خانه » نکاتی برای از بین بردن چربی اطراف شکم: چطور به تناسب اندام برسید

نکاتی برای از بین بردن چربی اطراف شکم: چطور به تناسب اندام برسید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
چربی اطراف شکم

چربی اطراف شکم بسیار آزاردهنده است. چون تنخور لباس‌های شما را بسیار ناخوشایند نشان می‌دهد و در بعضی شرایط به‌طور جدی می‌تواند مضر باشد. یکی از انواع این چربی که به آن چربی احشایی می‌گویند، یک عامل خطر اصلی برای دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سایر امراض است.

بسیاری از سازمان‌های بهداشتی از شاخص توده بدنی (BMI) برای طبقه بندی وزن و پیش بینی خطر بیماری متابولیک استفاده می‌کنند. اگرچه از دست دادن چربی از این ناحیه می‌تواند دشوار باشد اما چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای کاهش چربی اضافی شکم انجام دهید.

پس تا انتها همراهد گلزاد باشید تا به بررسی و معرفی نکات مفید برای از بین بردن چربی اطراف شکم بپردازیم.

مقدار زیادی فیبر محلول بخورید

چربی اطراف شکم

فیبر محلول آب را جذب می‌کند و ژلی را تشکیل می‌دهد که به کاهش سرعت غذا در هنگام عبور از سیستم گوارش شما کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که این نوع فیبر با کمک به احساس سیری در کاهش وزن تاثیر می‌گذارند.

بنابراین به‌طور طبیعی کمتر غذا می‌خورید. همچنین ممکن است تعداد کالری جذب شده توسط بدن شما از غذا را کاهش دهد. علاوه بر این فیبر محلول به مبارزه با چربی اطراف شکم کمک می‌کند. پس سعی کنید هر روز غذاهای با فیبر بالا مصرف کنید. منابع عالی فیبر محلول عبارت هستند از:

  • دانه‌های کتان
  • رشته فرنگی شیراتاکی
  • کلم بروکسل
  • آووکادو
  • حبوبات
  • انواع تمشک‌ها

از غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کنید

چربی اطراف شکم

چربی‌های ترانس با پمپاژ هیدروژن به چربی‌های غیراشباع مانند روغن سویا تبدیل می‌شوند. آن‌ها اغلب به غذاهای بسته بندی شده اضافه می‌شوند اما امروزه بسیاری از تولیدکنندگان مواد غذایی استفاده از آن‌ها را متوقف کرده‌اند.

این چربی‌ها در مطالعات مشاهده‌ای و حیوانی با التهاب، بیماری قلبی، مقاومت به انسولین و افزایش چربی شکمی مرتبط هستند.

برای کمک به کاهش چربی اطراف شکم و محافظت از سلامت خود، برچسب مواد تشکیل دهنده را با دقت بخوانید و از مصرف محصولات حاوی چربی ترانس دوری کنید. این چربی‌ها را اغلب به‌عنوان چربی‌های نیمه هیدروژنه نام می‌برند.

از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده کنید تا چربی اطراف شکم را در بر نگیرد

چربی اطراف شکم

پروتئین یک ماده مغذی بسیار مهم برای کنترل وزن است.

مصرف زیاد پروتئین مقدار ترشح هورمون سیری به اسم PYY را بالا می‌برد، اشتها را کم می‌کند و حس سیری افزایش می‌دهد. پروتئین همچنین سرعت متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا توده عضلانی را در طول کاهش وزن حفظ کنید.

بسیاری از مطالعات  نشان می‌دهند افرادی که پروتئین بیشتری می‌خورند، نسبت به کسانی که رژیم غذایی پروتئین کمتری دارند، چربی شکمی کمتری دارند. پس مطمئن شوید در هر وعده غذایی از یک منبع پروتئین خوب، مانند موارد زیر، استفاده کنید:

  • گوشت
  • ماهی
  • تخم مرغ
  • لبنیات
  • پروتئین وی
  • لوبیا

سطح استرس خود را برای از بین بردن چربی اطراف شکم کاهش دهید

استرس می‌تواند با تحریک غدد فوق کلیوی برای تولید کورتیزول که به‌عنوان هورمون استرس نیز شناخته می‌شود، چربی شکم را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که سطوح بالای کورتیزول اشتها را افزایش می‌دهد و ذخیره‌سازی چربی اطراف شکم را تحریک می‌کند.

برای کمک به کاهش مقدار این چربی، فعالیت‌های لذت بخشی را انجام دهید که استرس را کاهش می‌دهند. تمرین یوگا یا مدیتیشن می‌توانند روش موثری باشند.

منبع

Related Articles

نظر دهید