خانه » معرفی بهترین آب میوه ‌های مناسب لاغری برای تناسب اندام

معرفی بهترین آب میوه ‌های مناسب لاغری برای تناسب اندام

توسط مجله اینترنتی گلزاد
معرفی بهترین آب میوه ‌های مناسب لاغری برای تناسب اندام

میوه یک میان وعده آماده طبیعی است که ویتامین‌ها، فیبر و سایر مواد مغذی دارد که از رژیم غذایی سالم پشتیبانی می‌کند.

میوه همچنین به‌طور کلی کالری کم و فیبر بالایی دارد که ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. در حقیقت نوشیدن آب میوه‌ های مناسب لاغری با کاهش وزن بدن و کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری‌های قلبی ارتباط دارد.

در این مقاله سایت گلزاد به بررسی بهترین آب میوه‌ های طبیعی برای کاهش وزن می‌پردازیم.

گریپ فروت

معرفی بهترین آب میوه ‌های مناسب لاغری برای تناسب اندام

گریپ فروت میوه‌ای از خانواده پوملو و پرتقال است و معمولا با رژیم گرفتن و کاهش وزن ارتباط دارد.

نصف یک گریپ فروت فقط 39 کالری دارد اما 65 درصد از میزان مصرف روزانه مرجع (RDI) ویتامین C را تامین می‌کند. گونه‌های قرمز نیز 28 درصد از RDI را برای ویتامین A تامین می‌کنند.

علاوه بر این گریپ فروت دارای شاخص گلیسمی پایین (GI) است، به این معنی که قند را به‌آرامی در جریان خون شما آزاد می‌کند. رژیم غذایی با GI پایین ممکن است به کاهش وزن و حفظ لاغری کمک کند.

در مطالعه ای روی 85 فرد چاق خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب گریپ فروت قبل از غذا به مدت 12 هفته منجر به کاهش مصرف کالری، کاهش 7.1 درصدی در وزن بدن و بهبود سطح کلسترول شد.

گریپ فروت یکی از بهترین آب میوه ‌های مناسب لاغری است که می‌توان به‌تنهایی مصرف کرد یا آب آن را گرفت. همچنین می‌توانید آن را به سالاد و سایر غذاها اضافه کنید.

سیب

 

معرفی بهترین آب میوه ‌های مناسب لاغری برای تناسب اندامسیب یکی از شناخته‌ شده‌ترین میوه‌ ها برای کاهش وزن است که کالری کم و فیبر بالایی دارد.

از آن‌جایی که میوه‌های کم کالری مانند سیب سیرکننده‌تر هستند، ممکن است با خوردن آن‌ها در طول روز کمتر از غذاهای دیگر استفاده کنید. قابل توجه است که یک سیب تقریبا سه برابر یک تکه شکلات سیرکننده است.

تحقیقات نشان می‌دهند که برای کاهش گرسنگی و کنترل اشتها، بهتر است سیب را به‌طور کامل بخورید و یا آب آن را بنوشید.

سیب را می‌توان به طرق مختلف به‌صورت پخته و خام میل کرد. اما بهترین روش این است که آب آن را بنوشید یا کامل بخورید. اگر از مزه سیب خوشتان نمی‌آید سعی کنید سیب را به غلات سرد و گرم، ماست، خورش‌ها و سالادها اضافه کنید یا آن‌ها را با سایر طعم دهنده‌ها بپزید.

کیوی

معرفی بهترین آب میوه ‌های مناسب لاغری برای تناسب اندام

کیوی میوه‌ای کوچک قهوه‌ای با گوشت سبز روشن یا زرد و دانه‌های ریز سیاه است. کیوی بسیار غنی از مواد مغذی، منبع عالی ویتامین C، ویتامین E، فولات و فیبر است و مزایای سلامتی قابل توجهی دارد. همچنین این میوه کوچک یکی از بهترین آب میوه ‌های مناسب لاغری شناخته می‌شود.

مطالعات بیشتر خاطرنشان می‌کنند که آب میوه کیوی می‌تواند به کنترل قند خون، بهبود کلسترول، کاهش وزن، سلامت روده‌ها کمک کند. کیوی دارای GI پایین است بنابراین با آن که قند دارد، دیرتر آزاد می‌شود.

علاوه بر این کیوی سرشار از فیبر غذایی است. یک میوه کوچک پوست کنده (69 گرم) دارای بیش از 2 گرم فیبر است در حالی که پوست به‌تنهایی 1 گرم فیبر اضافی فراهم می کند.

نشان داده شده است که رژیم‌های سرشار از فیبر از میوه‌ها و سبزیجات باعث کاهش وزن، افزایش سیری و بهبود سلامت روده می‌شود.

شما می‌توانید آب این میوه را که جزو آب میوه ‌های مناسب لاغری است بگیرید، در سالاد استفاده کنید، به غلات صبحانه خود اضافه کنید یا در غذاهای پخته استفاده کنید.

خربزه

خربزه‌ها کالری کمی دارند و حاوی مقدار زیادی آب هستند. همین امر باعث می‌شود تا مصرف آن‌ها برای کاهش وزن بسیار مناسب باشد.

خربزه اگرچه کالری کمی دارد اما سرشار از فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین C، بتاکاروتن و لیکوپن است. علاوه بر این مصرف میوه‌هایی با محتوای آب زیاد ممکن است به کاهش وزن اضافی کمک کند.

برای مصرف خربزه می‌توانید از خربزه تازه ، به صورت مکعبی یا طعم دار استفاده کنید. آب خربزه را بنوشید و همچنین آن‌ها را به‌راحتی در اسموتی میوه مخلوط کنید.

Related Articles

نظر دهید