خانه » معرفی 7 عنوان از کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

معرفی 7 عنوان از کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

توسط مجله اینترنتی گلزاد
کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

قدرت کتاب‌ها را دست کم نگیرید، کتاب‌ها می‌توانند شما را از این دنیای پر هرج و مرج به یک سرزمین آرام و بدون دغدغه ببرند. بنابراین در این مطلب فهرستی از کتاب هایی که باید بخوانید برای شما آماده کرده‌ایم.

این کتاب‌ها از نظر مخاطبان خود بسیار تاثیرگذار بوده‌اند و همیشه نام آن‌ها در فهرست بهترین‌ها در سرتاسر تاریح ادبیات ایران و جهان قرار گرفته است. تا انتها با گلزاد برای معرفی کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند، همراه باشید.

صد سال تنهایی اثر گابریل گارسیا مارکز

کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

اولین عنوان از فهرست کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند، صد سال تنهایی است. داستانی که در این کتاب روایت می‌شود خیلی رمزآلود است. در واقع به داستان شش نسل از خانواده بوئندیا در روستایی عجیبی به نام ماکاندو می‌پردازد.

نکته جالب برای این کتاب حقیقی و قابل لمس بودن همه چیز است. ما در دنیای واقعی پرواز کردن و به آسمان رفتن برای انسان نداریم، اما وقتی این کتاب را می‌خوانید و با این موارد روبرو می‌شوید همه چیز را کاملا طبیعی حس می‌کنید.

کشتن مرغ مینا اثر هارپر لی

کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

وکیلی سفید پوست به نام اتیکاس فینچ، در برابر شغل خود بسیار متعهد است و همچنین قلب بسیار مهربانی دارد. مرد سیاه پوستی به ناحق متهم شده است و اتیکاس فینچ وکالت او را برعهده می‌گیرد.

وقتی این کار را انجام می‌دهد مردم شهر او را همراهی نمی‌کنند و حتی دشمن نیز پیدا می‌کند. اما او تنها قصد دارد کار خود را به‌درستی انجام دهد، بنابراین در کنار معصومیت که در این کتاب نماد آن مرغ مقلد است می‌ایستد.

غرور و تعصب اثر جین آستن

کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

این کتاب روایت‌گر داستان دختری لجباز و جذاب است که در کنار داشتن چنین ویژگی‌های اخلاقی، کارهای عجیبی نیز انجام می‌دهد. مادر خوانواده در تلاش است تا دخترش ازدواج کند، زیرا در آن زمان عرف بوده است.

اما این دختر سرکش خانواده بنت اصلا در پی این کارها نیست. با این حال در نهایت عاشق آقای دارسی می‌شود که فردی به‌شدت مغرور، خودپسند و بسیار درگیر تجملات است.

گتسبی بزرگ یکی از کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

کتاب گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتز جرالد در واقع به دلیل مهمانی‌های باشکوه و مجللی که فردی به اسم گتسبی هر یکشنبه در خانه‌اش برگزار می‌کند مشهور شده است.

او از کجا این چنین ثروتی به‌دست آورده است اصلا معلوم نیست. اما به هر حال امید دارد که شاید در یکی از این جشن‌ها بالاخره معشوقه خود را که همسر شخص دیگری است ببیند.

بلندی‌های بادگیر اثر امیلی جین برونته

کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

کتاب بلندی‌های بادگیر داستان پرشور عشق میان کاترین و هیتکلیف را بیان می‌کند. هیتکلیف پدر و مادرش را در بچگی از دست می‌دهد و پدر کاترین سرپرستی او را به عهده می‌گیرد.

کاترین و هیتکلیف با یکدیگر بزرگ می‌شوند و در این میان یک کششی به نام عشق در بینشان شکل می‌گیرد. هیتکلیف از آن جایی که فکر می‌کند اگر این موضوع را با کاترین در میان بگذارد مورد تمسخر واقع می‌شود و احساسات خود را یک طرفه می‌داند، بلندی‌های بادگیر را ترک می‌کند تا بتواند زندگی جدیدی برای خود تشکیل دهد و ادامه ماجرا که خودتان باید بخوانید.

تلار گرگ اثر هیلاری منتل

کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

پسری در بچگی اسیر خشونت‌های بسیار وحشتناک پدر خود بوده است، حال این پسربچه در بزرگسالی به سلطنت می‌رسد و از طریق داستان زندگی این بچه دوران حکومت هنری هشتم در انگلستان در یکی دیگر از کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند، روایت می‌شود.

برنده جایزه بوکرمن در سال 2009 کتاب تالار گرگ بود. جایزه من بوکر یا بوکرمن هر ساله به بهترین رمان انگلیسی زبان داده می‌شود.

دراکولا اثر برام استوکر

کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند

آخرین عنوان در فهرست کتاب هایی که باید پیش از مردن خواند به دراکولا تعلق می‌گیرد. جاناتان در شرکت شخصی به اسم پیترهاوکینز وکالت می‌کند. این شرکت برای خرید خانه‌ای بسیار قدیمی در شهر لندن به کنت مشاوره می‌داد.

قهرمان این کتاب جاناتان است، جاناتان به ترنسیلوانیا می‌رود تا برای معامله با کنت دراکولا آماده شود. کنت دراکو شخصی است که همه از او می‌ترسند. این کتاب برای افراد علاقه‌مند به سبک فانتزی می‌تواند گزینه خوبی باشد.

Related Articles

نظر دهید