خانه » چند مورد از فواید خواندن آیت الکرسی که زندگی شما را آسوده‌تر می‌کند

چند مورد از فواید خواندن آیت الکرسی که زندگی شما را آسوده‌تر می‌کند

چند مورد از فواید خواندن آیت الکرسی که زندگی شما را آسوده‌تر می‌کند

آیت الکرسی آیاتی از سوره مبارک بقره است و فواید زیادی دارد. برخی از افراد معتقد هستند آیت الکرسی تنها شامل آیه ۲۵۵ سوره بقره می‌شود.

اما تعدادی دیگر می‌گویند آیت الکرسی از آیه ۲۵۵ تا آیه ۲۵۷ سوره بقره است. این چند آیه برای رفع بسیاری از مشکلات، غلبه بر ترس و بسیاری از موارد دیگر مفید است.

در ادامه این مطلب همراه گلزاد باشید تا فواید خواندن آیت الکرسی را به شما بگوییم.

چند مورد از فواید خواندن آیت الکرسی که زندگی شما را آسوده‌تر می‌کند

فواید خواندن آیت الکرسی قبل از خواب چیست

از فواید خواندن آیت الکرسی قبل از خواب غافل نشوید. اگر می‌خواهید خواب راحتی داشته باشید و سریع خوابتان ببرد توصیه می‌شود قبل از خواب آیت الکرسی بخوانید. این چند آیه معجزه می‌کنند و پس از خواندن آن‌ها سریع چشمانتان گرم می‌شود و خواب راحتی را تجربه می‌کنید.

خواندن آیت الکرسی برای رفع گرفتاری چه فایده‌ای دارد

اگر مشکلی برای شما پیش آمده است آیت الکرسی بخوانید. خواندن آیت الکرسی برای رفع گرفتاری‌ها خیلی موثر، با اهمیت و با ارزش است.

طوری که امام علی علیه السلام می‌فرمایند: اگر بدانید آیت الکرسی چه اندازه با اهمیت و با ارزش است در هیچ حالی آن را ترک نمی‌کنید. برای رفع و از بین بردن مشکلات خود به آیت الکرسی پناه ببرید، اگر مشکلی دارید، اگر گرفتارید، اگر بیمارید و یا اگر تمام درهای این عالم به روی شما بسته شده است از آیت الکرسی غافل نشوید. با ایمان کامل و اعتقاد به اثربخشی بخوانید و نتیجه بگیرید. کم نیستند کسانی که خواندند و نتیجه گرفتند.

چند مورد از فواید خواندن آیت الکرسی که زندگی شما را آسوده‌تر می‌کند

فواید خواندن آیت الکرسی برای اموات چیست

همانطور که می‌دانید انسان‌ها بعد از مرگ دستشان از دنیا کوتاه می‌شود و دیگر نمی‌توانند برای خود اعمال نیک جمع کنند. خداوند بخشنده مهربان وعده داده است که دعا برای اموات سبب آمرزیده شدن و رهایی آن‌ها از گناهان می‌شود.

بنابراین دعاکردن و قرائت قرآن برای درگذشتگان یکی از کارهای شایسته‌ای است که زندگان می‌توانند برای شادی روح اموات خود انجام دهند.

حضرت محمد صلی الله علیه و آله در مورد دعا برای کسانی که دستشان از دنیا کوتاه است می‌فرمایند: کسی که آیت الکرسی را بخواند و ثواب آن را به اهل قبور هدیه کند خداوند در قبر هر مرده‌ای از مشرق تا مغرب چهل نور (الهی) را داخل می‌فرماید، به قبرهای آن مرده‌ها وسعت می‌دهد، درجات آن‌ها را بلند می‌فرماید، به خواننده آیت الکرسی ثواب شصت هزار پیغمبر کرامت می‌فرماید و از هر حرفی فرشته‌ای می‌آفریند که برای او تا روز قیامت تسبیح کند.

چند مورد از فواید خواندن آیت الکرسی که زندگی شما را آسوده‌تر می‌کند

ارزش بالای آیت الکرسی از دیدگاه رسول خدا و امامان

امام رضا علیه السلام به نقل از پیامبر می‌فرمایند: هر کس ۱۰۰ مرتبه آیت الکرسی را بخواند چنان است که همه عمر خود را عبادت کرده باشد.

امام محمد باقر علیه السلام می‌فرمایند: هر شخصی یک بار آیت الکرسی را بخواند خداوند هزار ناراحتی از ناراحتی‌های دنیا و هزار سختی آخرت را از او دور می‌کند که کمترین ناراحتی دنیا فقر و کمترین سختی آخرت فشار قبر است.

رسول خدا صلی الله علیه وآله می‌فرمایند: هرکس آیت الکرسی را یک بار بخواند اسم او از دیوان اشقیا و انسان‌های بد پاک می‌شود.

Related Articles

نظر دهید