خانه » چگونه روتین مراقبت از پوست داشته باشیم؟

چگونه روتین مراقبت از پوست داشته باشیم؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
چگونه روتین مراقبت از پوست داشته باشیم؟

پوست خوب تنها به دلیل داشتن ژن خوب نیست، بلکه انجام عادت‌های روزانه مانند داشتن روتین مراقبت از پوست تاثیر بیشتری بر آن می‌گذارد.

اما همان‌طور که می‌دانید در این زمینه نظرات متنوعی وجود دارد که در ادامه به شما می‌گوییم چه چیزی واقعا برای داشتن یک روتین پوستی لازم است.

روتین مراقبت از پوست

نکاتی که باید قبل از شروع مراقبت از پوست بدانید

در هر روتین مراقبت از پوست چهار مرحله اصلی وجود دارد که این مراحل شامل موارد زیر است:

  • استفاده از شوینده مناسب پوست
  • تونر برای متعادل کردن پوست
  • مرطوب کننده برای آبرسانی و نرم کردن پوست
  • ضد آفتاب

در واقع باید انجام این چهار مرحله را در روز به عادت خود تبدیل کنید تا در نهایت بعد از آن بتوانید با پوست خود بیشتر آشنا شوید و به دنبال رفع جوش، لک و مشکلات دیگر باشید.

نتایج تنها بعد از استفاده مداوم قابل مشاهده هستند و هیچ راه‌حل فوری در این زمینه وجود ندارد. برای زدن محصولات همیشه از قوام سبک به سخت بروید، یعنی ابتدا شوینده بعد تونر سپس سرم‌ها و در نهایت مرطوب‌کننده استفاده کنید.

شستن صورت

شستن صورت

در واقع شستشو صورت اساسی‌ترین مرحله در هر روتین مراقبت از پوست است. چراکه پوست در طول روز با مواد آلوده در تماس قرار می‌گیرد و باید به آرامی این مواد از سطح پوست پاک شوند.

باید دو بار در روز و صبح و شب صورت خود را با شوینده بشویید تا از انسداد منافذ و بروز تیرگی و آکنه جلوگیری کنید.

شوینده مناسب پوست را بدون از بین بردن چربی‌های سالم و ضروری تمیز می‌کند، بنابراین با توجه به نوع پوستی که دارید از جمله خشک، چرب، حساس، معمولی یا مختلط باید شوینده مناسب آن را بخرید.

استفاده از تونر

استفاده از تونر

در قدیم بیشتر تونر برای خشک کردن پوست‌های چرب و از بین بردن آلودگی‌ها بعد از استفاده از شوینده مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما فرمول‌های امروزی تکامل‌یافته‌تر هستند. به‌طوری که می‌توان تونر را مکملی برای پوست در نظر گرفت.

تونر مواد مغذی را به پوست شما می‌رساند و در جذب بهتر محصولات دیگر روتین تاثیر به‌سزایی می‌گذارد، علاوه بر این پوست صورت را متعادل می‌کند. تونرها حاوی مواد مختلفی هستند که در ادامه بیان می‌کنیم هر کدام چه کاربردی روی پوست دارند.

  • آلفا و بتاهیدروکسی اسیدها به آرامی پوست را از شر سلول‌های مرده خلاص می‌کنند تا منافذ پوست مسدود نشود، پوست آسیب‌دیده از آفتاب را بهبود می‌بخشند و تیرگی‌ها را به حداقل می‌رسانند.
  • هیالورونیک اسید پوست را آبرسانی می‌کند و خطوط ظریف روی صورت را نیز از بین می‌برد.
  • گلاب و چای سبز برای تسکین سوزش و کاهش قرمزی در اثر التهاب موثر است.
  • ویتامین E و C با رادیکال‌های آزاد که در پیری پوست تاثیرگذار هستند مبارزه می‌کنند.

مرطوب‌کننده

مرطوب کننده

اصلی‌ترین عملکرد مرطوب‌کننده آبرسانی و نرم شدن پوست است. در واقع مرطوب‌کننده‌ها کمک می‌کنند تا آب لایه‌های بیرونی پوست از دست نرود. استفاده از مرطوب‌کننده برای همه توصیه می‌شود، چون با بیشتر شدن سن، پوست دیگر توانایی حفظ رطوبت خود را از دست می‌دهد.

برای انتخاب مرطوب‌کننده باید به نوع پوست خود توجه کنید. به‌عنوان مثال برای پوست‌های چرب و خشک به ترتیب استفاده از ژل آبرسان و کرم را توصیه می‌کنیم. برای پوست‌های نرمال و مختلط لوشن‌ها گزینه بهتری هستند.

استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید

استفاده از ضدآفتاب را فراموش نکنید

در پایان باید بگوییم مهم‌ترین محصول روتین مراقبت از پوست ضد آفتاب است. چون استفاده روزانه و مداوم از کرم‌های ضد آفتاب از ایجاد چین و چروک و تغییر در ظاهر منافذ جلوگیری می‌کند. همچنین از همه مهم‌تر از بروز سرطان‌های پوستی نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب ضد آفتاب بزنید و حداقل هر دو ساعت یک بار آن را تمدید کنید، آن هم به اندازه دو بند انگشت.

Related Articles

نظر دهید