خانه » برای خرید اینترنتی طلا و جواهرات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای خرید اینترنتی طلا و جواهرات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
برای خرید اینترنتی طلا و جواهرات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید طلا همیشه برای خانم‌های جذاب و دوست‌داشتنی است و بدون شک با روند روبه‌رشدی که قیمت آن طی می‌کند بهترین راه برای سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید خیلی از کسب‌وکارها به‌شکل اینترنتی محصولات خود را به‌فروش می‌رسانند و طلا و جواهرات نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بنابراین بد نیست بدانید که هنگام خرید اینترنتی طلا و جواهرات باید به چه مواردی دقت کنید. اگر دوست دارید بیشتر در این مورد بدانید تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

گرفتن فاکتور هنگام خرید اینترنتی خرید طلا و جواهرات

برای خرید اینترنتی طلا و جواهرات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

طلا بدون فاکتور ارزشی ندارد. چون دقیقا در فاکتور ارزش واقعی و دیگر اطلاعات مربوط ذکر خواهد شد. اگر بخواهید طلاها را در آینده بفروشید بدون شک فاکتور را لازم دارید.

فاکتور در حقیقت حکم سند ملکی را دارد که نشان می‌دهد طلاهای خریداری شده متعلق به شما است. بنابراین اگر می‌خواهید در آینده مشکل خاصی برایتان پیش نیاید، همین ابتدا از فروشنده بخواهید حتما فاکتور را همراه بسته برای شما ارسال کند.

یک فاکتور معمولی که همه طلا فروش‌ها دارند شامل اطلاعات زیر است که در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.

  • سربرگ فاکتور که در آن نام طلافروشی و لوگو قرار دارد و معمولا آدرس و شماره تلفن نیز در همین بخش است.
  • اطلاعات مربوط به خریدار در بخش دیگر فاکتور قرار دارد که معمولا در این بخش کد ملی نیز ثبت می‌شود.
  • توضیحات در خصوص طلا که باید نام طلا در این بخش قید شود.
  • بخش عیار طلا که معمولا در این بخش باید عدد 18 یا معادل آن 750 درج شود.
  • گرم طلا که این بخش باید کاملا دقیقا وزن طلا قید شود. حتی خودتان می‌توانید وزن را با ترازو اندازه بگیرید و با اطلاعات موجود در فاکتور تطابق دهید.
  • مبلغ پایه یا واحد که در این بخش قیمت روز طلا درج می‌شود اما عدد نوشته شده مبلغ نهایی و ارزش طلا را نشان نمی‌دهد.

اعتماد به فروشگاه اینترنتی طلا با وجود نماد اعتماد الکترونیکی

برای خرید اینترنتی طلا و جواهرات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

معمولا فروشندگان اینترنتی مشهور در حوزه طلا سایت دارند و کمتر دیده می‌شود خرید اینترنتی طلا و جواهرات تنها از بستر اینستاگرام و واتساپ انجام شود.

بنابراین در سایت فروشگاه باید نماد اعتماد الکرونیک وجود داشته باشد و هنگامی که تصمیم به پرداخت وجه نهایی دارید، به درگاه‌های بانکی معتبر متصل شوید.

به هیچ عنوان از فروشگاهی که نماد اعتماد الکترونیک ندارد، محصولی را اینترنتی خریداری نکنید و با کلیک روی نماد اعتماد می‌توانید از معتبر بودن سایت آگاه شوید.

مزیت‌های خرید اینترنتی طلا

برای خرید اینترنتی طلا و جواهرات باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید اینترنتی طلا و جواهرات بدون شک مزیت‌های زیادی دارد. شما می‌توانید با گوشی خود یا با هر سیستم دیگری که اینترنت داشته باشد در وب سایت‌های مختلف خرید طلا بگردید و یقینا مدل‌های خاص و جذابی پیدا خواهید کرد که در فروش حضوری این مدل‌ها را پیدا نمی‌کنید.

امکان مقایسه چند مدل و تصمیم‌گیری در خرید آنلاین خیلی بهتر میسر می‌شود و هزینه کمتری را نیز برای خرید متقبل خواهید شد. چرا می‌گوییم هزینه کمتر، چون لازم نیست در ترافیک سنگین مدام از جایی به جای دیگر بروید و در آخر نیز دست خالی برگردید.

با این مدل خرید هیچ وقت خسته نخواهید شد. زیرا سایت‌ها به‌صورت شبانه‌روزی در دسترس هستند و هر زمانی خواستید می‌توانید به سایت مراجعه کنید و طلای خود را سفارش دهید.

از طرفی در وب‌سایت‌ها مدام محصولات به‌روز و جدید قرار می‌گیرد و این‌طور نیست که شما انتخاب محدودی داشته باشید.

بعد از خرید اینترنتی طلا و جواهرات باید هنگام تحویل محصول به نشانه‌های عیار که روی طلا حک شده است دقت کنید و این نشانه‌ها معمولا در قسمتی قرار دارد که جلوی چشم نیست.

همان‌طور که در بالاتر گفتیم طلاها در ایران 18 عیار است، بنابراین باید به‌دنبال کلمه k18 بگردید. در حقیقت k از ابتدای کلمه Karat به‌معنای عیار گرفته شده است.

خرید اینترنتی طلا و جواهرات از هر نظر بهتر است، البته به سلیقه شما بستگی دارد. اما با توجه به مزیت‌های بسیار گزینه مناسبی خواهد بود که وقتی بگردید، فروشندگان معروف در این حوزه را پیدا خواهید کرد و در صورت اطمینان سفارش خود را ثبت می‌کنید.

Related Articles

نظر دهید