خانه » بزرگ‌ترین چالش‌ های موجود در مدیریت نیروی کار از راه دور چه چیزهایی هستند؟

بزرگ‌ترین چالش‌ های موجود در مدیریت نیروی کار از راه دور چه چیزهایی هستند؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
بزرگ‌ترین چالش‌ های موجود در مدیریت نیروی کار از راه دور چه چیزهایی هستند؟

این‌طور ثابت شده است که دور کاری برای هر دو طرف کارفرما و کارمند یک معامله دو سر برد محسوب می‌شود. صاحبان مشاغل می‌توانند انتخاب‌های زیادی برای استخدام کردن افراد تیم خود داشته باشند.

از طرفی دیگر هزینه‌های جانبی در دورکاری کاهش پیدا می‌کند و می‌توان تیم باکیفیت‌تری داشت. برای کارمند نیز تعادل بهتری بین کار و زندگی برقرار شده، از شر رفت‌وآمدهای طولانی خلاص می‌شود و در هر جایی می‌تواند کار خود را انجام دهد.

اما با همه این‌ها قرار نیست چالشی در این میان وجود نداشته باشد. مدیریت از راه دور نیازمند شیوه‌های جدید مدیریتی برای کسب‌وکارهای مختلف است. حال اگر می‌خواهید با چالش‌های مدیریت نیروهای فریلنسر آشنا شوید تا انتهای مطلب همراه گلزاد باشید.

بزرگ‌ترین چالش‌ های موجود در مدیریت نیروی کار از راه دور چه چیزهایی هستند؟

کسب‌وکارها باید روش‌های جدیدی برای ارزیابی عملکرد کارکنان داشته باشند

از آن‌جایی که شرکت‌ها بیشتر به سمت دورکاری متمایل شده‌اند برای بررسی عملکرد روش‌های جدیدی مورد نیاز است. قطعا وقتی کارمند و کارفرما با یکدیگر در یک محیط کار نمی‌کنند پیگیری عملکرد نیز به‌سختی انجام می‌شود.

اگر شرکت‌ها ابزارهای دقیق برای بررسی عملکرد کارمندان در اختیار نداشته باشند، در نهایت تنها زمان خود را هدر می‌دهند و وارد دوره یکنواختی می‌شوند.

در طول بررسی‌ها ارتباط‌ گرفتن نیز می‌تواند سخت باشد، زیرا دیگر کارمند رفتارهای غیر کلامی مدیر را از دست می‌دهد. از طرفی کارفرما کنترل محدودی بر چالش‌های پیش رو کارمند خود خواهد داشت.

بزرگ‌ترین چالش‌ های موجود در مدیریت نیروی کار از راه دور چه چیزهایی هستند؟

در مدیریت از راه دور فرهنگ شرکت مهم‌تر از هر چیزی است

فرهنگ یک شرکت نیروی محرک بهره‌وری برای نیروی کار از راه دور و در دفتر است. فرهنگ درست موجب می‌شود کارکنان حس کنند حرفشان شنیده می‌شود، شادتر خواهند بود، از لحاظ شغلی امنیت دارند و قطعا برای انجام دادن کارها وقت می‌گذارند.

وقتی با این فکر کار کنند که آن‌ها در هدفی بزرگ مشارکت دارند بدون شک با انگیزه بیشتری نیز کار خواهند کرد. در حقیقت 57 درصد از افراد جویای کار فرهنگ غنی شرکت را به اندازه حقوق ماهیانه خود بااهمیت می‌دانند.

صرف نظر از این که یک شرکت برای خود قواعدی تعیین کرده باشد یا نه، هر کسب‌وکار فرهنگ متعلق به خود را دارد. با توجه به استقبال زیادی از دورکاری، توسعه فرهنگ سالم و قوی برای ارزش دادن به کارمندان از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعا این موضوع می‌تواند مدیریت از راه دور را به‌صورت کاملا موفق نشان دهد.

برای اکثر مشاغل، ایجاد فرهنگ قوی برعهده مدیر گروه است. مدیر باید:

  • استانداردهای عملکرد بالا را با الگوبرداری از نمونه تعیین کند.
  • به‌موقع به درخواست‌های کارکنان برای بازخورد دادن و کمک پاسخ دهد.
  • روابط قوی با کارکنان ایجاد کرده و برای مشارکت بیشتر آن‌ها را تشویق کند.
  • فرهنگ پاسخگویی را در نیروی کار خود جا بیاندازد.
  • به نگرانی‌های کارکنان در مورد رشد و پیشرفت خود و شرکت پاسخ دهد.

بزرگ‌ترین چالش‌ های موجود در مدیریت نیروی کار از راه دور چه چیزهایی هستند؟

تعادل بین کار و زندگی و سلامت روانی کارکنان باید در اولویت قرار بگیرد

در دورکاری بیشتر از برقرای تعادل نسبت به کار در دفتر وعده داده می‌شود. با این حال هنگامی که به‌خصوص در خانه کارهای خود را انجام می‌دهید بین زندگی کاری و زندگی در خانه ابهام پیش می‌آید.

کار از راه دور می‌تواند نامطلوب باشد، به‌ویژه اگر مدیر فکر کند کارمند همیشه آنلاین و آماده برای انجام دادن کارها است. در این حالت نه تنها فرسودگی شغلی، بلکه کاهش سلامت روانی کارمندان نیز اتفاق می‌افتد. کارفرما بهتر است مسئولیت ارتقای تعال سالم بین کار و زندگی را برای نیروی کار خود در نظر بگیرد.

برای بسیاری از کارمندان دیگر دورکاری بخش عادی جدیدی از زندگی آن‌ها شده است. هر چه مشاغل بهتر بتوانند چالش‌ های موجود در مدیریت بر سر راه این مسیر را حذف کنند یا کاهش دهند، سریع‌تر روش استانداری برای عملکرد همه شرکت‌های مدرن پیدا خواهد شد.

Related Articles

نظر دهید