خانه » بهترین چای ‌های مناسب برای کاهش وزن را بشناسید و خیلی زود لاغر شوید

بهترین چای ‌های مناسب برای کاهش وزن را بشناسید و خیلی زود لاغر شوید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
بهترین چای ‌های مناسب برای کاهش وزن را بشناسید و خیلی زود لاغر شوید

چای یک نوشیدنی است که مردم در سراسر جهان از آن لذت می‌برند. می‌توانید با ریختن آب داغ روی برگ‌های چای و گذاشتن به همین حالت به مدت چند دقیقه از این نوشیدنی محبوب لذت ببرید.

چای به‌عنوان یک میان‌وعده محبوب فواید بسیاری برای سلامت و تناسب اندام شما نیز دارد که از بین آن‌ه می‌توانیم به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و افزایش سوخت و ساز بدن اشاره کنیم.

بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که چای ممکن است کاهش وزن را سرعت ببخشد و به مبارزه با چربی شکم کمک کند. همچنین مشخص شده است بعضی از انواع چای‌ها در دستیابی به این هدف موثرتر از انواع دیگر هستند.

در ادامه با گلزاد همراه باشید تا شما را با چای ‌های مناسب کاهش وزن آشنا کنیم.

چای سبز

بهترین چای ‌های مناسب برای کاهش وزن را بشناسید و خیلی زود لاغر شوید

چای سبز یکی از شناخته شده‌ترین انواع چای است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. همچنین یکی از موثرترین چای‌ها برای کاهش وزن است. شواهد قابل توجهی وجود دارد که چای سبز را با کاهش وزن و کاهش توده چربی بدن مرتبط می‌کند.

این فواید ممکن است به این دلیل باشند که عصاره چای سبز سرشار از کاتچین (آنتی اکسیدان‌های طبیعی که سوخت و ساز بدن را افزایش داده و چربی سوزی را افزایش می‌دهد) است.

چای پوئر

بهترین چای ‌های مناسب برای کاهش وزن را بشناسید و خیلی زود لاغر شوید

چای پوره که با نام چای puer یا pu-erh نیز شناخته می‌شود، نوعی چای سیاه چینی است که تخمیر شده و یکی از چای ‌های مناسب کاهش وزن محسوب می‌شود.

غالبا این چای بعد از غذا سرو می‌شود و عطر خاکی دارد که هر چه بیشتر در انبار ذخیره شود تمایل بیشتری به رشد پیدا می‌کند.

بعضی از مطالعات حیوانی نشان داده‌ است که چای پوره ممکن است قند خون و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد. همچنین مطالعات این چای روی حیوانات و انسان‌ها مشخص کرده است که چای پوره می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

چای سیاه

چای سیاه نوعی چای است که بیشتر از انواع دیگر مانند چای سبز ، سفید یا اولانگ اکسید شده است. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که با قرار گرفتن برگ‌های چای در هوا اتفاق می‌افتد و در نتیجه قهوه‌ای می شود که باعث ایجاد رنگ تیره مشخصه چای سیاه می‌شود.

چندین مطالعه نشان داده است که چای سیاه می‌تواند در کنترل وزن موثر باشد. برخی کارشناسان تغذیه اعتقاد دارند اثرات احتمالی چای سیاه بر کاهش وزن ممکن است به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فلاون، نوعی رنگدانه گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی باشد.

چای اولانگ

بهترین چای ‌های مناسب برای کاهش وزن را بشناسید و خیلی زود لاغر شوید

چای اولانگ یک چای سنتی چینی بوده که تا حدی اکسیده شده است و از نظر اکسیداسیون و رنگ آن را بین چای سبز و چای سیاه قرار می‌گیرد.

چندین مطالعه نشان داده است که چای اولانگ می‌تواند با بهبود چربی سوزی و افزایش متابولیسم جزو چای ‌های مناسب کاهش وزن قرار گیرد.

چای سفید

چای سفید با دیگر انواع چای فرق دارد. زیرا در حالی که گیاه چای هنوز جوان است فرآوری و برداشت می‌شود.

چای سفید طعم متمایزی با سایر انواع چای دارد که این طعم ملایم و متمایل به شیرین است. فواید چای سفید به‌خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و از بهبود سلامت دهان و دندان تا از بین بردن سلول‌های سرطانی در بعضی از مطالعات آزمایشگاهی متغیر است.

اگرچه تحقیقات بیشتری برای پی بردم به تمامی خواص این چای مورد نیاز است اما چای سفید همچنین می‌تواند در کاهش وزن و چربی بدن مفید باشد..

مطالعات نشان می دهد که چای سفید و چای سبز مقادیر قابل توجهی کاتچین دارند که به واسطه وجود این ماده در زمره چای ‌های مناسب کاهش وزن قرار می‌گیرند.

Related Articles

نظر دهید