خانه » بهترین سبزیجات مناسب لاغری و کاهش وزن که بدون نگرانی می‌توانید مصرف کنید

بهترین سبزیجات مناسب لاغری و کاهش وزن که بدون نگرانی می‌توانید مصرف کنید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
بهترین سبزیجات مناسب لاغری و کاهش وزن که بدون نگرانی می‌توانید مصرف کنید

سبزیجات معمولا برای کاهش وزن مفید هستند. چرا؟ بیشتر آن‌ها کالری کمی دارند و همه آن‌ها دارای فیبر پر کننده‌ فراوان هستند که به شما کمک می‌کنند میل به میان وعده خود را کاهش دهید.

به‌علاوه محتوای آب سبزیجات حجم غذا را افزایش می‌دهد که به سیری طولانی مدت شما کمک می‌کند. در این مقاله سایت گلزاد با ما همراه باشید تا به معرفی سبزیجات مناسب لاغری بپردازیم.

بهترین سبزیجات مناسب لاغری و کاهش وزن که بدون نگرانی می‌توانید مصرف کنید

اسفناج

این سبزی خوش طعم کالری بسیار کمی دارد، حاوی مواد مغذی فراوان بوده و برای استفاده در انواع دستور‌العمل غذاها همه کاره است. همچنین می‌توان آن را در صدر لیست سبزیجات مناسب لاغری قرار دارد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، اسفناج مانند دیگر سبزیجات برگ سبز، یک سبزی قوی محسوب می‌شود که با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی و بعضی از انواع سرطان ارتباط دارد.

می‌توانید از اسفناج در اسموتی سبز سالم، در سالاد لوبیا لوپینی یا سالاد شیشه‌ای ماسون لذت ببرید.

کدو سبز

کدو سبز جایگزین خوبی برای رشته فرنگی پاستای کربوهیدرات تصفیه شده است چرا که کدو سبز کالری کمتری دارد و به‌عنوان یک گزینه سبزیجات مناسب رژیم لاغری بدون گلوتن ایده آل هستند.

به گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک کدو سبز متوسط ​​(با پوست) حدود 33 کالری، دو گرم فیبر و 58 درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را دارد.

بهترین سبزیجات مناسب لاغری و کاهش وزن که بدون نگرانی می‌توانید مصرف کنید

کدو حلوایی

نایب قهرمان بهترین سبزیجات برای کاهش وزن در بین زنان هر گروه سنی کدوی تابستانی است.

کاهو

سالاد یا ساندویچ، کاهو تقریبا همه چیز را زنده می‌کند و در لیست سبزیجات مناسب لاغری جایگاه ویژه دارد! سالاد کاهو برگ سبز و کاهو برگ قرمز هر دو برای رژیم لاغری عالی هستند.

این سبزی 95 درصد آب، 1 گرم فیبر و کمتر از 2 گرم کربوهیدرات دارد و بهترین بخش این است که غذای شما می‌تواند بسیار بزرگ، حجیم، دارای کمترین کالری ممکن و بسیار سیرکننده باشد.

کلم پیچ

کلم پیچ را می‌توان در لیست سبزیجات مناسب لاغری و چربی سوز قرار داد، چون بسیار کم کالری است. کلم پیچ باعث می‌شود مدت طولانی سیر بمانید و کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این سبزی انبار بعضی از ویتامین‌های حیاتی مانند ویتامین A و K است.

شما می‌توانید کلم پیچ را به‌صورت خام یا پخته مصرف کنید اما برای حفظ مواد مغذی آن برای مدت طولانی با مایعات زیاد نجوشید و سرخ نکنید.

بهترین سبزیجات مناسب لاغری و کاهش وزن که بدون نگرانی می‌توانید مصرف کنید

هویج

هنگام تهیه لیستی از سبزیجات ساده برای کاهش وزن، نمی‌توانیم از این سبزی صرف نظر کنیم. هویج یک غذای فوق العاده با فیبر زیاد و سایر مواد مغذی است. این سبزی به ترشح صفرا و در نتیجه به کاهش وزن کمک می‌کند. طعم آن با یا بدون پخت عالی است.

شما می‌توانید از خوردن این سبزی کم کالری به روش‌های نوآورانه زیادی لذت ببرید. هویج را می‌توانید در سالاد، سوپ، سالاد سبزی و حتی به‌صورت یک لیوان آب‌میوه تازه میل کنید.

Related Articles

نظر دهید