خانه » معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

توسط مجله اینترنتی گلزاد
معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

بعد از حدود دو سال، پاندمی کرونا در حال کاهش است و بالاخره می‌توانیم با خیال راحت از مکان‌های توریستی جدید بازدید کنیم. حتی اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید به این مقاصد زیبا و در عین حال اقتصادی سفر کنید.

اگر به فکر سفری آرام‌بخش و جذاب در مکانی منحصر به‌فرد هستید و از بازدید مکان‌های معمول خسته شدید، با گلزاد در ادامه مطلب همراه باشید تا به معرفی چند تا از بهترین و زیباترین مقاصد توریستی دنیا بپردازیم.

1. سیچوآن در چین

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

سیچوان، یکی از مقاصد توریستی آسیا و استانی در غرب میانی کشور چین است. در این استان بودای بزرگ لشان قرار دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است که ارتفاع آن به تقریبا 70 متر می‎رسد.

بودای بزرگ لشان که در قرن هشتم بنا شده، یکی از بزرگترین تصاویر شناخته شده بودا در جهان است. اگر به سیچوان سفر کردید از پناهگاه‌های پاندا سیچوان نیز گذر کنید و از دیدن پانداهای زیبای آنجا لذت ببرید.

2. لاس پوزاس در زیلیتلای مکزیک

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

یکی از زیباترین مقاصد توریستی دنیا، منطقه جنگلی لاس پوزاس و سازه‌های عجیب آن است. منظره‌های سورئال و به ظاهر باستانی این منطقه، توسط یک اشراف‌زاده انگلیسی به نام ادوارد جیمز ساخته شده است.

ادوارد که قصد داشت سرزمینی خیالی بسازد، جنگل‌های مکزیک را برای شاهکار خود انتخاب کرد. ساختمان‌های عجیب او در 20 هکتار ساخته شده اند و نام‌هایی مانند «خانه‌ای با سقف نهنگ مانند» دارند. او همچنین یک پله طولانی بدون هیچ مقصد خاصی ساخته است.

3. صخره های پنکیک راکس در نیوزیلند

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

یکی دیگر از زیباترین مقاصد توریستی دنیا، در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. صخره های پنکیک راکس در بخش غربی پارک ملی پاپاروآ هستند و ظاهری کاملا شبیه به پنکیک، لایه لایه و گرد دارند.

این صخره‌ها حاصل لایه‌های سنگ آهک و ماسه در کف اقیانوس‌ها هستند. ماسه سنگ به دلیل طبیعت نرم‌تر، راحت‌تر از سنگ آهک فرسایش می‌یابد.

با ادامه این روند، مجموعه‌ای از صخره‌های شبیه به پنکیک شکل گرفت. بدیهی است که این فرآیند 30 میلیون سال طول کشید تا تکمیل شود و یک شبه اتفاق نیفتاد.

4. مون سن میشل در فرانسه

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

مون سن میشل، یک جزیره جزر و مدی و از خاص‌ترین مقاصد توریستی دنیا است. این جزیره هنگام افزایش میزان جذر و مد، در آب قرار دارد و هنگامی که این جزر و مد کاهش می‎یابد، توسط خشکی احاطه می‌شود.

مون سن میشل در سواحل نورماندی فرانسه واقع شده است. در این جزیره همچنین یک کلیسا با معماری گوتیک قرار دارد که زندانیان را در طول انقلاب فرانسه، پناه می‌داد.

5. هتل یخی جوکاسجاروی در سوئد

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

این هتل، به عنوان نخستین هتل یخی جهان شناخته می‌شود و 200 کیلومتر بالاتر از قطب شمال قرار دارد و فقط در زمستان فعالیت می‌کند. تقریبا تمام این هتل از یخ ساخته شده است.

مهمانان و بازدیدکنندگان این هتل، روی تخت‌های یخی می‌خوابند. کلیسا، سالن اصلی و بار موجود در این هتل کاملا از جنس یخ هستند. همچنین تمام لیوان‌های بار هتل یخی از یخ تراشیده شده‌اند. بازدید از این حتل، بدون شک یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای شما خواهد شد.

6. حفره آبی دین در باهاماس (Dean ‘s Blue Hole)

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

در جزایر رویایی باهاماس که یکی از آرامش‌بخش‌ترین مقاصد توریستی دنیا در اقیانوس اطلس و شرق ایالات فلوریدا در آمریکا است، گودالی عمیق و بسیار زیبا وجود دارد.

