خانه » پنج راه اقتصادی برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان که باید بدانید

پنج راه اقتصادی برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان که باید بدانید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
پنج راه اقتصادی برام گرم نگه داشتن خانه در زمستان که باید بدانید

با نزدیک شدن به فصل سرما مصرف انرژی نیز افزایش می‌یابد. مردم معمولا از آخر مهر سیستم گرمایش خانگی را روشن می‌کنند و تا آخرای اسفند روزانه از آن استفاده می‌کنند.

گرمایش خانه بیشتر از ۷۰ درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین کاهش این رقم در حالی که خانه‌ها را گرم نگه می‌دارید نه‌تنها قبض برق را کاهش می‌دهد بلکه به تعهدات مربوط به کاهش کربن نیز کمک می‌کند.

در ادامه این مطلب همراه گلزاد باشید تا پنج روش اقتصادی برام گرم نگه داشتن خانه در زمستان را به شما بگوییم.

پنج راه اقتصادی برام گرم نگه داشتن خانه در زمستان که باید بدانید

1. گرم نگه داشتن خانه در زمستان با استفاده از گرمای خورشید

استفاده از گرمای خورشید رایگان است بنابراین از آن حداکثر استفاده را ببرید. پرده‌های خود را کنار بزنید و اجازه دهید در طول روز نور خورشید به داخل خانه بتابد تا از این گرمای رایگان استفاده کنید.

هنگامی که هوا تاریک می‌شود، پرده‌ها را بندازید تا به‌عنوان یک لایه عایق دیگر عمل کنند و گرما را در اتاق شما حفظ کنند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که هیچ درز و شکافی در خانه وجود ندارد که هوای گرم داخل خانه بیرون برود و هوای سرد وارد خانه شود. این کار به کاهش مصرف انرژی نیز کمک می‌کند.

2. مبل و صندلی را نزدیک وسایل گرمایشی قرار ندهید

شاید احساس خوبی داشته باشید که مبل یا صندلی مورد علاقه خود را جلوی بخاری یا شوفاژ بگذارید اما در این صورت مبل گرما را جذب خود می‌کند و از گرم شدن خانه جلوگیری می‌کند.

با خلوت کردن دور شوفاژ، هوای گرم می‌تواند آزادانه گردش کند. پرده یا رخت‌آویز لباس نیز همین طور است. آن‌ها را از شوفاژ دور نگه دارید تا بیشترین بهره را از منبع گرمایشی خود ببرید.

3. استفاده از کفپوش فرش و موکت برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان

استفاده از کفپوش فرش و موکت به‌عنوان عایقی در برابر سرمای کف خانه عمل می‌کند و خانه را گرم‌تر نگه می‌دارد. اگر کف خانه شما از سنگ یا سرامیک است پیشنهاد می‌کنیم در زمستان از فرش استفاده کنید تا از برخورد با سنگ و سرامیک سرد احساس سرما نکنید.

4. پوشاندن کانال کولر در زمستان برای هدر نرفتن گرمای خانه

پوشاندن کانال کولر یکی دیگر از راه‌های اقتصادی گرم نگه داشتن خانه در زمستان است. این ترفند همچنین به کاهش انرژی کمک می‌کند. در زمستان با پلاستیک یا برچسب‌های مخصوص دریچه کولر، کانال کولر خود را بپوشانید تا از ورود هوای سرد به داخل خانه و خروج هوای گرم به بیرون از خانه جلوگیری کنید.

پنج راه اقتصادی برام گرم نگه داشتن خانه در زمستان که باید بدانید

5. عایق‌بندی پشت شوفاژ برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایشی

عایق‌بندی پشت شوفاژ نیز یک راه اقتصادی دیگر برای گرم نگه داشتن خانه در زمستان است. برای عایق‌بندی پشت شوفاژ از فویل‌های آلومینیومی یا عایق‌بندی‌های مخصوص می‌توانید استفاده کنید. در این صورت گرمایی که می‌خواهد به سمت بیرون برود، به داخل خانه منعکس می‌شود.

Related Articles

نظر دهید