خانه » نکات پخت لازانیا خوشمزه که به غذای شما طعم متفاوت می‌دهد

نکات پخت لازانیا خوشمزه که به غذای شما طعم متفاوت می‌دهد

توسط مجله اینترنتی گلزاد
نکات پخت لازانیا خوشمزه که به غذای شما طعم متفاوت می‌دهد

لازانیا بدون شک یکی از غذاهای مورد علاقه اکثر افراد است و این غذای بی‌نظیر چیزی جز سس گوشت و چند لایه ورقه لازانیا چیزی ندارد. اما با استفاده از نکات پخت لازانیا خوشمزه می‌توانید یک غذای متفاوت درست کنید. پس تا انتها همراه گلزاد باشید.

طرز تهیه سس گوشت لازانیا

نکات پخت لازانیا خوشمزه که به غذای شما طعم متفاوت می‌دهد

راه‌های زیادی برای تهیه سس گوشت وجود دارد، اما مهم استفاده از بهترین راهکارها است. در ساده‌ترین روش برای درست کردن این سس، از گوشت چرخ‌ کرده با کیفیت عالی و گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود. اما به این نکته مهم دقت کنید:

هر چه مدت زمان بیشتری سس گوشت بپزد در نهایت طعم بهتری نیز خواهد داشت. توصیه می‌کنیم مخلوط حداقل یک ساعت روی گاز باشد.

شاید عجیب به‌نظر برسد اما در بسیاری از روش‌ها از شیر نیز برای تهیه سس گوشت استفاده می‌کنند، البته به ذائقه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید سس بافت غلیظ‌تری داشته باشد به آن خامه اضافه کنید.

طرز تهیه سس بشامل یکی از نکات پخت لازانیا خوشمزه

برای تهیه لازانیا از سس بشامل غافل نشوید. با مخلوط آرد و کره ذوب شده روی حرارت یک سس خمیری نرم و صاف درست کنید. قبل از افزودن شیر مواد را آرد و کره را با یکدیگر ترکیب کنید و به ‌آرامی شیر را به مواد اضافه کرده تا سس غلیظ و یکدستی تهیه شود.

همچنین می‌توانید تمام مواد یعنی کره، آرد و شیر را روی حرارت بالا با یکدیگر ترکیب کنید تا سس بشامل درست شود. اما با این روش احتمالا آرد گلوله شود و آن را زیاد توصیه نمی‌کنیم.

نحوه قرارگیری لایه‌های لازانیا

نکات پخت لازانیا خوشمزه که به غذای شما طعم متفاوت می‌دهد

به‌طور کلی سس گوشت، ورقه لازانیا، سس بشامل، سس گوشت، ورقه لازانیا، سس بشامل و تکرار این لایه‌ها است.

قبل از درست کردن لازانیا مطمئن باشید که هر سه ماده را در مقابل خود قرار داده‌اید. با سس گوشت شروع کنید و یک لایه کف ظرف قرار دهید، سپس ورقه‌های لازانیا را روی سس بچینید. بسته به ظرف شاید لازم باشد تعدادی از ورقه‌ها را به قطعه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید.

سپس روی ورقه‌ها را با سس بشامل بپوشانید و این کار را تکرار کنید تا سس‌ها تمام شود. روی لایه آخر سس را با پنیر بپوشانید. همچنین می‌توانید از پنیر پارمزان و چدار استفاده کنید که یکی دیگر از نکات پخت لازانیا خوشمزه است.

یک لازانیای خوشمزه برای روزی لذیذ

همان‌طور که می‌دانید همیشه وقت کافی برای پخت تک تک سس‌ها وجود ندارد و در چنین شرایطی به یک راهکار متفاوت نیاز دارید.

سس عدس و گوجه‌فرنگی را بین لایه‌های لازانیا سبوس‌دار بریزید، روی لایه آخر از پنیر پارمزان استفاده کنید و تا زمانی که لایه رویی طلایی رنگ شده است به پخت لازانیا در فر ادامه دهید.

اگر گیاه‌خوار هستید یا می‌خواهید در هفته یک روز بدون گوشت غذا درست کنید، پخت این لازانیا ایده بسیار مناسبی است. با توجه به نکات پخت لازانیا خوشمزه که در بالا گفتیم روزی لذیذ را برای افراد خانواده رقم بزنید.

Related Articles

نظر دهید