خانه » رازهای عجیب و غریب جهان که کسی از آن‌ها خبر ندارد

رازهای عجیب و غریب جهان که کسی از آن‌ها خبر ندارد

توسط مجله اینترنتی گلزاد
رازهای عجیب و غریب جهان که کسی از آن‌ها خبر ندارد

اگر می‌خواهید از رازهای عجیب و غریب جهان که فقط افراد کمی از آن‌ها باخبر هستند اطلاع پیدا کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید. رازهایی که در ادامه مطرح می‌کنیم حساسیت زیادی ندارند، اما در بین ملیت‌های مختلف اهمیت دارند به همین دلیل شبیه یک راز باقی مانده‌اند.

تا کردن خاص دستمال شاهنشاهی

در دوران امپراطوری مجارستان نوع خاصی دستمال را برای سر میز تا می‌کردند که کمتر کسی علت آن را یاد دارد. در حقیقت از این راز فقط خدمتگذاران باخبر بودند و آن را نسل به نسل انتقال داده‌اند.

در آن زمان هر وقت که قرار بود امپراطور غذا بخورد، دستمال‌ها را با آن روش خاصی که بلد بودند تا می‌زدند. جالب است بدانید که این رسم هنوز پابرجا است و دو افسر وجود دارند که این تکنیک خاص تا زدن را بلد هستند و افراد فقط هنگام ملاقات رئیس جمهور یا روسای سلطنتی کشورهای دیگر این شانس را دارند که از دستمال‌های شانهشاهی استفاده کنند.

دانستن نام برنده جایزه اسکار

کمتر کسی وجود دارد که از اسکار و جوایزش اطلاع نداشته باشد. زیر اسکار یکی از مهم‌ترین جشن‌هایی است که سالانه برگزار می‌شود و اسامی برندگان تا آخرین لحظات مخفی می‌ماند.

اما در این میان دو نفر از قبل می‌دانند که برنده چه کسی خواهد بود و آن دو نفر برد اولتمننز (Brad Oltmanns) و زیک روزاس (Rick Rosas) هستند.

رازهای عجیب و غریب جهان که کسی از آن‌ها خبر ندارد

آیاپانکو زبان مردم مکزیک

یکی از رازهای عجیب و غریب جهان مربوط به زبان باستانی مردم مکزیک است، البته پیش از آن که زبانشان به مکزیکی تغییر داده شود.

زبان آیاپانکو بعد از این که مکزیک توسط اسپانیا به استعمار گرفته شد، از میان رفت و دیگر از آن دوره به بعد هیچ کسی این زبان را به رسمیت نمی‌شناخت.

امروزه تنها و تنها 2 نفر در جهان هستند که می‌توانند با این زبان صحبت کنند، مانوئل سگوویا و ایزیدرو ولازکز که به ترتیب 75 و 69 سال سن دارند و در ایالت جنوبی مکزیک روستای ایاپا سکونت دارند.

افرادی که علاقه زیادی به تاریخ و فرهنگ دارند به دنبال ثبت بیشتر اطلاعات در مورد این زبان هستند. چرا که پس از گذشت مدت زمان دیگر تنها روی برگه این زبان در دسترس خواهد بود و آیندگان دیگر چیزی از آن نمی‌دانند.

مغهوم نمادهای لد زپیلین

تیم لد زپیلین (Led Zeppelin ) برای هر یک اعضای خود یک نماد انتخاب کرد و بعدها این نمادها را به‌عنوان یکی از رازهای عجیب و غریب جهان در چهارمین آلبوم خود قرار داد.

این آلبوم بعدها یکی از محبوب‌ترین و همچنین رمزآلودترین آلبوم در دنیا شد. امروزه هیچ کس از معنای این نمادها با خبر نیست، به غیر از دو نفر که از معنای نمادها اطلاع دارند.

اثر جادویی برگلاس

یکی از رازهای عجیب در جهان مربوط به بحث شعبده‌بازی است که در حقیقت اصلا هیچ کسی نمی‌داند چطور این اتفاق رخ می‌دهد به غیر از دو نفر. تصور کنید این دو نفر می‌توانند کارت انتخاب شده را که درون کارتن پر از کارت قرار دارد بدون دست زدن به آن پیدا کنند!

Related Articles

نظر دهید