خانه » نکاتی که باید قبل از راه اندازی استارت آپ بدانید

نکاتی که باید قبل از راه اندازی استارت آپ بدانید

توسط مجله اینترنتی گلزاد
نکاتی که باید قبل از راه اندازی استارت آپ بدانید

راه اندازی استارت آپ ساده نیست و اگر بخواهید یک استارتاپ موفق باشید قطعا کار سخت‌تر خواهد بود. شکل‌گیری یک استارتاپ مستلزم انجام کارهای سخت، فداکاری، بیدار خوابی و صرف هزینه است. همچنین افرادی که قصد این کار را دارند باید بدانند شکست خوردن بخشی از مسیر است.

افرادی که الان مدیریت استارتاپ‌های موفق در دنیا را بر عهده دارند قطعا اشتباه‌های زیادی انجام داده‌اند، اما ناامیدی در دستور کار آن‌ها وجود نداشته است.

در این مطلب می‌خواهیم از تجربیات و دانش این افراد در حوزه راه اندازی استارت آپ حرف بزنیم تا شما دوباره این اشتباه‌ها را تکرار نکنید. پس تا انتها همراه گلزاد باشید.

نکاتی که باید قبل از راه اندازی استارت آپ بدانید

برای راه اندازی استارتاپ موفق از منطقه امن خود خارج شوید

در بعضی از کسب‌وکارهای نوپا وقتی فروش زیاد می‌شود و تقاضا برای خدمات یا محصولات زیاد است، استخدام نیروهای بیشتر برای پیش بردن سریع کارها امری لازم و حیاتی است.

با این حال وقتی یک استارتاپ موفقیت را تجربه می‌کند، کمی از آن حرارت و شوق اولیه در ابتدای مسیر را از دست می‌دهد یا می‌تواند از این فرصت برای رشد بیشتر بهره ببرد.

بعضی از استارتاپ‌ها همان گزینه اول هستند. یعنی وقتی در یک مدت زمان در اوج بودند دیگر فکر می‌کنند شرایط همیشه این‌طور است و در نتیجه وارد دوران رکود خود می‌شوند.

به عبارت دیگر برای مدت زمان زیادی به‌طور کامل محصولات مشابهی تولید می‌کنند یا انجام می‌دهند. در نتیجه مخاطبشان و همچنین خودشان را خسته می‌کنند.

با گذشت زمان استارتاپ‌های موفق در دنیا به این موضوع پی بردند که فعالیت در منطقه امن فایده‌ای ندارد و برای رشد بیشتر کسب‌وکار خود یقینا به فعالیتی متفاوت از کارهای رومزه نیاز دارند.

اکنون بیشتر استارتاپ‌های موفق در دنیا اعتقاد دارند عطش داشتن برای برشد جزو الزامات پیشرفت در کار است.

هنگامی که به موفقیت رسیدید یا یک دوره‌ای فعالیت نداشتید، از خودتان بپرسید، چرا تعلل می‌کنید یا دلیل فعالیت نداشتن‌تان چیست؟ چه چیزی موجب می‌شود که از موفق بودن در کسب‌وکار خود اجتناب کنید؟ برای رشد بیشتر لازم است چه کارهای انجام دهید؟

نکاتی که باید قبل از راه اندازی استارت آپ بدانید

به دنبال تامین بودجه باشید اما عجله نکنید

یکی از اصول راه اندازی استارتاپ توانایی صبر برای انتخاب بهترین راه است. قطعا پیدا کردن سرمایه‌گذاران که از کسب‌وکار شما حمایت کنند لازم است، اما برای این مساله به گذشت زمان و صبوری نیاز خواهید داشت.

در اوایل کار شاید خیلی نیاز به سرمایه‌گذاری و دریافت سهام و مسائلی از این قبیل وجود نداشته باشد و یک شرکت بتواند به‌تنهایی از پس هزینه‌ها بربیاید.

اما بعضی از استارتاپ‌ها از آن جایی که در ابتدای راه هستند و ذوق زیادی دارند، سریع برای دریافت بودجه‌های سنگین با بهره بالا اقدام می‌کنند. این حرکت اگر بدون فکر و برنامه‌ریزی باشد بدون تردید می‌تواند ضررهای زیادی را به کسب‌وکار نوپا تحمیل کند.راه اندازی استارت آپ

استارتاپ‌ها در ابتدای مسیر لازم نیست تمامی کارهای خود را به یک باره انجام دهند. اگر کمی برنامه‌ریزی داشته باشید می‌توانید به جای دریافت بودجه از طریق وام یا سرمایه‌گذاران، خودتان آن مبلغ را خیلی زودتر به‌دست آورید بدون این که نیاز باشد سودی به کسی دهید.

نکاتی که باید قبل از راه اندازی استارت آپ بدانید

فعالیت در رسانه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

یکی از قوانین راه اندازی استارت آپ اینترنتی دیده شدن هر چه بیشتر است تا تمام توجه‌ها به سمت شما جلب شود. فراموش نکنید باید برای جذب اولین مشتریان و حتی شریک و سرمایه‌گذار در فضاهای اجتماعی فعال بود.

وقتی دقیقا می‌دانید چه مخاطبانی دارید، می‌توانید بهترین بستر را در رسانه اجتماعی برای رشد کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

به‌عنوان مثال، امروزه بیشتر کسب‌وکارهای اینترنتی اینستاگرام را برای دیده شدن انتخاب می‌کنند. به هر حال هر فضایی را که انتخاب کردید، سعی کنید مفید باشید، به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید و از آن‌ها بخواهید از کسب‌وکار شما انتقاد کنند.

سعی کنید نکات گفته شده را زمان راه اندازی استارت آپ خود به کار گیرید تا بتوانید هر چه زودتر شاهد رشد بیشتر در حوزه فعالیت خود باشید.

Related Articles

نظر دهید