خانه » قلعه آغشت در کجا قرار دارد؟

قلعه آغشت در کجا قرار دارد؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
قلعه آغشت در کجا قرار دارد؟

شاید در نگاه اول خود به قلعه آغشت، به یاد قلعه هاگوارتز در هری پاتر بیوفتید و منتظر دختران و پسرانی سوار بر جاروهای جادویی باشید که از پنجره‌های آن به سمت آسمان روانه می‌شوند. اما این چنین نیست. با ما تا انتها همراه باشید تا با این قلعه زیبا بیشتر آشنا شوید.

معرفی روستای آغشت

در 70 کیلومتری تهران و نزدیک کردان، روستایی به نام آغشت وجود دارد که به قلعه زیبای خود مشهور است.

روستای آغشت قدمتی بیش از هزار سال دارد اما این قلعه تقریبا ده سال عمر دارد. به دلیل سبک و سیاق و طراحی زیبای آن مانند قلعه‌های اروپایی قدیم است که حس نوستالژی خاصی به آدم می‌بخشد.

قلعه آغشت در کجا قرار دارد؟

آغشت روستایی از توابع بخش چندار ساوجبلاغ در استان البرز است. این روستا جمعیتی حدود 800 نفر دارد. همچنین در این روستای زیبا یک رودخانه پر آب وجود دارد که به دو شاخه تقسیم می‌شود. این روستا که زمستان‌های سرد و تابستان‌هایی معتدل دارد، یکی از جاهای دیدنی کرج است.

آشنایی قلعه آغشت

دژ برغان، قلعه برغان و قلعه هاگوارتز ایران از دیگر اسامی این قلعه هستند که به سبک رنسانس ساخته شده است. این قلعه در 12 کیلومتری دهستان برغان و در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و طبیعت بکر و جذاب آن، از آن مکانی مناسب عکاسی ساخته است.

این قلعه نه به منظور حفاظت ساخته شده و نه قلعه‌ای قدیمی است. قلعه آغشت معمار و مالکی خوش ذوق دارد که آن را به این شکل طراحی کرده و ساخته‌اند.

شاید برای شما سوال باشد که قلعه آغشت برای کیست؟ آقای اسد لاری، مالک این قلعه، اکنون ساکن تهران است و به دلیل علاقه شخصی خود اقدام به ساخت این قلعه زیبا کرده است.

او که یکی از نیکوکاران تهران است، حدود ده سال است که با ایده‌های خلاقانه و جدید خود شروع به ساخت این ساختمان زیبا کرده است. البته داخل این ساختمان، تکمیل نشده و در دست ساخت است.

دیگر نقاط دیدنی آغشت

این روستا درختان توت، گردو، گوجه سبز و آلبالوی فراوان و پرباری دارد و می‌توان این محصولات را از بازار محلی این روستا تهیه کرد و به سوغات برد. این روستا دو محله اصلی به نام‌های سماق‌داران و انجبرداران دارد که علت نام‌گذاری آن‌ها، محصولات انجیر و سماق این دو قسمت است.

حمام سنتی آغشت که قدمتی پنجاه ساله دارد، یکی از نقاط دیدنی این روستا است. این حمام دایر و قابل استفاده نیست اما پس از بازسازی آن، مردم می‌توانند از آن بازدید کنند.

درخت کهنسال چنار مسجد جامع آغشت، محله‌های زیبا با بافت قدیمی و درخت پیر سپیدارک از دیگر دیدنی‌های این روستا هستند.

اگر برای اقامت چند روزه به این روستا می‌روید، لازم نیست بابت اقامتگاه خود نگرانی داشته باشید. در این مناطق ویلا و سوئیت‌های مناسب و متنوعی برای اجاره وجود دارد.

قلعه آغشت در کجا قرار دارد؟

مسیر رسیدن به روستای آغشت

پس از این که از تهران به سمت کرج حرکت کردید، وارد خروجی کردان شوید. سپس مسیر جاده برغان را ادامه دهید تا به این روستا برسید.

مسیر دیگری نیز وجود دارد که در شهر کرج واقع شده است. به گوهرشهر کرج یا محله رجایی بروید. با دنبال کردن جاده آتشگاه به روستای آغشت می‌رسید.

Related Articles

نظر دهید