خانه » با بهترین رستوران های اصفهان آشنا شوید

با بهترین رستوران های اصفهان آشنا شوید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
بهترین رستوران های اصفهان

اصفهان یکی از استان‌های بسیار زیبا و گردشگرپذیر کشورمان است که شهرهای بی‌نظیر و آب‌وهوایی مناسب برای گردش و تفریح دارد. البته یکی از جذاب‌ترین تفریح‌ها برای بسیاری از انسان‌ها و مخصوصا کسانی که علاقه زیادی به امتحان کردن غذاهای مختلف دارند، رستوران گردی است.

با شناخت بهترین رستوران های اصفهان می‌توانید هنگام سفر به این استان به ‌آسانی مکان مورد علاقه خود را برای میل کردن غذا بیابید. پس در ادامه مطلب با گلزاد همراه باشید.

رستوران شهرزاد

بهترین رستوران های اصفهان

یکی از بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم، رستوران شهرزاد نام دارد که از دهه چهل مشغول به کار است. کیفیت غذای بسیار خوب و سرویس‌دهی عالی و همچنین دکور و طراحی داخلی قدیمی و زیبا، دو عامل مهم تاثیرگذار در محبوبیت بالای این رستوران هستند.

بی شک آینه‌های رنگی و نقاشی‌های قدیمی روی دیوار این رستوران شما را به روزهای خوش گذشته می‌برند.

  • آدرس:‌ اصفهان، خیابان چهارباغ عباسی، خیابان عباس آباد

رستوران بریانی اعظم

بهترین رستوران های اصفهان

یکی دیگر از رستوران های معروف اصفهان با بیش از 100 سال قدمت، رستوران بریانی اعظم با چهار شعبه است. بریانی یکی از غذاهای اصیل بوده که بیش از 400 سال است که در اصفهان طبخ می‌شود و می‌توانید آن را به همراه آبگوشتی متفاوت و دوغ از این رستوران محبوب تهیه کنید.

  • آدرس شعبه اول:‌ اصفهان، دروازه دولت، ابتدای چهارباغ پایین
  • آدرس شعبه دوم: اصفهان، خیابان مسجد سید، جنب اداره پست
  • آدرس شعبه سوم: اصفهان، خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین
  • آدرس شعبه چهارم: اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین

رستوران سنتی نقش جهان

بهترین رستوران های اصفهان

از دیگر رستوران های معروف اصفهان می‌توان به رستوران سنتی نقش جهان که دور میدان نقش جهان معروف و زیبا است، اشاره کرد. دکوراسیون این رستوران مانند رستوران شهرزاد پر از آینه‌های رنگی و نقاشی‌های سنتی است که در اولین نگاه به چشم می‌آید.

  • آدرس: میدان امام، نبش مسجد شیخ لطف الله

رستوران جارچی باشی

بهترین رستوران های اصفهان

رستوران جارچی باشی یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان از نظر مردم با دکوراسیون متفاوت است. بنای این رستوران در سال 1019 و دوران صفویه به‌عنوان یک حمام عمومی ساخته شد.

رستوران جارچی باشی پس از مرمتی هشت ساله و بازسازی ساختمان آن، افتتاح شد. کاشی‌کاری‌ها و دکوراسیون خاص این رستوران از عوامل محبوبیتش به شمار می‌آیند.

  • آدرس:‌ اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم یا کوچه باغ قلندرها، مجموعه تاریخی و اقامتی ملک سلطان جارچی باشی

رستوران ترنج

بهترین رستوران های اصفهان

یکی دیگر از بهترین رستوران های اصفهان، رستوران ترنج نام دارد که در حقیقت خانه‌ای تاریخی در جوار کلیسای تاریخی هوانس بوده است. بخش غربی این خانه قدیمی‌تر است و بخش شرقی آن مدتی بعد اضافه شده که معماری رستوران ترنج را خاص و جذاب می‌کند.

حوض ماهی زیبایی نیز در این مکان وجود دارد که می‌توانید در فصول گرم، کنار آن بنشینید و غذایتان را میل کنید. این رستوران یک کافی‌شاپ نیز دارد.

  • آدرس: اصفهان، خیابان خاقانی، کوچه هوانس شیرازی، کوچه رامین، خانه هوانس (خانه ترنج)

رستوران خوان گستر

بهترین رستوران های اصفهان

از دیگر رستوران های معروف اصفهان، می‌توان به رستوران خوان گستر اشاره کرد که فضایی مدرن دارد و در طبقه همکف هتل جلفا است.

  • آدرس: اصفهان , خیابان کلیسای وانک، جنب کلیسای وانک

Related Articles

نظر دهید