خانه » با دریاچه حلیمه جان عروس زیبای گیلان آشنا شوید

با دریاچه حلیمه جان عروس زیبای گیلان آشنا شوید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
با دریاچه حلیمه جان عروس زیبای گیلان آشنا شوید

گیلان، استان بسیار سرسبزی است که در شمال ایران زیبای ما قرار دارد. جنگل‌ها و شالیزارها و آب‌وهوای معتدل و مرطوب، از مشخصه‌های این استان زیبا هستند. یکی از زیباترین و بکرترین مکان‌های این استان، در شهرستان رودبار قرار دارد. روستایی به نام حلیمه جان که از توابع بخش رحمت‌آباد و بلوکات است.

در این مطلب با این روستا آشنا خواهیم شد. پس تا انتها همراه ما باشید.

دریاچه حلیمه جان

مسیر رسیدن به دریاچه حلیمه جان

این روستا که حدودا 700 نفر جمعیت دارد، در ارتفاعات و بعد از رستم آباد و امام زاده هاشم واقع شده است. در روستای حلیمه جان رودبار، دریاچه‌ای به نام عروس یا حلیمه جان قرار دارد که گردشگران و علاقمندان به طبیعت را مجذوب خود می‌کند.

بهترین مسیر برای رسیدن به این دریاچه، بزرگراه قزوین رشت و خروجی جاده حلیمه جان بعد از عبور از منجیل، رودبار و رستم‌آباد است. مسافت بین تهران تا روستای حلیمه جان، 287 کیلومتر است که رسیدن به آن تقریبا 3 الی 4 ساعت طول می‌کشد.

پس از گذشتن از بام حلیمه جان و کافه و رستوران‌های آن، به مزرعه میش مرغ حلیمه جان می‌رسید. پس از مزرعه، دریاچه حلیمه جان قرار دارد. اگر به مسیر خود ادامه دهید، به اقامتگاه‌ها و بوستانی به نام فدک می‌رسید. سپس برای رسیدن از جاده به دریاچه باید حدودا سه دقیقه پیاده‌روی کنید.

قسمتی از آب این رودخانه به علت وجود جلبک‌ها، به رنگ سبز است که باعث دو رنگ شدن دریاچه می‌شود. هنگامی که هوا آرام است و بادی نمی‌وزد لایه‌ای از جلبک‌های سبز، سطح دریاچه را می‌پوشاند.

سپس هنگام وزش باد، این جلبک‌ها به آرامی کنار می‌روند. درست مانند عروسی که تور خود را کنار می‌زند، به همین دلیل است که به آن دریاچه عروس نیز می‌گویند.

روستای حلیمه جان رودبار

امکانات زیادی برای تفریح و گردشگری در این روستا وجود دارد از جمله کلبه‌های اجاره‌ای، سوپرمارکت، رستوران و کافه‌های متعدد، قایق سواری در بعضی از اوقات سال، مکان‌ها و پلاژهایی که جهت چادر و کمپ زدن تعبیه شده‌اند، آلاچیق‌ها و سرویس‌های بهداشتی.

زمان بازدید از روستای حلیمه جان رودبار

 

بهترین زمان برای بازدید از این روستا و دریاچه، فصول سرد سال است، زیرا در فصل تابستان، هوای این مناطق شرجی است.

با وجود این که در فصل پاییز و زمستان، به علت بارش‌ها اطراف دریاچه گل‌آلود می‌شود و امکان چادر زدن در کنار آن وجود ندارد، روستای حلیمه جان در زمستان و بهار هوای بسیار مطبوعی دارد و بهتر است در این فصول از این مکان دیدن کنید. البته اگر با هوای شرجی شمال مشکلی ندارید، در تابستان نیز می‌توانید به آنجا سفر کنید.

توجه داشته باشید روستای حلیمه جان در روزهای تعطیل، و آخرهفته‌ها جمعیت زیادی به خود می‌بیند و بهتر است در روزهای وسط هفته از دریاچه بازدید کنید.

همچنین باید به این نکته در مورد دریاچه حلیمه جان اشاره کنیم که با وجود ماهی‌های فراوان در این منطقه که بومی‌ها به آن‌ها غذا می‌دهند، امکان ماهی‌گیری وجود ندارد.

طبیعت زیبای دریاچه حلیمه جان

طبیعت زیبای این دریاچه و جنگل‌های انبوه و سرسبز، از این منطقه مکانی ایده‌آل برای عکاسی می‌سازد. متاسفانه در سال‌های اخیر و بازدید گردشگران و به علت نبود سطل زباله کافی چهره دریاچه از زباله، چرکین و زشت شده و می‌توان گفت شباهت زیادی به عکس‌های موجود در اینترنت ندارد.

بنابراین اگر به این محل سفر کردید، حتما با خودتان زباله‌هایتان را برگردانید تا طبیعت برای آیندگان به جا بماند.

Related Articles

نظر دهید