خانه » بررسی ویژگی های آی او اس 15 جدیدترین سیستم عامل اپل

بررسی ویژگی های آی او اس 15 جدیدترین سیستم عامل اپل

توسط مجله اینترنتی گلزاد
بررسی ویژگی های آی او اس 15 جدیدترین سیستم عامل اپل

آپدیت iOS 15 روز بیستم سپتامبر امسال معادل 29 شهریور رسما معرفی شد. شرکت اپل در این رویداد هیجان‌انگیز جدیدترین سیستم عامل خود را با ویژگی‌های جذاب و منحصر به‌فرد معرفی کرد. با گلزاد در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی ویژگی های آی او اس 15بپردازیم.

آیا iOS 15 با آیفون شما سازگار است؟

اگر آیفون شما قدیمی است و این سوال برایتان پیش آمده که iOS 15 برای کدام گوشی ها ارائه شده است، باید بدانید این سیستم عامل برای iPhone 6S سال 2015 به بعد ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است ویژگی‌هایی مانند حالت پرتره در فیس تایم، قابلیت لایو تکست (Live Text)، جهت‌های واقعیت افزوده در نقشه، و قابلیت Spatial audio تنها روی آیفون‌هایی عمل می‌کند که از تراشه بیونیک A12 یا جدیدتر از آن استفاده می‌کنند.

به عبارت دیگر برای بهره بردن از تمام ویژگی ‌های آی او اس 15 باید گوشی آیفون XS یا جدیدتر از آن داشته باشید.

بهبود عملکرد و قابلیت‌های فیس تایم

در آپدیت iOS 15، اپل به بهبود فیس تایم توجه زیادی کرده است. ویژگی‌های فیس تایم اکنون به نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانس مانند Zoom و Google Meet شباهت زیادی دارد.

بررسی ویژگی های آی او اس 15 جدیدترین سیستم عامل اپل

در ضمن تماس‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند زیرا فیس تایم با استفاده از قابلیت spatial audio به تنظیم صدا می‌پردازد به طوری که حس کنید همه شما در یک اتاق هستید.

روش‌های جدید برای افزایش تمرکز و بهره‌وری

از دیگر امکانات ای او اس ۱۵ می‌توان به تنظیمات و ظاهر جدید برای اعلان‌ها اشاره کرد. اگر از اعلان‌های بی‌شمار خسته شدید، می‌توانید به سادگی آیفون خود را روی حالت مزاحم نشوید بگذارید تا دیگر اعلانی مزاحم تمرکز شما نشود.

بررسی ویژگی های آی او اس 15 جدیدترین سیستم عامل اپل

تغییر موقعیت آدرس در سافاری و چند ویژگی جذاب دیگر

یکی از جالب‌ترین ویژگی های آی او اس 15، ویژگی لایو تکست (Live Text) است. به کمک این ویژگی می‌توانید با دوربین آیفون خود هر متنی را به سادگی کپی کرده یا متن آن‌ها را در سافاری جست‌وجو کنید.

بررسی ویژگی های آی او اس 15 جدیدترین سیستم عامل اپل

در گالری، یک قسمت For You اضافه شده است که به طور خودکار از عکس‌های شما کلیپ‌های کوتاه تولید می‌کند و به کمک برنامه اپل موزیک یک آهنگ روی آن می‌گذارد.

اکنون نوار آدرس سافاری برای دسترسی بهتر در قسمت پایین صفحه قرار دارد. هر چند اگر به این ویژگی علاقه ندارید می‌توانید به سادگی آن را به حالت اولیه در آورید.

نرم‌افزار سلامت اپل

با استفاده از نرم‌افزار کنترل سلامت اپل، می‌توانید اطلاعات مرتبط با سلامت خود را با خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید. از این طریق آن‌ها می‌توانند به سادگی از سلامت شما با خبر شوند. همچنین می‌توانید تست کرونا و آمار واکسیناسیون خود را در این برنامه ثبت و ذخیره کنید.

دیگر ویژگی های آی او اس 15

  • پشتیبان گیری آیکلاد: اگر در آیفون خود فضای ذخیره سازی کافی ندارید می توانید داده های خود را موقتا در آیکلاد پشتیبان گیری کنید.
  • اپلیکیشن آب‌وهوا: اپل سال گذشته برنامه محبوب آب‌وهوا به نام Dark Sky را خریداری کرد. این نرم‌افزار امسال دوباره طراحی شده است و گرافیک زیبا و نقشه‌های آب‌وهوایی دقیق دارد.
  • پیام‌ها: اکنون عکس‌های ارسال شده در iMessage به طور خلاصه به شما نشان داده می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را به سادگی سازماندهی کنید.
  • جستجوی بصری: اکنون می‌توانید دوربین آیفون خود را مانند گوگل لنز باز کنید و در ارتباط با هر چیزی که می‌بینید اطلاعات بیشتری به دست آورید..
  • حفاظت از حریم خصوصی در ایمیل‌ها: این ویژگی باعث می‌شود فرستنده‌ها نتوانند از طریق ایمیل، آی پی و موقعیت جغرافیایی شما را ردیابی کنند.
  • سیری: در آی او اس 15 می‌توانید با امنیت بسیار بالاتر، به‌راحتی و حتی آفلاین با سیری صحبت کنید.

Related Articles

نظر دهید