خانه » کارهای مفید قبل از خواب افراد موفق و سالم چه چیزهایی هستند؟

کارهای مفید قبل از خواب افراد موفق و سالم چه چیزهایی هستند؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
کارهای مفید قبل از خواب افراد موفق و سالم چه چیزهایی هستند؟

زندگی کوتاه‌تر از آن است که آدم بخواهد همیشه خسته باشد و معمولا افراد آنقدر مشغول هستند که نمی‌توانند حتی یک دقیقه بیشتر از زمان معمول در رختخواب خود بمانند.

اما راه‌حل برای این مورد داشتن خواب با کیفیت بالا است تا بتوانید در طول روز انرژی کافی در اختیار داشته باشید.

البته همان‌طور که می‌دانید هیچ جایگزینی برای خواب کافی وجود ندارد. اما افراد سالم و موفق با چند کار ساده می‌توانند اطمینان پیدا کنند که استراحت کرده‌اند و آماده رفتن به سرکار هستند.

بنابراین در این مطلب بررسی خواهیم کرد کارهای مفید قبل از خواب افراد موفق چیست. با ما همراه باشید.

کارهای مفید قبل از خواب افراد موفق و سالم چه چیزهایی هستند؟

تعیین زمان مشخص و ثابت

اولین و بهترین گامی که می‌توانید برای داشتن خواب خوب بردارید، تعیین زمانی است که به آن پایبند باشید و در هر شرایطی آن را زیر پا نگذارید. در واقع تعیین زمان مشخص یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن خواب با کیفیت بالا است.

سعی نکنید با ریتم شخصی بدن خود مقابله کنید، برخی از افراد بازدهی خوبی در شب دارند و عده‌ای دیگر در صبح بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل شاید زمان برای افراد مختلف متغیر باشد و نمی‌توان یک زمان ثابت برای همه تعیین کرد.

دقت کنید که قبل خواب چه غذایی می‌خورید

بدن شما این‌طور نیست که هضم غذا و خواب را همزمان انجام دهد، بنابراین حتما سعی کنید شب شام سبکی میل کنید. می‌توانید شیر بخورید که از آن طرف خواب بهتری نیز داشته باشید. بنابراین توجه به رژیم غذایی یکی از بهترین کارهای مفید قبل از خواب است.

بدون شک می‌دانید که اگر قرار است شب خواب خوبی داشته باشید باید حواستان به مقدار مصرف کافئین در طول روز باشد. چون مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند خواب شما را مختل کند.

اگر قهوه و نوشیدنی‌ها دیگر حاوی کافئین را نزدیک به زمان خواب خود بخورید، احتمالا بی‌خواب می‌شود و این بی‌خوابی شما را کلافه خواهد کرد. بنابراین اگر قرار است قهوه بخورید زودتر این کار را انجام دهید تا اثر آن از بین برود.

کارهای مفید قبل از خواب افراد موفق و سالم چه چیزهایی هستند؟

گوشی هوشمند و گجت‌ها را خاموش کنید

نوری که از کامپیوتر، گوشی یا هر ابزار هوشمند دیگری ساطع می‌شود، موجب هوشیار نگه داشتن افراد می‌شود. بنابراین یکی از کارهای مفید قبل از خواب این است که یک تا دو ساعت قبل از خواب آن‌ها را خاموش کنید. با انجام این کار آماده خوابیدن می‌شوید و خواب با کیفیت بالا خواهید داشت.

محیط اتاق باید برای خوابیدن مناسب باشد

یک محیط ایده‌آل برای خواب باید خنک، تاریک و ساکت باشد، بنابراین تمام تلاش خود را انجام دهید تا نویزهای محیط را حذف کنید و نور اتاق را در کمترین حالت ممکن قرار دهید. اگر امکان حذف صداها و نور وجود ندارد از گوش‌گیر و چشمبند استفاده کنید.

داشتن یک تخت راحت نیز برای خواب خوب لازم است. فراموش نکنید که باید هر 18 ماه یکبار بالشت‌های خود را عوض کنید تا بتوانید همچنان کیفیت خواب تضمین‌شده‌ای داشته باشید.

کارهای مفید قبل از خواب افراد موفق و سالم چه چیزهایی هستند؟

مدیتیشن کنید

ناخودآگاه ذهن افراد در خواب یک ابزار قدرتمند و فوق‌العاده است که می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های دشوار و ایده‌پردازی‌های خلاقانه موثر باشد. اما برای این که بخواهد این کار را انجام دهد باید از آن کمک بخواهید و برای گوش دادن به پاسخ‌های آن زمان بگذارید.

می‌توانید با نوشتن این کار را انجام دهید تا درباره مسائلی که با آن در حال حاضر روبرو هستید یا امیدهایی که دارید ذهن خود را خالی کنید. یکی از بهترین کارها قبل از خواب تمرین مدیتیشن است که برای ذهن خیلی مفید است.

فرقی نمی‌کند که کدام یک از کارهای مفید قبل از خواب بالا را انتخاب می‌کنید، تنها باید قبل از خوابیدن ذهنتان خالی از هر چیزی باشد.

طبق برنامه‌هایی که ارائه می‌شود باید عصرها را برای کار در طول روز اختصاص داد، برای فردا فهرست کارهایی که باید انجام داد را نوشت و میز کار ذهنی خود را کاملا پاک کرد سپس به رختخواب رفت.

از طرفی چه هنگام تلاش برای خوابیدن و چه در زمان بیدار شدن در نیمه شب به ساعت خیره نشوید. چون استرس خود را افزایش می‌دهید و خوابیدن برایتان سخت‌تر می‌شود.

Related Articles

نظر دهید