خانه » با محبوب‌ترین پلوهای مخلوط آشنا شوید

با محبوب‌ترین پلوهای مخلوط آشنا شوید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
با محبوب‌ترین پلوهای مخلوط آشنا شوید

پلو جزء جدایی ناپذیر غذای ما ایرانی‌ها است. البته برنج علاوه بر ایران، در سراسر جهان استفاده می‌شود و اشکال مختلفی برای سرو آن وجود دارد. پلوها را می‌توانید در انواع ساده و مخلوط تهیه کنید. پلو مخلوط، یکی از روش‌های سرو برنج است که تنوع بسیار زیادی دارد.

در این مطلب سعی کرده‌ایم سوال چطور پلو مخلوط درست کنیم را پاسخ دهیم. اگر می‌خواهید انواع پلوهای مخلوط را بشناسید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

با محبوب‌ترین پلوهای مخلوط آشنا شوید

چطور پلو مخلوط درست کنیم؟

برنج در بیشتر غذاها استفاده می‌شود. می‌توانید این ماده غذایی پرطرفدار را در حالت‌های مختلفی سرو کنید. یکی از روش‌های تهیه برنج، پلو مخلوط است که در ایران کاربرد بسیار زیاد دارد. پلو مخلوط، همان‌طور که از نام آن پیدا است ترکیب پلو و سایر مواد غذایی است. این غذا که انواع مختلفی دارد، در بسیاری از مهمانی‌ها و عروسی‌ها سرو می‌شود.

انواع پلوهای مخلوط

برنج می‌تواند با بسیاری از مواد غذایی ترکیب شود و طعم‌های متنوعی را پدید آورد. می‌توانید برنج را در پلوهای مخلوط با گوشت چرخ کرده، سبزیجات و انواع صیفی‌جات ترکیب کنید و غذاهایی خوش‌طعم بپزید. همچنین می‌توانید برای تهیه غذایی مقرون به‌صرفه، پلو مخلوط بدون گوشت تهیه کنید.

در این بخش به تعدادی از محبوب‌ترین دستور پخت‌های پلو مخلوط اشاره می‌کنیم.

هویج پلو

هویج پلو غذای سالمی از ترکیب هویج و برنج و سایر مواد غذایی است. برای تهیه این غذا معمولا از هویج رنده‌شده استفاده می‌کنند.

آلبالو پلو

آلبالو پلو همان‌طور که از نام آن پیدا است، از ترکیب برنج و آلبالو به‌دست می‌آید. برای تهیه این غذا باید هسته آلبالو را خارج کنید و آن را با مقداری شکر بپزید تا طعم غذا را ترش نکند.

پلو سبزیجات

این پلو با سیب زمینی، لوبیا، هویج، فلفل سبز، ذرت، قارچ، نخود سبز، سیر و در نهایت برنج طبخ می‌شود. ماست چکیده، زعفران و سبزی‌های خوردشده طعم بسیار لذیذتری به این غذا می‌دهند.

پلو سبزیجات را می‌توانید در اشکال مختلف و با سبزیجات و صیفی‌جات متفاوت درست کنید. پلو سبزیجات نوعی پلو مخلوط بدون گوشت است.

رشته پلو

برنج، رشته پلویی، پیاز، خرما، کشمش، زعفران و ادویه‌جات، مواد لازم برای تهیه رشته پلو هستند. بعد از پخت این غذا، طعم مواد داخل آن به خورد هم می‌روند و طعم بسیار لذیذی را به‌وجود می‌آورند.

عدس پلو

این غذا از ترکیب برنج، عدس، پیاز، کشمش و خرما به‌دست می‌آید. بهتر است عدس را از چند ساعت قبل خیس کنید تا راحت‌تر بپزد.

با محبوب‌ترین پلوهای مخلوط آشنا شوید.

با محبوب‌ترین پلوهای مخلوط آشنا شوید

باقالی پلو

باقالی پلو طرفداران بسیار زیادی دارد. این غذا را می‌توانید با برنج، باقالی و شوید بپزید. همچنین می‌توانید موادی مثل زعفران و دارچین را به این غذا اضافه کنید. برای پخت بهتر باقالی پلو، لازم است از قبل باقالی را نیم‌پز کنید.

دمپختک

دمپختک یکی از پلوهای سنتی شیراز است که با برنج، کلم برگ و عدس تهیه می‌شود. از سایر ترکیبات این غذا می‌توان به هویج، سیر، پیاز و انواع سبزی خشک اشاره کرد. دمپختک شیرازی خود نوعی پلو مخلوط بدون گوشت محسوب می‌شود و کاملا گیاهی است.

شیرین پلو

در طبخ شیرین پلو، از مواد غذایی متعددی استفاده می‌شود. برای تهیه این غذا به‌موادی مثل شکر، برنج، هویج، پیاز، زرشک، گلاب، خلال پسته و بادام و پوست پرتقال نیاز دارید. شکر از اصلی‌ترین ترکیبات شیرین پلو است.

مرصع پلو

مرصع پلو غذایی مشابه شیرین پلو است که از ترکیب برنج با کشمش، زرشک، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال به‌دست می‌آید. این غذا رنگ و لعاب بسیار زیبایی دارد.

استانبولی پلو

استانبولی پلو ترکیب بسیار خوشمزه‌ای از برنج، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، رب گوجه و ادویه‌جات مختلف است. می‌توانید این غذا را به‌راحتی تهیه کنید.

سبزی پلو

سبزی پلو از ترکیب برنج با سبزی‌های خرد‌شده به‌دست می‌آید. این غذا معمولا به‌همراه ماهی سرو می‌شود.

با محبوب‌ترین پلوهای مخلوط آشنا شوید

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم شما را با اکثر پلوهای مخلوط ایرانی آشنا کنیم. همچنین نکات لازم را در پاسخ سوال چطور پلو مخلوط درست کنیم، ارائه داده‌ایم.

برای تهیه انواع پلوهای مخلوط، کافی است کمی خلاقیت به‌خرج دهید و در ترکیبات غذاها تنوع ایجاد کنید. طبیعتا برنج با بعضی مواد غذایی ترکیب بهتری ایجاد می‌کند و ممکن است با بعضی دیگر سازگار نباشد.

همیشه سعی کنید سلیقه خودتان را در غذا اعمال کنید، ترکیبات جدیدی به پلوها اضافه کنید و غذاهای متنوعی بپزید.

Related Articles

نظر دهید