلف می‌دانند. چون همان‌طور که قبلا هم گفتیم برنج ماده اصلی در طرز تهیه سوشی است و ساشیمی برنج ندارد.

ساشیمی فقط یک لایه از ماهی است که می‌تواند خام، پخته، یا به اصطلاح «ترشی شده» باشد. این لقمه جذاب معمولا به همراه برگ شیسو، رنده ترب دایکون، واسابی و زنجبیل سرو می‌شود.

معرفی انواع سوشی های مختلف برای کسانی که به غذاهای متفاوت علاقه دارند

نکاتی برای افرادی که می‌خواهند برای اولین بار سوشی را امتحان کنند

حال که با انواع مختلف سوشی‌ها آشنا شدید پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید برای اولین بار این غذای ژاپنی را امتحان کنید به این نکات توجه کنید.

با سوشی‌های خام شروع نکنید

اگر تا کنون غذاهای خام را امتحان نکردید بهتر است اول سوشی‌هایی را انتخاب کنید که ماهی خام ندارند. برای مثال رول کالیفرنیا که از آووکادو، خیار و گوشت خرچنگ پخته شده درست می‌شود می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

سوشی‌هایی را انتخاب کنید که مواد اولیه آن را می‌شناسید

همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم وجود انواع سوشی های مختلف به شما امکان می‌دهد تا دستتان برای انتخاب باز باشد. پیشنهاد ما این است که با توجه به تجربه‌ای که از غذاهای مختلف داشتید انتخاب خود را انجام دهید.

برای مثال طعم سالمون یا تن خام تفاوت زیادی با پخته شده این ماهی‌ها ندارد. در نتیجه انتخاب این دو ماهی باعث می‌شود تا حدودی بدانید باید منتظر خوردن چه چیزی باشید.

سوشی های گیاهی را امتحان کنید

در طرز تهیه سوشی های گیاهی به هیچ عنوان از گوشت ماهی، خرچنگ یا صدف استفاده نمی‌شود و در واقع این غذا مخصوص گیاه‌خواران است.

با این حال حتی اگر گیاه‌خوار هم نیستید انتخاب سوشی های گیاهی شما را با این سبک از غذا آشنا می‌کند و در عین حال اگر خوشتان آمد می‌توانید انواع گوشتی آن را نیز امتحان کنید. کاپاماکی یا رول خیار برای شروع می‌تواند یک پیشنهاد خوب باشد.

Related Articles

نظر دهید