خانه » آبشار بیشه کجاست و چطور می‌توان به آن جا سفر کرد؟

آبشار بیشه کجاست و چطور می‌توان به آن جا سفر کرد؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
آبشار بیشه کجاست و چطور می‌توان به آن جا سفر کرد؟

لرستان، استانی زیبا و خوش آب‌وهوا با پدیده‌ها و آثار باستانی بی‌نظیر است که چشم هر بیننده‌ای را محسور می‌کند. این استان که در غرب ایران است، روی رشته  کوه زاگرس قرار دارد و به آبشارهای زیبا و فراوانی که دارد معروف است.

بیش از پنجاه آبشار بزرگ و کوچک در این استان وجود دارد که شامل آبشار «آب سفید»، «نوژیان»، «چکان»، «پیرجد»، «سرکانه یا گریت»، «وارک»، «افرینه» و «آبشار بیشه» است. در ادامه این مطب تصمیم داریم آبشار بیمه خرم آباد را معرفی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

آبشار بیشه

معرفی مختصر آبشار بیشه

آبشار بیشه لرستان، یکی از معروف‌ترین آبشارهای واقع در شهرستان خرم‌آباد است که در بخشی به نام پاپی، روستای بیشه قرار دارد. ارتفاع آبشار بیشه تقریبا 48 متر است و یک از آبشارهای مرتفع ایران به شمار می‌آید. در بعضی مناطق، این ارتفاع حتی به 58 متر می‌رسد. عرض این آبشار 20 متر است و چهل و هشتمین مکانی است که در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.

مسیر رفتن به آبشار بیمه لرستان

برای رسیدن به این آبشار باید تقریبا 35 کیلومتر به سمت شهر دورود و سپس حدود 65 کیلومتر به سمت شهرستان خرم‌آباد بروید.

همچنین می‌توانید از طریق قطار به این منطقه سفر کنید، زیرا جاده طولانی و پر پیچ‌وخم آن، چندان هموار و مناسب نیست. در عوض مسیر ریلی بسیار زیبایی دارد. این آبشار در نزدیکی راه‌آهن تهران خوزستان، ایستگاه بیشه قرار دارد بنابراین برای سفر با قطار بسیار مناسب است.

دیواره های ایستگاه راه آهن بیشه

از دیواره‌های ایستگاه راه‌آهن بیشه، آبی که از ارتفاعات به پایین می‌رسد به صورت آبشارهای کوچک و از طریق لوله‌هایی که زیر ریل قرار دارند به دره می‌ریزد.

این دره عمقی نزدیک به 50 متر دارد که رود سزار در آن جاری است. رود سزار، رودی بسیار خروشان است که امکان شنا در آن وجود ندارد و در نهایت به رود دز می‌پیوندد.

در اطراف آبشار امکانات فراوانی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است. افرادی که به کمپینگ علاقه دارند می‌توانند از سکوهایی که برای چادر زدن در اطراف آبشار بیشه تعبیه شده استفاده کنند. رستوران، فروشگاه و بازارچه محلی و صنایع دستی نیز در این مکان وجود دارد. همچنین می‌توانید در این مکان سرسبز و زیبا اسب سواری کنید.

اگر به قدم زدن علاقه دارید، مسیرهایی برای پیاده‌روی تعبیه شده که شما را به جنگل‌های بلوط هدایت می‌کنند. بهتر است از این مسیرها خارج نشوید و در روشنایی روز به پیاده‌روی در این جنگل بپردازید تا راه خود را گم نکنید.

در روستای بیشه که در نزدیکی این آبشار است، پارکینگ و سرویس بهداشتی وجود دارد. البته باید مبلغی بابت ورود به این محدوده به اهالی این روستا بپردازید.

روستای بیشه

جنگل‌های انبوه بلوط و پوشش گیاهی خاص کوه‌های زاگرس در اطراف آبشار بیشه خرم آباد، از این منطقه بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی ساخته است.

چه زمانی از آبشار بیشه دیدن کنیم؟

این منطقه زمستان بسیار سردی دارد. بهترین فصل برای بازدید از این آبشار، فصل بهار است اما می‌توانید از اوایل فروردین تا انتهای آبان ماه، بدون نیاز به پرداخت مبلغی به عنوان ورودی، نیز به این آبشار زیبا سفر کنید.

به دلیل سهولت دسترسی و طبیعت زیبا، این آبشار در فصل تابستان و تعطیلات آخر هفته میزبان گردشگران فراوانی است. در نهایت، هنگام سفر از آلوده کردن طبیعت زیبا و بکر این مکان خودداری کنید.

Related Articles

نظر دهید