خانه » نقد و بررسی سریال دارک محبوب‌ترین فیلم علمی تخیلی آلمانی

نقد و بررسی سریال دارک محبوب‌ترین فیلم علمی تخیلی آلمانی

توسط مجله اینترنتی گلزاد
نقد و بررسی سریال دارک محبوب‌ترین فیلم علمی تخیلی آلمانی

سریال دارک اولین فیلم آلمانی در نتفلیکس بود که توانست نظر بینندگان زیادی را به خود جلب کند، به‌همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی سریال دارک بپردازیم که توسط باران بو اودار و یانتیه فریز ساخته شده است. پس تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

سریال دارک چه داستانی دارد؟

نقد و بررسی سریال دارک محبوب‌ترین فیلم علمی تخیلی آلمانی

اتفاقات عجیب و غریب سریال دارک در شهری به‌نام ویندن روی می‌دهد. در شهر ویندن بچه‌ها مدام گم می‌شوند و همین مورد سبب می‌شود سرنوشت چندین خانواده و گذشته آن‌ها به یکدیگر ربط پیدا کند.

شخصیت اصلی این سریال پسری به‌نام جوناس کالوالد است که می‌خواهد با خودکشی پدر خود کنار بیاید. از آن طرف اولریک نیلسن افسر پلیسی است که برادر خود را 33 سال پیش گم کرده و الان نیز پسر کوچک او مفقود شده است.

سبک سریال دارک علمی تخیلی است، اما تنها به این جا ختم نمی‌شود و موضوع‌های فلسفی نیز در این داستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نقد و بررسی سریال دارک فصل‌ اول

فیلم‌نامه سریال دارک بسیار پیچیده است و شخصیت‌های بسیار زیادی را در فصل اول می‌بینید، همین فیلمنامه عجیب و تعداد شخصیت‌های زیاد در وهله اول بیننده را گیج می‌کند.

سریال دارک از آن سریال‌هایی است که وقتی برای دومین بار آن را می‌بینید تازه متوجه می‌شوید داستان از چه قرار است و به جزئیات بیشتر پی خواهید برد.

اولین فصل از سریال مرموز دارک با یک خودکشی آغاز می‌شود و همین خودکشی سبب تمام اتفاق‌های موجود در این سریال است.

زمانی که فیلم شروع می‌شود سال 2019 است و بعد از طریق سفر زمان به سال‌های 1986 و 1953 برمی‌گردد. مردم شهر ویندن کم کم متوجه می‌شوند که می‌توانند از راه غارهای ویندن در زمان سفر کنند. مفقود شدن بچه‌ها و اتفاقات دیگر رازهای زیادی را بازگو می‌کند.

در فصل دوم سریال دارک چه می‌گذرد؟

نقد و بررسی سریال دارک محبوب‌ترین فیلم علمی تخیلی آلمانی

در فصل دوم خانواده‌ها تلاش می‌کنند تا گمشده‌های خود را پیدا کنند و راز گروه سیک ماندوس در فصل دوم مشخص می‌شود. فصل دوم هشت قسمت دارد که شاهد هستیم با یک شمارش معکوس همه چیز در حال نابودی است و به آخر دنیا نزدیک می‌شویم.

هنگام نقد فیلم دارک منتفدان این فیلم را با یک فیلم دیگر از نتفلیکس به‌نام Stranger Things مقایسه کرده‌اند. البته شاید ژانرهای این دو سریال به‌یکدیگر شبیه باشد، اما خیلی با یکدیگر تفاوت دارند.

در سریال Stranger Things حوادثی سرگرم‌کننده و جالب اتفاق می‌افتد و چیزی فراتر از این مورد رخ نمی‌دهد. در حالی که سریال دارک موضوعات متعددی را تحت بررسی قرار می‌دهد.

سریال دارک تنها در مورد خودکشی و مواردی از این قبیل نیست، بلکه در مورد مشکلات گروهی از انسان‌ها است که به‌نوعی وضعیت فعلی و گذشته آن‌ها با یکدیگر ارتباط دارد. اگر قسمت اول این فیلم را ببینید دیگر نمی‌توانید از تماشا دیگر قسمت‌های آن دست بکشید.

فصل سوم سریال دارک

نقد و بررسی سریال دارک محبوب‌ترین فیلم علمی تخیلی آلمانی

در این فصل در نهایت می‌فهمید که جوناس می‌تواند جلوی نابودی همه چیز را بگیرید یا خیر. کارگردان سریال دارک در مورد این فصل می‌گوید:

در نهایت در فصل سوم به تمام سوالات همراهان فیلم دارک پاسخ خواهیم داد و کمک می‌کنیم تا بتوانند سر از کار این فیلم در بیاورند. جدایی از شخصیت‌ها برای همه ما سخت است، اما هر آغازی پایانی خواهد داشت.

در نقد و بررسی سریال دارک به‌خوبی به این موضوع اشاره می‌شود که از پیچیده‌ترین سریال‌های خارجی در چند سال گذشته است و عوامل زیادی دست به دست هم داده‌اند تا این اثر هیجان‌انگیز خلق شود. اگر به ژانرهای عملی تخیلی علاقه دارید حتما دیدن این سریال را در برنامه خود قرار دهید.

Related Articles

نظر دهید