خانه » مزایای ویتامین ای چیست؟

مزایای ویتامین ای چیست؟

توسط مجله اینترنتی گلزاد
مزایای ویتامین ای چیست؟

بدن ما برای داشتن عملکرد مناسب و روزانه خود نیاز به عناصر فراوانی از جمله ویتامین‌ها دارد. ویتامین‌ها انواع گوناگونی دارند که در این مقاله سایت گلزاد به بررسی مزایای ویتامین ای می‌پردازیم.

ویتامین ای چیست

ویتامین E یک ماده مغذی است که به‌عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند و به‌طور طبیعی در بعضی از غذاها پیدا می‌شود. ویتامین E در 8 شکل شیمیایی وجود دارد. آلفا توکوفرول شکلی است که به بهترین نحو نیازهای غذایی انسان را برآورده می‌کند.

ویتامین E محلول در چربی است. به این معنی که هنگامی در بدن جذب می‌شود که توسط چربی‌ها حمل شود و در بدن نیز به سمت چربی‌ها حرکت می‌کند. ویتامین ای در کبد و بافت چربی ذخیره می‌شود و در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای ویتامین ای چیست؟

مزایای ویتامین ای برای پوست

ویتامین E یک ماده رایج در محصولات آرایشی و بهداشتی برای پوست‌های بالغ است و اغلب در محصولاتی که برای ترمیم زخم مصرف می‌شوند، استفاده می‌شود.

از آن‌جایی که ویتامین E از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند، ممکن است از پوست در برابر عوامل استرس زای محیطی نیز محافظت کند.

بعضی از مطالعات نشان داده‌اند ویتامین E موضعی ممکن است دارای خاصیت محافظت کننده نوری باشد (به این معنی که می‌تواند به محافظت در برابر آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید کمک کند).

دیگر مزایای ویتامین ای ۴۰۰

در بخش بعدی به بررسی سایر مزایای ویتامین e می‌پردازیم.

محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو

مصرف منظم قرص‌های ویتامین ای ۴۰۰ شما را از استرس‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند.

رادیکال‌های آزاد سلول‌های سالم را ضعیف و تجزیه می‌کنند. استرس اکسیداتیو زمانی ایجاد می‌شود که بین دفاع آنتی اکسیدانی و گونه‌های فعال اکسیژن یا رادیکال‌های آزاد تعادل وجود داشته باشد. این ویتامین‌ همچنین ممکن است به پیشگیری از مسائل مزمن بهداشتی مانند بیماری قلبی و سرطان کمک کنند.

آنتی اکسیدان‌ها به خنثی سازی رادیکال‌های آزاد کمک کرده و بنابراین از آسیب سلولی محافظت می‌کنند. ویتامین E به‌عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می‌کند و محققان در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه خواص ضدالتهابی آن می‌تواند در کاهش یا مدیریت بعضی بیماری‌های مزمن در صورت مصرف مکمل نقش داشته باشند.

مزایای ویتامین ای چیست؟

تسکین علائم حاصل از آرتروز

آرتروز یک بیماری مزمن بوده که شامل تخریب مفاصل است و منجر به درد و سفتی می شود. محققان مکمل ویتامین E و علائم آرتروز را مورد مطالعه قرار داده‌اند و نتایج امیدوار کننده‌ای یافته‌اند که هنوز باید با مطالعات بیشتر تایید شود.

کنترل دیابت

کنترل دیابت از دیگر مزایای ویتامین ای است.

دیابت یکی دیگر از بیماری‌های مزمن است که شامل مقاومت به انسولین می‌شود و با افزایش استرس اکسیداتیو در بدن در ارتباط قرار می‌گیرد.

بیماری عروق کرونر قلب

بعضی از مطالعات معتبر ارتباط بین کاهش میزان بیماری‌های قلبی و سطوح بالای ویتامین E را کشف کرده‌اند.

همچنین آزمایشات بالینی اضافی بر روی افراد میانسال شواهدی ارائه کرده است که نشان می‌دهد مکمل ویتامین E از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری می‌کند و شدت مرگ و میر ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

مزایای ویتامین ای چیست؟

اختلالات چشمی مرتبط با سن

استرس اکسیداتیو در بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید نقش دارد که با افزایش سن شیوع بیشتری پیدا می‌کند.

بعضی از مطالعات نیز رابطه بین مکمل‌های ویتامین E و احتمال کاهش آب مروارید را ثابت کرده‌اند. مطالعات زیادی در مورد مکمل ویتامین E و دیابت (انواع 1 و 2) انجام شده است. به‌نحوی که به ‌نظر می‌رسد ویتامین E ممکن است به تاخیر انداختن بیماری و تسکین علائم کمک کند.

Related Articles

نظر دهید