گودال آبی دین در جزیره لانگ آیلند باهاماس، با بیش از 220 متر عمق و 30 متر عرض، دومین حفره عمیق در جهان محسوب می‌شود.

دلیل نام‌گذاری آن، رنگ آبی روشنی است که از بالای حفره آبی دین دیده می‌شود. در حفره آبی دین، مخلوطی از آب شیرین و آب دریا وجود دارد. در زیر این حفره، نشانه‌ای از اکسیژن و حیات دیده نمی‌شود. تنها چیزی که در آن جا پیدا شده، خرچنگ‌های مرده بوده است.

7. موزه زیرآبی کانکون در کانکون، مکزیک

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

این موزه، یکی  از زیباترین مقاصد توریستی دنیا و اولین موزه زیرآبی است که در سال 2009 تاسیس شد. در موزه کانکون بیش از 400 مجسمه در اندازه‌های واقعی وجود دارد.

این مجسمه‌ها از مواد طبیعی و بتن‌هایی با PH خنثی ساخته شده اند تا دربرابر خوردگی و آسیب‌های ناشی از تماس دائمی با آب مقاوم باشند.

در کف دریا، مجسمه‌ای زیبا از یک مرد وجود دارد. او روی یک مبل نشسته است و تلویزیون تماشا می‌کند، در حالی که ماهی‌ها کنار او شنا می‌کنند.

این تنها یکی از 400 مجسمه شگفت‌انگیز موزه کانکون است. تماشای چنین مجسمه‌های بی‌نظیری آن هم در زیر آب قطعا تجربه‌ای منحصر به‌فرد محسوب می‌شود.

8. آلبربلو در آپولیای ایتالیا

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

آلبربلو، یک شهر کوچک در منطقه آپولیا و بسیار پرطرفدار میان توریست‌ها است و با معماری خاص و زیبای ساختمان‌هایش، یکی از زیباترین مقاصد توریستی دنیا محسوب می‌شود.

این شهر کوچک در سال 1996 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. خانه‌های آلبربلو مخروطی هستند و از سنگ آهک ساخته شده اند.

در ابتدا، خانه‌ها از سنگ‌های به‌هم پیوسته و بدون ملات ساخته شده بودند. از آن‌جایی که ملات یا سیمانی وجود نداشت، مردم می‌توانستند آن‌ها را به راحتی جابه‌جا کنند.

9. رستوران زیردریایی ایتاها در جزایر مالدیو

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

یکی از بهترین مقاصد توریستی آسیا، جزایر مالدیو است. سفر به مالدیو به دلیل هزینه‌های معقول و مناسب میان ایرانی‌ها محبوبیت زیادی دارد. در جزیره رانگالی کنراد مالدیو، یک اقامتگاه وجود دارد که ناهار و شام را در رستوران زیردریایی ایتاها سرو می‌کند.

این رستوران 5 متر زیر سطح دریا واقع شده است و دیوار و سقف شیشه‌ای دارد تا به مهمانان خود اجازه دهد هنگام خوردن غذا، تصویر زیبا و شگفت انگیز دریا را نیز مشاهده کنند. توجه کنید اگر قصد رفتن به این رستوران را دارید، از قبل میز رزرو کنید.

10. استخرهای آبگرم پاموکاله در ترکیه

معرفی خاص‌ترین مقاصد توریستی در دنیا

استخرهای آبگرم پاموکاله در شهر دنیزلی، جزو پرطرفدارترین مقاصد توریستی آسیا میان گردشگران ایرانی و خارجی هستند.

این استخرها به صورت پلکانی قرار دارند و به دلیل رنگ سفید و یکدست آن‌ها، در بعضی نقاط شبیه به زمینی پر از گل‌های پنبه هستند، بنابراین مکانی مناسب برای عکاسی به شمار می‌روند.

استخرهای آبگرم این منطقه 2700 طول و 600 متر عرض دارند و از 17 استخر که در انتها به یکدیگر می‌پیوندند تشکیل شده‌اند. شنا در پاموکاله به دلیل وجود مواد معدنی برای درمان بیماری‌هایی مانند رماتیسم مفید است.

پاموکاله شباهت زیادی به باداب سورت ایران دارد، با این تفاوت که رنگ باداب سورت قرمز و نارنجی است.

Related Articles

نظر دهید