خانه » مزایای ورزش پیلاتس برای افزایش سلامتی: 6 تاثیر خارق‌العاده

مزایای ورزش پیلاتس برای افزایش سلامتی: 6 تاثیر خارق‌العاده

توسط مجله اینترنتی گلزاد
مزایای ورزش پیلاتس برای افزایش سلامتی: 6 تاثیر خارق‌العاده

پیلاتس که در اصل کنترولوژی نام دارد، روشی برای به حرکت وا داشتن تمام بدن بوده و برای بهبود فعالیت‌های روزانه طراحی شده است. مزایای ورزش پیلاتس آن را به یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های امروزی تبدیل کرده است.

این تمرین‌ها را در اوایل قرن بیستم فردی به اسم جوزف پیلاتس ایجاد کرد. پیلاتس حرکت و تنفس را با هم هماهنگ می‌کند تا عضلات تثبیت‌کننده کوچک‌تر و عمیق‌تر بدن به‌صورت متعادل فعالیت کنند.

این ورزش همچنین ساختار کلی بدن شما را همسو کرده و از مفاصل آن حمایت می‌کند. در نگاه اول پیلاتس ساده به‌نظر می‌رسد اما وقتی آن را به‌درستی انجام دهید، می‌تواند فریبنده، چالش برانگیز و فوق العاده موثر باشد.

با این مقدمه تا انتها همراه مجله اینترنتی گلزاد باشید تا به بررسی مزایای ورزش پیلاتس برای افزایش سلامتی بپردازیم.

قدرت مرکز بدن را افزایش می‌دهد

مزایای ورزش پیلاتس

پیلاتس به دلیل تاکید بر هسته بدن (مرکز بدن که همه حرکات از آن سرچشمه می‌گیرند) مشهور است. هسته تمام عضلات اطراف تنه است که در صورت تقویت و انعطاف پذیری، بدن را پشتیبانی و تثبیت می‌کند.

از دیگر مزایای ورزش پیلاتس این است که قدرت و عملکرد مرکز بدن را بهبود می‌بخشد. قدرت مرکزی یک عامل کلیدی در کاهش درد کمر، لگن و کاهش اختلال عملکرد کف پرینه بوده و ناحیه‌ای است که حرکت قدرتی از آن نشات می‌گیرد. از این‌رو آن را «نیروگاه» می‌نامند.

ورزش پیلاتس وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد

وقتی پدر و مادرتان به شما می‌گفتند دست از غوز کردن بردارید و صاف بنشینید، صلاح شما را می‌خواستند. مزایای ورزش پیلاتس روی هم ترازی کامل بدن، دامنه حرکتی ایده‌آل در مفاصل و تعادل تمام عضلات مخالف تمرکز دارد. این ورزش با ایجاد آگاهی در راستای هم ترازی شما و تقویت عضلات نادیده گرفته شده، وضعیت بدن را بهبود می‌بخشد.

کمردرد را کاهش می‌دهد

مزایای ورزش پیلاتس

پیلاتس عضلات عمیق‌تر شکم و کف لگن را هدف قرار می‌دهد تا منقبض و همچنین رها شوند . این ماهیچه‌ها مانند یک تکیه‌گاه برای بلند کردن و حمایت از اندام‌ها و محافظت و تثبیت کمر عمل می‌کنند.

پیلاتس از صدمات جلوگیری می‌کند

پیلاتس ماهیچه‌های بدن را متعادل می‌کند به‌طوری که نه شل و ضعیف هستند و نه سفت و سفت. ماهیچه‌های خیلی شل و ضعیف یا خیلی سفت می‌توانند بدن را مستعد آسیب‌دیدگی کنند.

پیلاتس بر تقویت قدرت پویا تمرکز دارد. به این معنی که شما بهتر می‌توانید مفاصل خود را در حین حرکت حمایت و تثبیت کنید. تحقیقات در مورد مزایای ورزش پیلاتس نشان می‌دهند که پیلاتس روشی موثر برای کاهش خطر آسیب‌های ورزشی است.

انرژی را افزایش می‌دهد

مزایای ورزش پیلاتس

پیلاتس با تمرکز بر تنفس، ظرفیت قلبی تنفسی را بهبود می‌بخشد و هورمون‌های احساس خوب، جریان اکسیژن و گردش خون را تحریک می‌کند.

ورزش پیلاتس استرس را کاهش می‌دهد

به‌عنوان آخرین نکته در مورد مزایای ورزش پیلاتس باید بگوییم با تداوم بهره‌مندی از آگاهی بدن، تمرکز درونی و استفاده از تنفس می‌تواند تحریک سیستم عصبی را کاهش دهد.

این تاثیر به‌نوبه خود می‌تواند شما را از حالت جنگ یا گریز خارج کند، مقدار ترشح کورتیزول را کاهش دهد و به مرور زمان استرس‌تان را کم کند.

منبع

Related Articles

نظر دهید