خانه » معرفی چند صبحانه مناسب برای لاغری تا تناسب اندام خود را حفظ کنید

معرفی چند صبحانه مناسب برای لاغری تا تناسب اندام خود را حفظ کنید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
معرفی چند صبحانه مناسب برای لاغری تا تناسب اندام خود را حفظ کنید

وقتی سعی می‌کنید وزن خود را کاهش دهید، صبحانه به وعده غذایی بسیار مهم تبدیل می‌شود و باید سعی کنید مانند هر وعده غذایی دیگر، محتویات صبحانه خود را نیز کنترل کنید.

مصرف غذاهای اشتباه می‌تواند هوس شما به غذاهای پر کالری را تقویت کرده و شما را برای شکست قبل از شروع روز آماده کند.

از طرف دیگر سیر کردن خود با غذاهای مناسب می‌تواند هوس‌ را از بین ببرد و باعث شود تا زمان ناهار احساس سیری کنید  همچنین صبحانه مناسب برای لاغری باعث می‌شود میان وعده‌ها را به حداقل برسانید و وزن خود را کاهش دهید.

در ادامه با این مقاله سایت گلزاد همراه باشید تا به بررسی و معرفی چند صبحانه مناسب برای لاغری بپردازیم.

تخم مرغ

معرفی چند صبحانه مناسب برای لاغری تا تناسب اندام خود را حفظ کنید

تخم مرغ یک صبحانه مناسب برای لاغری و در این حال غنی از پروتئین و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم مانند سلنیوم و ریبوفلاوین است.

تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا ممکن است تا ساعت‌ها بعد از خوردن صبحانه شما را سیر نگه می‌دارد و اشتها را کاهش می‌دهد.

برای این که از خوردن تخم مرغ برای وعده صبح خسته نشوید، می‌توانید به روش‌های مختلف مثل آب پز، نیمرو کردن، املت و … آن را مصرف کنید.

سعی کنید دو یا سه تخم مرغ را به هر شکلی که علاقه دارید بپزید و سپس آن‌ها را با سبزیجات مورد علاقه خود ترکیب کنید تا یک صبحانه مقوی و خوشمزه داشته باشید.

جوانه گندم

جوانه گندم جزء هسته گندم است که مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی از جمله منگنز، تیامین و سلنیوم دارد و یک صبحانه مناسب برای لاغری محسوب می‌شود.

همچنین این ماده غذایی سالم فیبر بالایی دارد که برای روده‌ها و سیستم گوارش شما بسیار مفید است. مطالعات نشان می‌دهند که افزایش مصرف فیبر غلات غلات ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد. زیرا با خوردن غلات با فیبر بالا شما کاهش اشتها و همچنین تثبیت قند خون را تجربه خواهید کرد.

سعی کنید از جوانه گندم به‌عنوان طعم دهنده‌ای برای اوتمیل، اسموتی یا کاسه ماست استفاده کنید تا کمی تردی و مقداری فیبر اضافی به صبحانه خود اضافه کنید.

موز

معرفی چند صبحانه مناسب برای لاغری تا تناسب اندام خود را حفظ کنید

موز سرشار از فیبر است و در عین حال کالری کمی دارد. بنابراین یک جایگزینی عالی برای غلات صبحانه شیرین و یک صبحانه مناسب برای لاغری شکم است.

یک موز متوسط ​​کمی بیش از 100 کالری دارد اما 3 گرم فیبر رژیمی دارد. فیبر به کاهش تخلیه معده کمک می‌کند تا هوس را از بین ببرد و باعث می‌شود شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که افزایش مصرف فیبر میوه‌ها و سبزیجات با کاهش وزن مرتبط است. موز را می‌توان به‌تنهایی میل کرد یا به‌عنوان یک طعم دهنده برای ماست، شیک پروتئین وی یا اوتمیل بکار برد.

همچنین می‌توانید موزهای نارس و سبز را به اسموتی صبحانه خود اضافه کنید تا مقدار زیادی نشاسته مقاوم به آن اضافه شود.

ماست

معرفی چند صبحانه مناسب برای لاغری تا تناسب اندام خود را حفظ کنید

ماست، خامه‌ای خوشمزه و در عین یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن است.

ماست یونانی در هر وعده غذایی مقدار زیادی پروتئین به غذای شما اضافه کرده و آن را به یک غذای صبحانه ایده‌آل برای کاهش وزن تبدیل می‌کند.

خوردن ماست با پروتئین بالا به‌عنوان میان وعده میزان گرسنگی را کاهش می‌دهد و در مقایسه با میان وعده‌های ناسالم مانند شکلات مصرف غذا را تا 100 کالری در روز کم می‌کند.

سعی کنید یک فنجان (285 گرم) ماست یونانی را با مقداری میوه، دانه‌های چیا یا جوانه گندم برای صبحانه مناسب برای لاغری ترکیب کنید.

قهوه

بعضی مطالعات نشان داده‌اند که فنجان قهوه در وعده صبحانه می‌تواند مزایای زیادی برای کاهش وزن به‌همراه داشته باشد.

قهوه به دلیل داشتن کافئین با افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی به کاهش وزن کمک می‌کند. قهوه ممکن است به‌تنهایی یک صبحانه مقوی نباشد اما می‌توانید به‌راحتی آن را با وعده‌های صبحانه سالم مورد علاقه خود ترکیب کنید تا یک وعده صبحانه مناسب برای لاغری و مقوی داشته باشید.

همچنین در خوردن شکر یا خامه همراه با قهوه خود زیاده‌روی نکنید، زیرا باعث بالا رفتن کالری دریافتی بدن شما می‌شوند.

Related Articles

نظر دهید