خانه » حقایقی عجیب و باورنکردنی که باید در مورد ماشین بدانید

حقایقی عجیب و باورنکردنی که باید در مورد ماشین بدانید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
حقایقی عجیب و باورنکردنی که باید در مورد ماشین بدانید

دانستن حقایق جالب خودرو شما را با دنیای عجیب و غریبشان بیشتر آشنا می‌کند. در این مطلب 17 حقیقت عجیب و شگفت‌انگیز ماشین وجود دارد که احتمالا تا به حال جایی نشنیده‌اید.

  1. اولین بلیط جریمه برای تخلف سرعت در جهان در سال 1902 صادر شد. راننده متخلف با چه سرعتی رانندگی می‌کرد؟ 45 مایل در ساعت یعنی معادل 72 کیلومتر در هر ساعت.
  2. از هر 4 اتومبیل در جاده‌های انگلستان 1 خودرو در چین ساخته شده است. با توجه به این که حدود 35 میلیون خودرو در انگلستان وجود دارد باید خیلی زیاد باشد.
  3. ماشین مدرن فرمول یک می‌تواند در تونل با سرعت 193 کیلومتر بر ساعت به حالت وارونه حرکت کند.
  4. سالانه 60 میلیون خودرو تولید می‌شود. به عبارت دیگر 165000 خودرو در هر روز، 6875 در هر ساعت و 115 عدد در هر یک دقیقه، این اعداد در مورد حقایق جالب خودرو دیوانه‌کننده است.
  5. در حال حاضر یک میلیارد خودرو در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقایسه با جمعیت جهان یعنی به ازای هر هفت نفر روی زمین یک ماشین وجود دارد.
  6. یک راننده معمولی بریتانیایی حدود 99 روز از عمر خود را در ترافیک می‌گذارند. این نارحت‌کننده است، اما واقعیت دارد.یک راننده معمولی بریتانیایی حدود 99 روز از عمر خود را در ترافیک می‌گذارند.
  7. کمتر از یک ماه طول می‌کشد تا با ماشین به ماه برسید. اگر به‌طور متوسط با سرعت 96 کیلومتر در ساعت مستقیم رانندگی کنید در کمتر از یک ماه می‌توانید به ماه برسید.
  8. یک ماشین معمولی بیش از 30000 قطعه منحصر به‌فرد دارد. وقتی به آن فکر می‌کنید چیزی شبیه معجزه است که بیشتر قطعات نیز خراب نمی‌شوند.
  9. 75 درصد از خودروهایی که توسط شرکت خودروسازی بریتانیایی رولز رویس تولید شده‌اند هنوز در جاده هستند. به نظر می‌رسد صاحبانشان واقعا عاشق اتومبیل‌های خود هستند.75 درصد از خودروهایی که توسط شرکت خودروسازی بریتانیایی رولز رویس تولید شده‌اند هنوز در جاده هستند
  10. فولکس واگن دوازده برند خودرو معروف از 7 کشور اروپایی دارد. از جمله خودروهای سواری فولکس واگن، آئودی، سیات، اسکودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، فولکس واگن خودروهای تجاری، اسکانیا و MAN است.فولکس واگن دوازده برند خودرو معروف از 7 کشور اروپایی دارد. از جمله خودروهای سواری فولکس واگن، آئودی، سیات، اسکودا، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، پورشه، دوکاتی، فولکس واگن خودروهای تجاری، اسکانیا و MAN است.
  11. یکی از حقایق جالب خودرو اولین تصادفی است که در سال 1891 رخ دارد. در واقع این تصادف باعث به وجود آمدن تجهیزات ایمنی برای رانندگی شد.
  12. بیشترین جریمه برای سرعت غیر مجاز تاکنون 1،000،000 یورو بوده است برای راننده‌ای در سوئد که با سرعت 289 کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کرد. در سوئد مجازات سرعت غیر مجاز متناسب با میزان درآمد اشخاص است.
  13. رکورد جهانی برای تعویض موتور خودرو 42 ثانیه است که توسط مکانیکی در 21 توامبر 1985 روی ماشین فورد اسکورت به ثبت رسید.رکورد جهانی برای تعویض موتور خودرو 42 ثانیه است که توسط مکانیکی در 21 توامبر 1985 روی ماشین فورد اسکورت به ثبت رسید.
  14. احتمال فوت کردن در تصادف‌های رانندگی حدود 1 در هر 5000 است. اگر آن را با احتمال مرگ در سانحه هواپیمایی (1 در 11 میلیون نفر) مقایسه کنید، رانندگی بسیار خطرناک‌تر به نظر می‌رسد.
  15. مردی که کروز کنترل را اختراج کرد نابینا بود. نام این شخص رالف تیتور و از برای اختراع کروز کنترل وکیلش که ظاهرا راننده‌ای بسیار فقیر بود الهام گرفت.
  16. بیشترین مسافت پیموده شده با یک ماشین 2،850،000 میلیون مایل است که این معادل 100 بار چرخیدن به دور زمین است.
  17. آخرین گزینه از حقایق جالب خودرو بحث سرعت است که هنسی ونوم جی‌تی سریع‌ترین خودرو در جهان شناخته شده است. حداکثر سرعت آن 435 کیلومتر در ساعت است که 0.8 ثانیه سریع‌تر از بوگاتی ویرون است.آخرین گزینه از حقایق جالب خودرو بحث سرعت است که هنسی ونوم جی‌تی سریع‌ترین خودرو در جهان شناخته شده است.

 

Related Articles

نظر دهید