خانه » افزایش رشد مو و 8 نکته که می توانید در خانه امتحان کنید

افزایش رشد مو و 8 نکته که می توانید در خانه امتحان کنید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
۸ نکته ساده برای افزایش رشد مو که در خانه می‌توانید امتحان کنید

بیشتر خانم‌ها از بلندی موهای خود در هر اندازه‌ای که باشد راضی نیستند. بنابراین معمولا در جستجوی یک راهکار موثر و آسان برای افزایش رشد مو خود می‌گردند . در ادامه این مطلب همراه گلزاد باشید تا چند نکته عالی را برای افزایش رشد مو به شما بگوییم. این ترفندها شامل موادی می‌شوند که به‌راحتی در آشپزخانه خود پیدا می‌کنید و با انجام آن‌ها موهایی سالم و پرپشت خواهید داشت.

پوست سر خود را ماساژ دهید

۸ نکته ساده برای افزایش رشد مو که در خانه می‌توانید امتحان کنید

ماساژ منظم پوست سر به بهبود گردش خون و تقویت مو از ریشه کمک می‌کند. یکی از عوامل اصلی ریزش مو استرس بوده که ماساژ پوست سر یک راه ایده‌آل برای مقابله با آن است. هفته‌ای یکی دو بار قبل از خواب پوست سر خود را با روغن نارگیل قدیمی و خوب ماساژ دهید.

پیرایش منظم داشته باشید تا افزایش رشد مو ممتد باشد

کوتاه کردن موهایتان به شما این امکان را می‌دهد که از دو شاخه شدن، نازک شدن و شکستن موها اجتناب کنید و به افزایش رشد مو نیز کمک می‌کند. برای تقویت رشد مو هر دو ماه یک‌بار چند سانتی متر از موهایتان را کوتاه کنید.

یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنید

هیچ چیز بدون غذا رشد نمی‌کند. موهای شما همچنین به مواد مغذی نیاز دارند که از آنچه می‌خورید تامین می‌شود. مواد غذایی مانند اسفناج، زرده تخم مرغ، موز، کشمش و به‌طور کلی هر چیزی که سرشار از ویتامین A، C، آهن و امگا ۳ باشد، برای موهای شما مفید است.

همچنین بهتر است از مصرف زیاد سدیم، نوشیدنی‌های گازدار و شکر که مانع رشد مو هستند، خودداری کنید.

افزایش رشد مو با آبکشی در آب برنج

آب برنج از قدیم الایام بهترین راز آسیایی برای رشد مو بوده است. به‌جای دور ریختن این معجون گرانبها بعد از پختن برنج، آن را نگه دارید و بعدا موهایتان را در آن خیس کنید.

اسیدهای آمینه و کربوهیدرات‌های موجود در آب برنج نه‌تنها به موهای شما حجم می‌دهند، بلکه از آسیب رسیدن به آن‌ها نیز محافظت می‌کنند.

به‌طور منظم به موهای خود روغن بزنید

۸ نکته ساده برای افزایش رشد مو که در خانه می‌توانید امتحان کنید

هیچ روش طبیعی برای تغذیه و مرطوب کردن موها بهتر از روغن زدن به آن‌ها نیست. روغن نارگیل، روغن کرچک و روغن جوجوبا همه می‌توانند مو را از ریشه تا نوک تقویت کرده و از دو شاخه شدن موها جلوگیری کنند. بنابراین برای افزایش رشد مو مفید هستند.

از ژل آلوئه ورا استفاده کنید تا افزایش رشد مو را ببینید

این ژل بهترین مرطوب کننده، پاک کننده، ترمیم کننده و تقویت کننده فولیکول‌های مو است. ماساژ ملایم پوست سر با ژل آلوئه ورا نه ‌تنها می‌تواند پوست سر شما را خنک کند، بلکه آلوئه ورا حاوی ویتامین A، B، B12، C و اسید فولیک است که همه آن‌ها به بازسازی و رشد سلولی کمک می‌کنند.

نرم کننده قهوه را امتحان کنید

قهوه را می‌توان به‌عنوان یک نرم کننده برای رشد مو استفاده کرد. به ‌دلیل فیتواسترول‌های موجود در آن، پوست سر را سم‌زدایی کرده و گردش خون را تقویت می‌کند.

کافئین باعث صاف و براق شدن موها نیز می‌شود. حتی می‌توانید از آن به‌عنوان اسپری مو استفاده کنید. قهوه همچنین به جلوگیری از سفیدی زودرس مو یا طاسی در مردان و زنان کمک می‌کند.

از ماسک تخم مرغ استفاده کنید تا شاهد افزایش رشد مو ی خود باشید

۸ نکته ساده برای افزایش رشد مو که در خانه می‌توانید امتحان کنید

ممکن است بوی ماسک تخم مرغ را دوست نداشته باشید اما استفاده از زرده آن ساده‌ترین راه برای افزایش رشد مو است. تخم مرغ منبعی از ویتامین‌ها است و به‌عنوان منبع آهن، سدیم و لکتین که برای رشد مو ضروری هستند، عمل می‌کند.

این ماسک موهای شما را مرطوب می‌کند، باعث تقویت موها می‌شود و در عین حال از آسیب‌ها جلوگیری می‌کند. زرده تخم مرغ با تنظیم چربی پوست سر به ترمیم موهای شکننده و کدر نیز کمک می‌کند.

 

Related Articles

نظر دهید