خانه » بررسی گلکسی واچ 4 کلاسیک جدیدترین ساعت سامسونگ: شکوهی از دنیای تکنولوژی

بررسی گلکسی واچ 4 کلاسیک جدیدترین ساعت سامسونگ: شکوهی از دنیای تکنولوژی

توسط مجله اینترنتی گلزاد
بررسی گلکسی واچ 4 کلاسیک جدیدترین ساعت سامسونگ شکوهی از دنیای تکنولوژی

جدیدترین ساعت‌های سامسونگ یعنی گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک، در تاریخ 11 آگوست معادل بیستم مرداد ماه امسال در رویداد آنپکد سامسونگ معرفی شدند.

طرفداران سامسونگ پس انتظار طولانی برای این ساعت‌ها، از قابلیت‌های جدید آن‌ها بسیار شگفت‌زده شدند. با گلزاد در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی Galaxy Watch 4 و Galaxy Watch 4 Classic بپردازیم.

مشخصات کلی گلکسی واچ 4 و گلکسی واچ 4 کلاسیک

مشخصات این ساعت‌ها با توجه به مدل و اندازه صفحه آن‌ها متفاوت است. نسخه 40 میلی‌متری آن 25.9 گرم وزن دارد و ابعاد آن معادل 40.4 در 39.3 در 9.7 میلی‌متر با فریم آلومینیومی است.

صفحه نمایش سوپر آمولد آن 1.19 اینچ است و تراشه اگزینوس W920 پنج نانومتری، پردازنده مرکزی دو هسته‌ای با 16 گیگابایت حافظه و 1.5 گیگابایت رم از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

بررسی گلکسی واچ 4 کلاسیک جدیدترین ساعت سامسونگ شکوهی از دنیای تکنولوژی

قیمت گلکسی واچ 4

قیمت گلکسی واچ 4 از 250 دلار و نسخه کلاسیک آن نیز از 350 دلار شروع می‌شود. نسخه‌های مختلفی از این ساعت معرفی شده است که قیمت نهایی با توجه به آن تغییر می‌کند.

گلکسی واچ 4 مانند نسخه پیشین خود یعنی گلکسی واچ اکتیو 2، در دو مدل 40 و 42 میلی‌متری و نسخه بلوتوث و LTE موجود است.

رنگ‌های ارائه شده برای مدل 40 میلی‌متری شامل مشکی، نقره‌ای و صورتی-طلایی هستند. مدل 44 میلی‌متری نیز در سه رنگ مشکی‌، نقره‌ای و سبز موجود است.

گلکسی واچ 4 کلاسیک در نسخه 42 و 46 میلی‌متری و به صورت بلوتوث یا LTE در بازار جهانی موجود است. رنگ‌های گلکسی واچ 4 کلاسیک مشکی و نقره‌ای هستند.

سیستم عامل جدید گلکسی واچ 4

در مدل‌های پیشین ساعت‌های هوشمند سامسونگ شاهد سیستم عامل تایزن در این ساعت‌ها بودیم که با محیط گوشی‌های گلکسی سازگاری داشت و از اکوسیستم گوگل جدا بود.

بررسی گلکسی واچ 4 کلاسیک جدیدترین ساعت سامسونگ شکوهی از دنیای تکنولوژی

اکنون سامسونگ و گوگل با همکاری یکدیگر سیستم عامل جدید Wear-Os را ارائه دادند. این یعنی ساعت‌های سری گلکسی واچ 4 از گوگل پلی و نرم‌افزارهای موجود در آن پشتیبانی می‌کنند.

این همکاری، سازگاری بیشتر ساعت‌های سامسونگ را با انواع گوشی‌های هوشمند اندرویدی به دنبال دارد. البته برای بسیاری از قابلیت‌های این ساعت همچنان باید حساب سامسونگ داشته باشید.

گلکسی واچ 4 می‌تواند به جز نرم‌افزار سامسونگ هلث (Samsung Health)، از نرم‌افزارهای کنترل سلامت دیگری مانند گوکل فیت پشتیبانی کند. همچنین در این ساعت می‌توانید میان دستیار هوشمند سامسونگ یعنی بیکسبی و گوگل اسیستنت انتخاب کنید.

برخلاف ساعت‌های پیشین سامسونگ که با آیفون‌های شرکت اپل کار می‌کردند، این ساعت تنها برای کار با اندروید توسعه و طراحی شده است.

طراحی گلکسی واچ 4

ساعت‌های سری گلکسی واچ 4، نسبت به نسخه‌های پیشین وزن کمتری دارند و در عین زیبایی، سادگی خود را حفظ کرده اند. صفحه نمایش شیشه‌ای گوریلا گلس، از این ساعت در برابر ضربه محافظت می‌کند.

بررسی گلکسی واچ 4 کلاسیک جدیدترین ساعت سامسونگ شکوهی از دنیای تکنولوژی

بند این ساعت بسیار زیبا، مقاوم و قابل شخصی‌سازی با رنگ‌ها و مدل‌های متنوع است. نمایشگر سوپر آمولد آن تصویری واضح، یکدست و با رنگ‌های درخشان ارائه می‌دهد.

این ساعت واچ فیس‌های متعددی دارد، همچنین شما می‌توانید این تصویر پس‌زمینه را با توجه به رنگ لباس خود، انتخاب کنید. دو دکمه در کنار این ساعت وجود دارد که می‌توانید عملکرد آن‌ها را از طریق نرم‌افزار Samsung Wear شخصی سازی کنید.

سنسورهای گلکسی واچ 4 کلاسیک

اکنون به انبوه سنسورهای جذاب ساعت‌های هوشمند سامسونگ، یک سنسور دیگر اضافه شده است که در حال حاضر تنها در بعضی کشورها فعال است.

بررسی گلکسی واچ 4 کلاسیک جدیدترین ساعت سامسونگ شکوهی از دنیای تکنولوژی

این سنسور در حقیقت یک حسگر امپدانس الکتریکی است که می‌تواند طی 15 ثانیه اسکن، چربی بدن، توده عضلانی اسکلتی و آب بدن شما را محاسبه کند. به کمک داده‌های این سنسور می‌توانید فعالیت بدنی خود را به طوری تنظیم کنید که به سلامت کامل و تناسب اندان دست یابید.

عملکرد و باتری گلکسی واچ 4

گلکسی واچ 4، سرعت و حافظه بالایی دارد. در صورت استفاده از قابلیت Always on display، عمر باتری این ساعت در بهترین حالت 2 روز است. این میزان در مدل‌های LTE این ساعت که می‌تواند به صورت مستقل تماس برقرار کند، کمتر است.

با این حال، سرعت شارژ گلکسی واچ 4 کلاسیک و گلکسی واچ بسیار بالا است و حدود نیم ساعت شارژ، می‌تواند برای یک روز استفاده کافی باشد.

Related Articles

نظر دهید