خانه » سبک بوهو چیست و چه مشخصاتی دارد؟

سبک بوهو چیست و چه مشخصاتی دارد؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
سبک بوهو چیست و چه مشخصاتی دارد؟

سبک بوهو برگرفته از سبک زندگی کولی‌ها است. داستان این نام به زمانی برمی‌گردد که مهاجرانی از منطقه بوهمیا در کشور چک، به کشورهای دیگر کوچ کردند. سبک زندگی، سلایق و فرهنگ این افراد، نسبت به افراد بومی آن مناطق کاملا متفاوت بود. این سبک در ابتدا عجیب به‌نظر می‌رسید اما بعدها به طراحی لباس و دکوراسیون داخلی نیز راه پیدا کرد.

با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا ببینید استایل بوهو چیست و در چه مواردی کاربرد دارد.

سبک بوهو چیست و چه مشخصاتی دارد؟

استایل بوهو چیست؟

بوهو یا بوهمین از زبان فرانسه به‌معنای کولی گرفته شده است. روایت دیگر این است که بو از واژه بوهمین و هو از واژه هوبو در انگلیسی به ‌معنای ولگرد تشکیل شده است. در هر حالت این سبک نشان‌دهنده پوششی آزاد، رها و بدون قید و بند است.

اگر می‌خواهید بدانید استایل بوهو چیست، لزومی ندارد دنیای فشن یا طرح‌هایی کلیشه‌ای را دنبال کنید. بوهو می‌تواند هر لباسی باشد که شما در آن احساس راحتی می‌کنید. می‌توانید در انتخاب استایل بوهو خلاقیت به‌خرج دهید و نگران ست کردن لباس‌های خود نباشید.

استایل بوهو چیست؟

سبک بوهو در طراحی لباس

از این سبک در طراحی لباس و دکوراسیون داخلی و استفاده می‌شود. مهم‌ترین شاخصه سبک بوهو در طراحی لباس، آزادی عمل در انتخاب است.

  • نیم‌بوت‌ها گزینه مناسبی برای استایل بوهو هستند. کوتاهی و راحتی نیم‌بوت دلیل اصلی آن برای پیوستن به این استایل است.
  • صندل‌های بندی یا گلادیاتوری در تابستان یار بوهو استایلیست‌ها است. البته راحتی این صندل‌ها مهم‌تر از طرح آن‌ها است، پس راحتی را در وهله اول انتخاب خود قرار دهید.
  • تیشرت‌ها، بلوزها و تونیک‌هایی که یک طرفدار سبک بوهو از آن استفاده می‌کند، معمولا گشاد و راحت هستند. می‌توانید آن‌ها را با یک جلیقه کابوی ست کنید که بسیار به سبک بوهو نزدیک است.
  • کسی که سبک بوهو را برای پوشش خود انتخاب می‌کند، حتما از تل‌ها و سربند‌های ساده یا طرح‌دار استفاده می‌کنند. همچنین می‌توان از کلاه‌های بزرگ و لبه‌دار استفاده کرد.
  • اکسسوری و جواهراتی که در این سبک زندگی به کار می‌روند معمولا ریشه در طبیعت دارند. النگوهای بزرگ، گوشواره‌ها و گردنبندهای پر، انگشترهای چوبی و دستبندهای چرم این سبک را نشان می‌دهند.
  • دامن‌های بلند ساده که معمولا رنگ‌های خنثی دارند، نشان‌دهنده این سبک پوشش هستند. دامن راسته و کم‌چین در این سبک کاربرد بیشتری دارند.

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

سبک بوهو ریشه در سادگی دارد و بر پایه رنگ‌های خنثی بنا شده است. برای اجرای دکوراسیون به سبک بوهو، می‌توانید دیوارها را به‌طور یک‌دست رنگ خنثی کرده و برای چیدمان از رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنید یا برعکس، می‌توانید دیوارها را با رنگ‌های گرم پوشش بدهید و لوازمی را بچینید که رنگ خنثی‌تری دارند.

سبک بوهمین حالتی لایه‌ای دارد که هرچه لایه‌های زیرین آن را کشف می‌کنیم، طرح‌ها و رنگ‌های بیشتری را می‌بینیم. مثلا قرار دادن یک روتختی روشن با کوسن‌های زیاد روی یک تخت تیره رنگ، نشان‌دهنده لایه‌ای در این سبک است.

سبک بوهو در دکوراسیون داخلی

گیاهان احساس آرامش و سرزندگی را در هر دکوراسیون به‌وجود می‌آورند. برای اجرای این سبک در دکوراسیون داخلی معمولا گیاهان را از جایی آویزان می‌کنند و اکثرا گیاهان را در گلدان‌های حصیری قرار می‌دهند.

وحدت و هماهنگی در طراحی سبک بوهمین حرف اول را می‌زنند. اگر می‌خواهید یک الگوی واقعی را از این سبک در منزل خود به نمایش بگذارید، بهتر است از طرح‌های مشابه استفاده کنید. به‌عنوان مثال از قالیچه‌های هم‌شکل یا کوسن‌های هم‌رنگ استفاده کنید.

برای اتاق نشیمن می‌توانید از مبل‌ها و پاف‌هایی استفاده کنید که پشتی کوتاهی دارند. در این سبک چیدمانی که به زمین نزدیک باشد، ارجحیت دارد. حتی می‌توانید از قالیچه برای نشستن روی زمین استفاده کنید.

سخن نهایی

جالب است بدانید، وقتی وارد اتاقی با این سبک می‌شوید، انگار لوازم و اثاثیه منزل می‌خواهند از گذشته خودشان با شما صحبت کنند.

لوازم هر کدام شخصیتی دارند و تاریخچه خود را به شما نشان می‌دهند. پس در انتخاب وسایلتان دقت کنید تا حق مطلب به‌خوبی ادا شود. این باعث می‌شود حس عجیبی از هماهنگی و اصالت در افرادی که به اتاق شما قدم می‌گذارند، به ‌وجود آید.

سبک بوهو نیز مانند دیگر سبک‌های طراحی، اصول خاص را برای خود دارد، اما برای اجرای سبک بوهو در دکوراسیون داخلی و طراحی لباس می‌توانید از هر خلاقیتی بهره ببرید و این سبک را به ‌روش خودتان ایجاد کنید.

Related Articles

نظر دهید