خانه » تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی چیست؟

تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی چیست؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی چیست؟

تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی به‌قدری مشهود است که امروزه اکثر طراحان و سازندگان از آن‌ها در زیباسازی فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها بهره می‌برند.

طبیعت همواره در روحیه افراد تاثیر مثبت می‌گذارد. از این رو معمولا انسان‌ها به‌دنبال استفاده از عناصر طبیعی در محیط زندگیشان هستند. از طرفی، انرژی و نشاطی که از گل‌ها و گیاهان به افراد منتقل می‌شود، غیر قابل چشم‌پوشی است.

گیاهان علاوه بر پذیرایی و اتاق خواب، در مکان‌هایی مثل راه‌پله، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی و حمام نیز کاربرد دارند. البته بهتر است برای شرایط مختلف، گیاهان متفاوتی تهیه شود.

در این مطلب قصد داریم نکاتی را درباره اثرات مثبت گل‌ها و گیاهان در دکوراسیون ارائه دهیم، پس در ادامه با گلزاد همراه باشید.

تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی

تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی چیست؟

گیاهان می‌توانند یک محیط خشک و بی‌روح را به فضایی زنده و شاد تبدیل کنند. در این قسمت تاثیر گیاهان را در طراحی داخلی بیان می‌کنیم:

عایق صدا

گیاهان تا حدود قابل توجهی سطح صداها را کاهش می‌‌‌‌‌‌دهند و در واقع به‌عنوان عایق صدا عمل می‌کنند. این موضوع، به‌ویژه در خانه‌های آپارتمانی که معمولا صدا به واحدهای مجاور منتقل می‌شود، امتیاز مثبتی محسوب می‌شود.

هوای تمیز و پاکیزه

استفاده از گیاهان در محیط داخلی، باعث تصفیه هوای محیط می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، گیاهان فتوسنتز می‌کنند، به این معنی که کربن دی اکسید و مواد آلاینده محیط را جذب کرده و به‌جای آن، اکسیژن را آزاد می‌کنند.

در نتیجه مهم‌ترین و اصلی‌ترین تاثیر گیاهان در خانه و در محیط کار، تصفیه هوا است.

رنگ دادن و روح‌بخشی به محیط

تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی چیست؟

گل‌ها و گیاهان در رنگ‌ها، اندازه‌ها، اشکال و مدل‌های مختلفی وجود دارند. می‌توانید گل‌های مقاوم‌تر را برای فضاهای کم ‌نورتر استفاده کنید یا گیاهان با ارتفاع بالا را در گوشه‌ای خالی و دنج قرار دهید. گیاهان به‌حدی تنوع دارند که می‌توانید دقیقا طبق نظر و خواسته خود، مناسب‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید.

گیاهان هارمونی بسیار زیبایی در منزل و محیط کار شما ایجاد می‌کنند. اگر طیف رنگی و اندازه گیاه را با مبلمان یا پرده یا هر وسیله دیگری هماهنگ کنید، قطعا زیبایی فضای شما دوچندان خواهد شد.

از طرفی گلدان خود مقوله مهمی است که انتخاب آن نیاز به دقت زیادی دارد. می‌توانید بسته به فضای منزل خود و رنگ‌های غالب آن از گلدان‌های مناسب استفاده کنید. گلدان‌ها نیز در رنگ‌ها، طرح‌ها، اندازه‌ها و کیفیت‌های متنوعی تولید می‌شوند.

کاهش استرس و لمس طبیعت

تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، گیاهان احساس شادابی و سرزندگی را در بیننده ایجاد می‌کنند و به‌عنوان تکه‌ای از طبیعت، حس سرزندگی و آرامش را در وجود افراد می‌پرورانند. وجود گل و گیاه، به‌ویژه در خانه‌های آپارتمانی احساس دلگیری، استرس، اضطراب را از بین می‌برد.

افزایش احساس مسئولیت‌پذیری

گیاهان به مراقبت نیاز دارند و باید با دقت و محبت با آن‌ها برخورد شود. این احساس نیاز به نگهداری، احساس مسئولیت‌پذیری را در افرادی که از گیاهان مراقبت می‌کنند، چندین برابر افزایش می‌دهد. ب

نابراین کسانی که از گل‌ها و گیاهان مواظبت می‌کنند، خود را در قبال آن‌ها مسئول می‌دانند و روحیه مسئولیت‌پذیری بیشتری دارند.

Related Articles

نظر دهید