ما در این مطلب قصد داریم با بیان چند قانون ساده، اما مفید به شما کمک کنیم که در وبلاگ نویسی و تولید محتوا عالی عمل کنید. پس تا انتها با ما همراه باشید.
در مورد چیزی که میدانید محتوا تولید کنید
بهطور معمول این توصیهای است که به نویسندگان برای چاپ کتاب میشود. اما در حقیقت در وبلاگ نویسی و تولید محتوا نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
تعداد زیادی از تولیدکنندگان محتوا مطالبی را مینویسند که فکر میکنند باید انجام دهند، به جای این که واقعا در مورد آن اطلاعات بالا یا نظرات قوی داشته باشند.
مثلا محتوایی با عنوان 9 دلیل برای مسواک زدن را هیچ کسی نمیخواهد، شما هم بهخوبی از این موضوع آگاهی دارید. عنوان مطلب تمام مضمون محتوا را بیان میکند و قطعا درون محتوا دلایل واضح مسواک زدن بیان شده است که برای هزاران بار همه شنیدهاند.
اما اگر این شخص به جای 9 دلیل برای مسواک زدن دندان از عکسهای واقعی بیماران استفاده میکرد که مسواک نزدن چه بلایی سر دندانها آورده است، آن هم طی بازه زمانی مختلف. قطعا مخاطب بیشتری پیدا میکرد.
برای بازاریابی محتوا نیز موضوعهایی که کاملا همه چیز در آنها واضح و مشخص است نیازی به محتوای اضافه ندارند. شاید وسوسه شوید، اما در برابر آن مقاومت کنید.
شما باید به دنبال خاصترینها باشند و با آگاهی از مطلب، محتوا را طوری بنویسید که برای مخاطب جالب باشد. پیدا کردن این فرصتها به عهده خود شما است، وقت خود را روی موارد الکی هدر ندهید.
برای تولید محتوا باید نظرات خود را محکم بیان کنید
اگر تا به حال مقاله نوشته باشید، بهخوبی میدانید که مقدمه یک اصل مهم در وبلاگ نویسی است. چرا که باید تنها در چند جمله ساده و مختصر تمام چیزی را که میخواهید در ادامه مطلب مورد بحث قرار دهید بیان کنید.
یکی از نکات مهم در وبلاگ نویسی دقیقا نوشتن یک مقدمه خوب و کلی است. از ارائه استدلالهای خود نترسید و به نظراتتان اطمینان داشته باشید تا مطلب را برای مخاطب جذابتر کنید.
در هر باری که از کلماتی مانند ممکن، گاهی، اغلب، بالقوه و غیره استفاده میکنید، نوشتههای شما ضعیفتر میشود و خوانندگان مطلب نمیتوانند کاملا به شما اعتماد کنند.
اگر میخواهند در مورد نوشته شما بحث کنند، عالی است. به جای این که یک متن بیپایه و اساس بنویسید که حتی نظرات خود را نتوانید در آن بیان کنید، بهتر است این فکر را داشته باشید که در یک سخنرانی شرکت کردهاید، حال چه کاری انجام میدهید؟
باید برای جذب مخاطب فعال باشید
بسیاری از مردم وبلاگ نویسی را با این ایده شروع میکنند که افراد میتوانند وبلاگ خود را به هر حال پیدا کنند. اینترنت مکان جادویی است، اما نه آن اندازه که شما فکر میکنید.
یکی از قوانین مهم برای انتشار هر مطلب توجه به استراتژی و بازاریابی محتوا است. خود را با نوشتن محتوا، ویرایش و انتشار آن عذاب ندهید، اگر تنها میخواهید آن را توییت کنید و بعد منتظر بنشینید که مخاطبان به سراغ شما بیایند.
اگر هنور مخاطبی ندارید، اصلا ایراد ندارد به فکر جذب مخاطب باشید. روشهای زیادی برای انجام این کار وجود دارد که میتوانید در اینترنت برای پیدا کردن آنها جستجو کنید.
بهعنوان مثال میتوانید با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید و از آنها بخواهید مطالب شما را به اشتراک بگذارند. هر کاری که انجام میدهید تنها از قبل در نظر بگیرید که چگونه محتوای خود را تبلیغ کنید.
نوشتن محتوا را آغاز کنید، نکات مهم در وبلاگ نویسی را رعایت کنید و با سنجیدن جوانب مختلف مطابق به معیارهایی که در ذهن دارید تصمیم بگیرید.
میتوانید در مورد مطالبی که به آنها علاقه دارید محتوا تولید کنید و از آن طرف به دلیل آگاهی کامل نظرات خود را قوی بیان کنید تا مخاطبان فعال بیشتری جذب کنید.