خانه » اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه میشود و چرا نباید این کار را انجام دهیم

اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه میشود و چرا نباید این کار را انجام دهیم

توسط مجله اینترنتی گلزاد
اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه میشود و چرا نباید این کار را انجام دهیم

چگونه می‌توانیم ظرفیت و ماندگاری باتری گوشی هوشمند خود را افزایش دهیم؟ ممکن است فکر کنید شارژ کردن آن در هنگام خواب باعث می‌شود شارژ گوشی به صد درصد برسد، اما این کار با اور شارژ باتری در حقیقت به باتری گوشی موبایل شما آسیب می‌‌زند و عمر آن را کاهش می‌دهد.

در این مطلب به بررسی پاسخ به این سوال که اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه میشود می‌پردازیم. همچنین خواهیم گفت که چرا نباید این کار را انجام داد، پس در ادامه با گلزاد همراه باشید.

طول عمر باتری چگونه تعیین می‌شود

اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه میشود و چرا نباید این کار را انجام دهیم

اگر می‌خواهید تا مدت طولانی از باتری گوشی خود استفاده کنید، باید روش صحیح استفاده و شارژ آن‌ها را بدانید. در اغلب مواقع گارانتی‌ها خرابی باتری ناشی از دستکاری‌های مداوم در باتری گوشی را نمی‌پذیرند، پس بهتر است بدانید چه مواردی باعث خرابی باتری گوشی شما خواهند شد.

باتری‌های قابل شارژ به مرور زمان ظرفیت خود را از دست می‌دهند، حتی اگر از آن‌ها استفاده نکنید. پس از اولین سال استفاده منظم متوجه کاهش ظرفیت باتری گوشی همراه خود خواهید شد.

بسیاری از افراد پس از دو سال استفاده مداوم از باتری گوشی، نمی‌توانند یک روز کامل را با تنها یک بار شارژ کردن باتری بگذرانند.

سازندگان طول عمر گوشی‌های هوشمند را از طریق چرخه شارژ باتری مشخص می‌کنند. یک چرخه شامل شارژ باتری از صفر تا صد و سپس تخلیه مجدد آن به صفر است. تعداد چرخه‌های شارژ به شما نشان می‌دهد باتری پیش از این که ظرفیت خود را کاملا از دست بدهد، می‌تواند چند چرخه کامل را طی کند.

باتری‌های لیتیوم یونی در بیشتر تجهیزات دارای قابلیت شارژ استفاده می‌شوند. می‌توانید باتری‌های لیتیوم یونی را در گوشی هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، ماشین‌های برقی تسلا و اره‌های برقی پیدا کنید.

محبوب‌ترین باتری لیتیوم یونی 18650 است. این باتری می‌تواند بین 300 تا 500 چرخه طی کند تا قدرت آن به 75 درصد از ظرفیت اولیه‌اش کاهش یابد.

چرا باتری‌های لیتیوم یونی قابل شارژ ضعیف می‌شوند

اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه میشود و چرا نباید این کار را انجام دهیم

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها از نوعی باتری لیتیوم یونی به نام پلیمر لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. این مدل باتری، ایمن‌تر و کوچک‌تر است و همچنین سریع‌تر شارژ می‌شود.

به‌ جز این، دیگر قوانین طول عمر برای باتری‌های پلیمر لیتیوم یونی و لیتیوم یونی یکسان هستند. زمانی که باتری شما به طور منظم از 80 درصد بیشتر شود و اجازه دهید به زیر 20 درصد برسد، ظرفیت آن کاهش می‌یابد. دستگاه شما با 50 درصد شارژ بهترین عملکرد را دارد.

چگونه از باتری گوشی هوشمند خود مراقبت کنیم

اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه میشود و چرا نباید این کار را انجام دهیم

ممکن است هنگام شارژ کردن گوشی خود عادت‌های بدی مانند وصل کردن آن به شارژ هنگام خواب داشته باشید. پش احتمالا این سوال که اگر گوشی زیاد در شارژ بماند چه میشود در ذهن شما ایجاد شده است.

شاید در زمانی غیر از خواب خود مجبور باشید منتظر بمانید تا گوشی شما شارژ شود، اما باید بدانید با وصل کردن آن به شارژر در شب و پیش از خواب، باتری آن را برای مدت بیشتری به شارژ متصل می‌کنید. به این کار اصطلاحا اور شارژ باتری می‌گویند.

اگر برای شما این سوال پیش آمد که اور شارژ چیست، باید بگوییم این پدیده به معنی شارژ بیش از حد باتری است. این فرآیند می‌تواند منجر به نشت یا آسیب‌های جبران ناپذیر شود و حتی ممکن است در مواردی به انفجار بیانجامد.

باتری گوشی همراه شما نمی‌تواند بیش از حد شارژ شود. سازندگان برای جلوگیری از این امر، تدابیری در نظر گرفته‎‌اند. با این حال، وقتی شارژ تا 100 درصد تکمیل می‌شود باعث پدیده‌ای به نام شارژ قطره‌ای می‌شود.

هنگامی که شارژ گوشی شما به 100 درصد رسید، شارژ قطره‌ای انجام می‌شود تا درصد باتری شما را روی 100 نگه دارد. این حالت باعث وارد شدن فشار زیادی به باتری شده و مواد شیمیایی درون آن را از بین خواهد برد.

شارژ طولانی مدت همچنین می‌تواند باعث افزایش دما شود که طبیعتا نتیجه آن ضعیف شدن باتری شما است و همچنین می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

Related Articles

نظر دهید