خانه » غذاهای ایتالیایی معروف را بشناسید

غذاهای ایتالیایی معروف را بشناسید

توسط مجله اینترنتی گلزاد

غذاهای ایتالیایی جزو لذیذترین و پرطرفدارترین غذاها در جهان هستند و با وجود سادگی مواد اولیه به‌کار رفته در آن‌ها، تنوع بالایی دارند. در منوی غذاهای ایتالیایی برای سلیقه‌های مختلف پیشنهادهای متفاوتی وجود دارد. حتی گیاهخواران نیز می‌توانند غذاها و خوراکی‌های مورد علاقه خود را بین غذاهای ایتالیایی پیدا کنند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با تعدادی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی آشنا شوید.

غذاهای ایتالیایی ساده

غذاهای ایتالیایی ساده

ایتالیا از نظر فرهنگ غذایی و خوراک، به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. غذاهای هر بخش از نظر چاشنی و طعم با هم تفاوت دارند.

ویژگی اصلی غذاهای ایتالیایی دستور پخت ساده و استفاده از چند ماده غذایی محدود است. بعضی از غذاهای ایتالیایی فقط از دو یا سه ماده غذایی تهیه می‌شوند. همچنین در اکثر موارد، از تازه‌ترین و مفیدترین مواد غذایی در دستور تهیه غذاهای ایتالیایی استفاده می‌شود.

دستور تهیه غذاهای ایتالیایی

یکی دیگر از ویژگی‌های غذاهای ایتالیایی این است که یک غذای خاص در شهرهای مختلف این کشور، به شکل‌ها و رسپی‌های متفاوتی طبخ می‌شود. در بعضی از نقاط این کشور، غذاهای ایتالیایی با پاستا و در بعضی نقاط دیگر با برنج تهیه می‌شوند. می‌توان علایق غذایی و ذائقه افراد را از غذاهای رایج منطقه آن‌ها متوجه شد.

مواد اصلی تشکیل‌دهنده غذاهای ایتالیایی شامل ذرت، سیب زمینی، پنیر، گوجه فرنگی و فلفل دلمه است. تعدادی از معروف‌ترین غذاهای ایتالیایی عبارت‌ هستند از:

ریزوتو

Risotto نوعی پلو ایتالیایی است که بیشتر در بخش‌های شمالی این کشور رواج دارد. با وجود این که برنج در ایتالیا به اندازه پاستا و نان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اما آن را غذایی مقدس می‌دانند.

این پلو جزو غذاهای ایتالیایی ساده محسوب می‌شود و ترکیبی از برنج، قارچ، سبزیجات، ماهی، پیاز، کره، حبوبات و پنیر پارمسان است.

نتیجه نهایی این غذا شباهت زیادی با پلوهای مخلوط ایرانی دارد ولی چون با آب فراوان می‌پزد، نیازی به دم کشیدن ندارد و از این نظر با پلوهای ایرانی متفاوت است.

تورتلینی

تورتلینی

Tortellini پاستای مغذدار ایتالیایی است که معمولا در تعطیلات سرو می‌شود. تعداد زیادی از غذاهای ایتالیایی با پاستا تهیه می‌شوند، تورتلینی یکی از متفاوت‌ترین آن‌ها است.

ایتالیایی‌ها داخل این پاستای لقمه‌ای را معمولا با گوشت، سبزیجات یا مواد غذایی دیگر پر می‌کنند. پاستای تورتلینی به شکل یک خوراک در سس خامه‌ای غلیظ سرو می‌شود. آشپزان ایتالیایی برای لذیذتر کردن این غذا کمی پنیر پارمسان روی آن رنده می‌کنند.

پیتزای ایتالیایی

پیتزای ایتالیایی

در بین پیتزاهای ایتالیایی، پیتزا مارگریتا شهرت بیشتری نسبت به بقیه دارد. این پیتزا تنها با سه یا چهار ماده غذایی تهیه می‌شود، بنابراین جزو غذاهای ایتالیایی ساده محسوب می‌شود.

پوره گوجه فرنگی، ریحان و پنیر موتزارلا از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده این پیتزای هستند که روی یک لایه خمیر نازک قرار می‌گیرند. این پیتزای معروف، به ‌افتخار ملکه مارگاریتا به این نام خوانده می‌شود. اولین بار رافائل اسپوزینو آن را تهیه کرد.

تیرامیسو

تیرامیسو

Tiramisu یکی از محبوب‌ترین دسرها در سراسر جهان است که به منطقه ونتو ایتالیا برمی‌گردد. دستور پخت تیرامیسو نیز مانند دستور تهیه غذاهای ایتالیایی دیگر، ساده است و مواد اولیه اندکی در آن استفاده می‌شود. تهیه این دسر کمی زمان‌بر است ولی نتیجه نهایی آن به قدری خوشمزه است که قطعا ارزش صبر کردن دارد.

سخن نهایی

غذاهای ایتالیایی با پاستا، مرغ، گوشت، ماکارونی، سبزیجات و دیگر مواد غذایی تهیه می‌شوند. در سبک آشپزی ایتالیایی هر کدام از مواد معنی خاصی به غذا می‌دهند و حتی کمترین ادویه و چاشنی‌ها با هدف خاصی به غذا اضافه می‌شوند.

رستوران‌های ایتالیایی زیادی در ایران وجود دارند. همچنین غذاهای ایتالیایی در منوی بسیاری از رستوران‌های غیرایتالیایی به چشم می‌خورند. برای چشیدن طعم‌های بی‌نظیر و دلنشین غذاهای ایتالیایی، حتما این سبک آشپزی را امتحان کنید.

Related Articles

نظر دهید