خانه » در دنیای مدرن امروز علت های اصلی خیانت چیست

در دنیای مدرن امروز علت های اصلی خیانت چیست

توسط مجله اینترنتی گلزاد
در دنیای مدرن امروز علت های اصلی خیانت چیست

آیا تا به حال فکر کرده‌اید دلیل خیانت چیست و چرا اصلا افراد باید به شریک زندگی خود یا دوستشان خیانت کنند. خیانت در هر صورت قابل پذیرفتن نیست، چون در واقع نباید نتیجه اعتماد شما به فردی در نهایت این باشد.

در ادامه چند مورد از علت های اصلی خیانت را بیان می‌کنیم، پس تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

عدم ارتباط عاطفی

اولین دلیلی که می‌توان برای خیانت مطرح کرد، عدم ارتباط عاطفی در روابط است. بیشتر مردم نمی‌دانند شکل‌گیری، حفظ و پرورش ارتباط در یک رابطه چقدر اهمیت دارد.

همیشه محرک در این دنیا وجود دارد. اما وقتی یک زوج از نظر عاطفی و احساسی با یکدیگر ارتباط خوبی داشته باشند، احتمال اثرگذاری این محرک‌ها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

شاید فکر کنید بیشتر افرادی که خیانت کرده‌اند در اثر نارضایتی از روابط زناشویی بوده است. اما این تصور اشتباه است چراکه تنها هشت درصد از مردان و هفت درصد از زنان به این علت خیانت کرده‌اند. بیشتر افرادی که خیانت می‌کنند به‌ علت نبود روابط احساسی و عاطفی است.

در دنیای مدرن امروز علت های اصلی خیانت چیست

دعواهای مکرر و ناعادلانه

درگیری و مشاجره در روابط امری عادی و اجتناب‌ناپذیر است. با این حال نحوه کنترل این دعواها در حقیقت تعیین‌کننده مدت زمان یک رابطه سالم خواهد بود.

بدون تردید هیچ شخصی دوست ندارد با کسی زندگی کند که او را با کمربند می‌زند. همچنین بی‌احترامی، ضربه‌های جدی و حتی بدرفتاری‌های کلامی عمر یک رابطه سالم را کوتاه‌تر می‌کنند.

وقتی فردی با این مشاجره‌ها آسیب می‌بیند، عصبانی می‌شود، حتی گاهی می‌ترسد و در نهایت سریع تصمیم‌ می‌گیرد. سعی کنید این لحظات را بشناسید و خود را کنترل کنید تا بتوانید به جای تشدید آن موقعیت مشاجره را به یک بحث سازنده تبدیل کنید.

یکی از علت های اصلی خیانت به دوران کودکی برمی‌گردد

به‌راستی چه کسی مسائل حل نشده از دوران کودکی ندارد؟ با این وضع باید ابتدا نسبت به سلامت روانی خود برای شکل‌گیری روابط بهتر کار کنیم.

در وهله بعد وقتی تصمیم می‌گیرید وارد رابطه شوید باید از مسائلی که مانع از برقراری روابط عاشقانه و عاطفی با همسر آینده‌تان می‌شود آگاه باشید و روی آن کار کنید.

چه اشکالی دارد اگر حس می‌کنید مشکلی وجود دارد، از جلسه‌های مشاوره استفاده کنید تا حداقل از آسیب‌های جدی‌تر در آینده پیشگیری کنید.

مطمئنا اگر در دوران کودکی مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اید، بی‌توجهی والدین را تجربه کرده‌اید، رها شده‌اید، فرزند طلاق هستید یا در خانه‌ای بزرگ شدید که یکی از والدینتان معتاد بوده است جلسه‌های مشاوره بدون تردید لازم است.

ما مسئول آسیب‌هایی نیستیم که در دوران کودکی به ما وارد شده است اما برای بهبود گذشته خود و داشتن آینده‌ای بهتر بدون شک مسئولیت داریم.

در دنیای مدرن امروز علت های اصلی خیانت چیست

مساله اعتیاد مانع شکل‌گیری روابط موثر است

فرقی نمی‌کند به مصرف الکل معتاد باشید یا مواد مخدر، به هر حال فردی که درگیر اعتیاد است از نظر احساسی برای هیچ نوع رابطه درستی در دسترس نخواهد بود و خیلی بعید است که بخواهد تعهدنامه روابط بین دو طرف را حفظ کند.

اعتیاد یکی از علت های اصلی خیانت است و واقعا نباید از کنار آن بدون توجه گذشت. اکثر این افراد عقیده و نظری که دارند با مصرف ماده مخدر به‌طور کلی تغییر می‌کند. بنابراین اگر با کسی زندگی می‌کنید که اعتیاد دارد، این احتمال که که همه توافق‌های دو طرفه را نقض کند بسیار خواهد بود.

شاید بپرسید چگونه بفهمیم فردی که اعتیاد دارد دروغ می‌گوید؟ جواب ساده است، چون همه چیز را از روی صحبت کردن این افراد می‌تواند تشخیص داد. آن‌ها فریب می‌دهند، در گفته‌های خود صداقت ندارند و همه چیز را انکار می‌کنند.

اگر هر یک از این نشانه‌ها را در شریک زندگی خود می‌بینید بهتر است کمی بیشتر فکر کنید و خود را با حرف‌های الکی و بی‌پایه و اساس گول نزنید. گاهی همه چیز مشخص است، اما این خود شما هستید که بی‌تفاوت از کنار این نشانه‌ها و علت های اصلی خیانت می‌گذرید.

Related Articles

نظر دهید