خانه » نوشیدن آب برای لاغری چه تاثیراتی دارد و چقدر باید آب بنوشید

نوشیدن آب برای لاغری چه تاثیراتی دارد و چقدر باید آب بنوشید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
نوشیدن آب برای لاغری چه تاثیراتی دارد و چقدر باید آب بنوشید

از مدت‌ها پیش توصیه می‌شود که نوشیدن آب به کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت ۳۰ الی ۵۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی که سعی می‌کنند وزن خود را کاهش دهند، مصرف آب خود را افزایش می‌دهند.

همچنین بسیاری از مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن آب بیشتر ممکن است برای کاهش وزن و لاغر ماندن مفید باشد. با ما در این مقاله سایت گلزاد همراه باشید تا به بررسی تاثیر نوشیدن آب بر لاغری بپردازیم.

نوشیدن آب برای لاغری چه تاثیراتی دارد و چقدر باید آب بنوشید

نوشیدن آب می‌تواند باعث سوزاندن کالری بیشتر شود

اکثر مطالعاتی که برای پیدا کردن راه‌های کاهش وزن انجام می‌شوند به تأثیر نوشیدن یک وعده 0.5 لیتری آب نیز پرداخته‌اند.

نوشیدن آب برای لاغری میزان کالری سوزانده شده را افزایش می‌دهد که به‌عنوان مصرف انرژی در حالت استراحت شناخته می‌شود.

در بزرگسالان مصرف انرژی در حالت استراحت در عرض 10 دقیقه پس از نوشیدن آب به میزان 24 تا 30 درصد افزایش یافته است و به مدت یه ساعت نیز طول می‌کشد.

به‌دنبال تاثیر نوشیدن آب زیاد بر لاغری بزرگسالان، یک مطالعه بر روی کودکان دارای اضافه وزن و چاق نشان داد که 25 درصد مصرف انرژی در حالت استراحت پس از نوشیدن آب سرد افزایش می‌یابد.

وقتی آب سرد باشد، این نتایج ممکن است چشمگیرتر نیز باشند. زیرا وقتی آب سرد می‌نوشید، بدن شما از کالری اضافی برای گرم کردن آب تا دمای بدن استفاده می‌کند.

می‌توانید میزان مصرف آب خود را از طریق اپلیکیشنی مانند WW پیگیری کنید. انجام این کار می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف خود برای لاغری در عین هیدراته ماندن کمک کند.

نوشیدن آب برای لاغری چه تاثیراتی دارد و چقدر باید آب بنوشید

نوشیدن آب برای لاغری قبل از غذا باعث کاهش اشتها می‌شود

برخی افراد ادعا می‌کنند که نوشیدن آب قبل از غذا اشتها را کاهش می‌دهد.

مطالعات روی افراد مسن نشان داده است که نوشیدن آب قبل از هر وعده غذایی می‌تواند کاهش وزن را 2 کیلوگرم در مدت 12 هفته افزایش دهد.

در یک مطالعه شرکت کنندگان میانسال دارای اضافه وزن و چاق که قبل از هر وعده غذا آب می‌نوشیدند، در مقایسه با گروهی که آب نمی‌نوشیدند، 44 درصد وزن بیشتری از دست دادند.

اگرچه چنین چیزی ممکن است برای افراد میانسال و مسن بسیار مفید باشد، اما مطالعات روی افراد جوان‌تر نوشیدن آب برای لاغری کاهش چشمگیری در کاهش کالری دریافتی را نشان نداده است.

نوشیدن آب برای لاغری چه تاثیراتی دارد و چقدر باید آب بنوشید

چقدر آب باید بنوشید

بسیاری از مقامات بهداشتی نوشیدن هشت لیوان 8‌ آب (حدود 2 لیتر) در روز را توصیه می‌کنند. اما این عدد کاملا تصادفی است. همانطور که در مورد بسیاری از افراد، نیازهای آب کاملا به فرد بستگی دارد.

به‌عنوان مثال افرادی که زیاد عرق می‌کنند یا به‌طور منظم ورزش می‌کنند، ممکن است نسبت به افرادی که زیاد فعال نیستند به آب بیشتری احتیاج داشته باشند.

افراد مسن و مادران شیرده نیز باید میزان مصرف آب خود را با دقت بیشتری کنترل کنند. به خاطر داشته باشید که با نوشیدن و خوردن بسیاری از غذاها و نوشیدنی‌ها مانند قهوه، چای، گوشت، ماهی، شیر و به‌ویژه میوه‌ها و سبزیجات نیز آب دریافت می‌کنید.

به‌عنوان یک قاعده کلی همیشه باید در زمان تشنگی آب بنوشید و آنقدر بنوشید تا تشنگی خود را برطرف کند.

اگر متوجه شدید که سردرد دارید، حال بدی دارید، دائما گرسنه هستید یا در تمرکز مشکل دارید، ممکن است از کم آبی خفیف رنج ببرید. نوشیدن آب بیشتر ممکن است به رفع این مشکل کمک کند. بر اساس مطالعات انجام شده ، نوشیدن 1-2 لیتر آب در روز باید برای کاهش وزن کافی باشد.

Related Articles

نظر دهید