خانه » معرفی مواد غذایی مفید برای فصل پاییز برای حفظ لایف استایل

معرفی مواد غذایی مفید برای فصل پاییز برای حفظ لایف استایل

توسط مجله اینترنتی گلزاد
معرفی مواد غذایی مفید برای فصل پاییز برای حفظ لایف استایل

به‌نظر شما مواد غذایی مناسب پاییز برای حفظ لایف استایل و همچنین درخشش پوست چه موادی است؟ میوه‌های تابستانی مواد مفید و ویتامین‌های لازم فراوانی برای پوست و بدن دارند اما در فصل پاییز نیز از مواد بسیار مغذی می‌توانید استفاده کنید.

در ادامه به معرفی این مواد می‌پردازیم تا آن‌ها را در برنامه غذایی خود وارد کنید و از مزیت‌های بی‌نظیرشان در  پاییز دوست‌داشتنی بهره ببرید. پس تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

معرفی مواد غذایی مفید برای فصل پاییز برای حفظ لایف استایل

از خواص فوق‌العاده آووکادو غافل نشوید

آووکادو مملو از مواد مغذی و چربی‌های سالم است که در درخشندگی پوست تاثیر بی‌نظیری دارند. چربی‌های موجود در این میوه سبز رنگ موجب حفظ رطوبت و انعطاف‌پذیری پوست می‌شوند و همچنین خاصیت ضد پیری دارند.

خواص این میوه تنها به این جا ختم نمی‌شود، چون مملو از ویتامین سی و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E، لوتئین و بتاکاروتن است.

ویتامین E از پوست در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند و ویتامین C با تحریک ایجاد کلاژن در حفظ استحکام پوست تاثیرگذار است.

برای استفاده از آووکادو، یکی از مواد غذایی مناسب پاییز می‌توانید گوشت درون آن را در بیاورید، پوره کرده و با گوجه‌فرنگی و پیاز ترکیب کنید. یکی دیگر از راه‌های افزودن آووکادو به برنامه رژیم غذایی میل آن به همراه سالاد است. فقط در ابتدا مقداری روی آن لیمو بریزید تا سیاه رنگ نشود.

معرفی مواد غذایی مفید برای فصل پاییز برای حفظ لایف استایل

با مصرف بلوبری مواد غذایی مفید برای پاییز را در اختیار بدن خود قرار دهید

به‌طور کلی انواع بری‌ها آبرسان‌های قوی هستند و بدون هزینه زیاد می‌توانید از آنتی‌اکسیدان‌های داخل آن‌ها استفاده کنید تا درخشندگی فوق‌العاده‌ای را در فصل پاییز برای پوست شما به ارمغان بیاورند.

فرقی نمی‌کند بلوبری بخورید یا تمشک، چراکه هر دو سرشار از فیبر و ویتامین‌های مفیدی مانند ویتامین سی و سایر عوامل ضد التهابی هستند که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و پیری زودرس محافظت می‌کنند.

بری‌ها در ترکیب با موز و جودوسر برای درست کردن اسموتی‌ها عالی هستند. همچنین اگر این میوه‌ها را با ماست یونانی یا ایسلندی مصرف کنید، نه تنها از مزایای بی‌نظیرشان بهره می‌برید بلکه طعم دوست‌داشتنی نیز دارند.

معرفی مواد غذایی مفید برای فصل پاییز برای حفظ لایف استایل

گردو منبع مفیدی از اسیدهای چرب ضروری

گردو حاوی اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 است که در مرطوب نگه داشتن پوست و یکدست کردن آن تاثیر عالی دارند. به‌طور کلی گردو آجیلی خوشمزه‌ و سرشار از روی است و همچنین به‌عنوان سد محافظتی عمل می‌کند که در کاهش التهاب و باکتری‌ها تاثیرگذار است.

برای آوردن گردو در برنامه غذایی خود کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. ترکیب با ماست یا آووکادو برای صبحانه از جمله آن‌ها است.

معرفی مواد غذایی مفید برای فصل پاییز برای حفظ لایف استایل

تقویت سیستم ایمنی با جوانه بروکسل

یکی دیگر از مواد غذایی مفید برای فصل پاییز جوانه بروکسل است که ویتامین سی فراوانی دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

ویتامین سی همچنین در تولید کلاژن تاثیرگذار است و همان‌طور که می‌دانید کلاژن یک پروتئین ضروری برای تقویت پوست محسوب می‌شود.

از دیگر مزیت‌های کلاژن می‌توان به کاهش چین و چروک‌های پوست و همچنین محافظت از سلول‌های پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش اشاره کرد.

همچنین می‌توانیم به تاثیر مثبت جوانه بروکسل روی پوست اشاره کنیم. زیرا منبع گیاهی عالی از آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر است و این مواد همگی در سلامت و درخشندگی پوست در فصل پاییز تاثیر می‌گذارند. بهترین راه استفاده از جوانه‌های بروکسل افزودن آن‌ها به سالاد است.

بدون شک با بالا رفتن سن پوست نازک‌تر می‌شود، استحکام خود را از دست می‌دهد و چین‌ و چروک و خطوط ریزی روی پوست نمایان می‌شود. با این حال با مصرف مواد غذایی مفید برای فصل پاییز و زمستان می‌توانید بافت‌های پوست را از داخل تغذیه کنید.

Related Articles

نظر دهید