خانه » درمان گرفتگی های قاعدگی: چطور دوران آرامی را سپری کنید

درمان گرفتگی های قاعدگی: چطور دوران آرامی را سپری کنید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
درمان گرفتگی های قاعدگی چطور دوران آرامی را سپری کنید

در ماه جدید دوره پریود شما شروع می‌شود و با حالت جنینی از خواب بیدار می‌شوید. ممکن است با کلافگی از خودتان بپرسید چگونه با این درد و گرفتگی‌ها باید کارهای خود را انجام دهم. همه خانم‌ها این وضعیت را تجربه کرده‌اند و بدون تردید در شروع روز و روحیه بسیار تاثیرگذار است.

مشکل این جا است اگر در همان ابتدای شروع درد گرفتگی‌ها از ایبوپروفن یا کیسه آب گرم استفاده کنید، احتمالا برای متوقف کردن دردها خیلی دیر باشد. اما خوشبختانه در این مطلب قصد داریم درمان گرفتگی های قاعدگی را معرفی کنیم تا با شروع این دوره دیگر نگران نباشید. بنابراین تا انتهای مطلب همراه گلزاد بمانید.

برای درمان گرفتگی پریود حرکت‌های یوگا را امتحان کنید

وقتی وارد این دوره می‌شوید احتمالا حوصله ورزش کردن ندارید و ترجیح می‌دهید روی تخت دراز بکشید. اما تحقیقات نشان داده است ورزش منظم می‌تواند برای تسکین گرفتگی عضلات در کوتاه مدت و بلند مدت معجزه کند.

درمان گرفتگی های قاعدگی چطور دوران آرامی را سپری کنید

وقتی ورزش می‌کنید جریان خون افزایش پیدا می‌کند که موجب تولید اندورفین در بدن خواهد شد. از مزیت‌های آزاد شدن اندورفین می‌توان به تسکین درد گرفتگی و استرس اشاره کرد.

اما شاید در دوران پریودی خیلی حوصله حرکات هوازی نداشته باشید، پس بهتر است حرکات یوگا را امتحان کنید. بعضی از حرکت‌های یوگا مثل پل می‌تواند حتی شدیدترین گرفتگی‌ها را نیز برطرف کند.

مصرف غذاهای مضر را به حداقل برسانید

شاید فکر کنید تنها باید در دوران پریودی سراغ غذاهای فست‌فودی نروید. اما اصلا این‌طور نیست و هر چیزی که در طول ماه بخورید در نهایت روی بدن و اندام شما تاثیر می‌گذارد.

ایجاد عادت‌های غذایی سالم مانند حذف شیرینی‌جات و غذاهای فرآوری از جمله راه‌های درمان گرفتگی های قاعدگی است و در دراز مدت تاثیر مثبت آن را خواهید دید. در دوران پریودی سعی کنید ماهی و روغن زیتون طبیعی را در برنامه خود قرار دهید.

درمان گرفتگی های قاعدگی چطور دوران آرامی را سپری کنید

چه زمانی باید برای درمان گرفتگی های قاعدگی به متخصص مراجعه کرد؟

همان‌طور که گفتیم بعضی از نشانه‌ها و گرفتگی‌های عضلات در این دوران طبیعی است. اما چند نشانه وجود دارد که اگر کسی این علائم را داشت باید مصرف ایبوپروفن و دیگر مسکن‌ها را رها کند و در اولین فرصت به پیش پزشک برود.

هر نوع گرفتگی ادامه‌دار، بدتر یا غیرقابل پیش‌بینی که بعد از مدتی درد آرام‌تر نمی‌شود باید مورد بررسی قرار بگیرد. به این معنی که اگر گرفتگی‌های عضلات شما در طول چرخه یا بعد از چند روز اول قاعدگی همچنان ادامه‌دار بود یا حتی بدتر شد نگران‌کننده است و باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

درد شدید در دوران پریودی می‌تواند نشانه مشکل اساسی مانند اندومتریوز باشد. در حقیقت در این بیماری بافت درونی رحم در مکانی خارج از رحم رشد می‌کند و می‌تواند سبب گرفتگی‌های شدید و حتی دردهای غیر قابل تحمل در این دوران و بعد از آن شود.

در نتیجه اگر گرفتگی‌های شما با همین اقدامات ساده مثل مصرف مسکن برطرف نشود حتما از یک دکتر زنان و زایمان وقت بگیرید تا مطمئن شوید مشکل حادی وجود ندارد.

Related Articles

نظر دهید