خانه » با انواع سس سالاد آشنا شوید

با انواع سس سالاد آشنا شوید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
با انواع سس سالاد آشنا شوید - 7 سس سالاد که با ذائقه ی شما سازگار است

سالادها گاهی به‌عنوان پیش‌غذا و گاهی به ‌جای یک وعده کامل غذایی سرو می‌شوند. هر سالادی بسته به مواد اولیه‌ای که در آن استفاده شده است، به یک چاشنی و طعم‌دهنده نیاز دارد. سس‌ها یکی از بهترین چاشنی‌ها هستند و مزه غذا، سالاد و خوراکی‌ها را متعادل می‌‌کند.

سس‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. در کشورهای مختلف، انواع متفاوتی از سس‌ها رواج دارد. همچنین بعضی غذاها یا سالادها، به سس‌های خاصی نیاز دارند و حتما به همراه آن سرو می‌شوند.

با انواع سس سالاد آشنا شوید

در این مطلب قصد داریم توضیحاتی را درباره انواع سس سالاد ارائه دهیم و تعدادی از آن‌ها را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع سس سالاد

سس‌ها معمولا علاوه بر طعم و مزه دادن به سالاد، مواد سالاد را به‌ویژه در الویه و سالاد ماکارونی، به هم می‌چسبانند و ظاهری منسجم به آن‌ها می‌بخشند. از طرفی باعث شفاف شدن و خوش‌رنگ شدن ترکیبات سالاد می‌شوند.

برای تهیه یک سس سالاد حرفه ای، به موادی نیاز دارید که در سس‌های مختلف متفاوت هستند یا میزان استفاده آن‌ها فرق می‌کند. اما بعضی مواد اولیه مثل روغن، سرکه و ادویه‌جات در اکثر سس‌ها وجود دارند. بعضی از سس‌های معروف عبارت‌ هستند از:

سس سالاد حرفه‌ای ایتالیایی

این سس بر پایه مایونز، خامه ترش، سیر، روغن زیتون، ادویه و جعفری خردشده است. این سس خامه‌ای و غلیظ را می‌توان در انواع سالاد‌های سبزیجات و سالادهای کم‌کالری استفاده کرد.

سس سالاد حرفه ای ایتالیایی

سس عسل و خردل

سس عسل و خردل مخلوطی از عسل، سس خردل، نمک و فلفل، روغن زیتون و سرکه سفید است. این سس طعم فوق‌العاده‌ای به مواد سالاد می‌دهد و علاوه بر سالادها در سایر خوراکی‌ها قابل استفاده است.

سس ماست یونانی

این سس بر پایه پروتئین است و برای انواع سالادها استفاده می‌شود. ماست یونانی، آبلیمو، سس خردل، سیر، شیر ترش، پیاز، جعفری، فلفل سیاه و نمک از ترکیبات این سس خوشمزه است.

سس بالزامیک

سس بالزامیک نامی آشنا است که اکثر سرآشپزان حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. روغن زیتون اعلا، سیر، عسل، نمک، فلفل، سس خردل و سرکه بالزامیک طرز تهیه این سس بی‌نظیر است.

سس چیلی

سس چیلی

یکی از پرطرفدارترین سس‌ها که در موارد زیادی کاربرد دارد، سس سالاد حرفه ای چیلی است. سرکه سیب، نمک، آب، شکر و فلفل قرمز خوردشده را با هم ترکیب کنید و سس تند و لذیذ چیلی را به‌سادگی تهیه کنید.

سس رژیمی خوشمزه

اکثر افرادی که از سالاد به عنوان وعده غذایی اصلی استفاده می‌کنند، در پی کاهش وزن هستند یا برخی از گیاهخواران که از سس استفاده می‌کنند، به سلامت رژیم غذایی خود بسیار اهمیت می‌دهند. بعضی از سس‌های پرچرب یا سس‌هایی که مواد نگهدارنده دارند، باعث اضافه وزن می‌شوند. در چنین شرایطی سس‌های رژیمی می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

در این قسمت تعدادی سس رژیمی خوشمزه را به شما معرفی می‌کنیم:

  • سس رژیمی سبزیجات که عطر بسیار دل‌انگیزی دارد و ترکیبی از ترخون، شوید، جعفری، ریحان و پونه به همراه ادویه‌جات، روغن زیتون و سرکه سیب است.
  • سس سزار رژیمی یکی دیگر از سس‌های پرطرفدار است که شامل سیر، خردل، ، آب، سرکه بالزامیک، ارده و روغن زیتون است.
  • سالاد الویه خود غذایی کامل و سنگین است و اگر با یک سس رژیمی خوشمزه سرو شود، به یک وعده غذایی سالم تبدیل می‌شود. ماست چکیده کم چرب، روغن زیتون، سیر، آب، سرکه سیب، نمک و پودر آویشن ترکیبات این سس بی‌نظیر است.

شیوه نگهداری انواع سس سالاد

در حالت کلی سس‌های دست‌ساز حداکثر دو هفته ماندگاری دارند اما سس‌های کارخانه‌ای به دلیل وجود مواد نگهدارنده در آن‌ها، طبیعتا تاریخ مصرف بیشتری دارند.

سس‌ها را حتما باید در یخچال قرار دهید، چون بیشتر مواد اولیه سس‌ها اگر در دمای پایین نباشند، به‌سرعت فاسد می‌شوند. همچنین باید آن‌ها را در ظرف دربسته نگهداری کنید.

شیوه نگهداری انواع سس سالاد

سخن نهایی

سس‌ها بدون شک طعم سالادها را بهتر می‌کنند. بعضی از سس‌ها را می‌توانید به‌راحتی در منزل تهیه کنید و از طعم بی‌نظیری که به سالاد می‌دهند لذت ببرید.

برای این که بتوانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و در کنار آن از طعم لذیذ سس‌ها لذت ببرید، حتما سس‌های رژیمی را امتحان کنید.

Related Articles

نظر دهید